Grupa I "Stokrotki" (2,5 -3 latki)
Nauczycielki pracujące w grupie:
- mgr Magdalena Starus - nauczyciel wychowawca
- lic. Natalia Gawęda - nauczyciel wychowawca
- Beata Lesiak - pomoc nauczyciela
- Ewa Gradzińska - woźna oddziałowa
Oddział czynny w godzinach: 6.00 - 16.00
Plan pracy wychowawczo-dydaktycznej- listopad
Czego uczymy się w listopadzie w grupie trzylatków?
Tydzień 9: W baśniowej krainie
Tydzień 10: Bohaterowie polskich legend
Tydzień 11: Pomysły na deszczowe dni
Tydzień 12: Nasze ulubione książki
Umiejętności dziecka:
- Podejmuje swobodną aktywność zabawową
- Obdarza uwagą inne osoby, w tym nauczyciela i dzieci z grupy przedszkolnej
- Rozpoznaje i nazywa emocje, wyraża swoje uczucia w sposób akceptowalny przez innych
- Rozwija poczucie własnej wartości
- Przewiduje skutki swoich działań; potrafi ocenić, które zmiany są odwracalne, a które nie
- Odczytuje komunikaty niewerbalne – gesty, mimikę, ruch
- Z uwagą słucha popularnych bajek dla dzieci, uczestniczy w rozmowie na temat ich treści, potrafi rozpoznać rekwizyty z bajek
- Zna tradycję obchodów Międzynarodowego Dnia Postaci z Bajek
- Zna legendy: O warszawskiej Syrence, O smoku wawelskim, O rogalach świętomarcińskich
- Wzbogaca słownictwo o wyrazy: legenda, stolica, herb; wie, jak wygląda herb Warszawy
- Odróżnia elementy fantastyki od rzeczywistości
- Wie, jak wygląda godło i flaga Polski, rozpoznaje melodię hymnu narodowego
- Jest zainteresowane książkami i wie, jak należy się z nimi obchodzić
- Zna tradycję obchodów Dnia Pluszowego Misia, opowiada o swojej ulubionej maskotce
- Interesuje się zjawiskami atmosferycznymi – m.in. wie, jak powstaje deszcz
- Ćwiczy sprawność manualną dłoni i palców, wykonuje proste ćwiczenia grafomotoryczne
- Podejmuje próbę kolorowania małych elementów rysunku
- Poznaje nowe techniki plastyczne: malowanie w mleku i wydrapywanka
- Samodzielnie wydziera paski z papieru, a także wykleja elementy obrazka krepiną
- Ozdabia farbami zakładkę do książki
- Rozwija zainteresowania konstrukcyjne
- Układa puzzle
- Utrwala przeliczanie w zakresie do 3
- Ocenia wielkość przedmiotów, rozumie pojęcia: mniejsza, najmniejsza, większa, największa
- Dostrzega zmianę natężenia dźwięków: głośno – cicho i zmianę tempa w muzyce
- Śpiewa piosenki zbiorowo i indywidualnie
- Doskonali pamięć muzyczną, rozwija wyobraźnię muzyczną
- Rozwija ekspresję ruchową, podejmuje spontaniczną aktywność taneczną
- Potrafi koordynować własne ruchy
- Chętnie bierze udział w ćwiczeniach gimnastycznych, pogłębia sprawność ruchową
- Uczestniczy w zabawach w ogrodzie i odszukuje w terenie miejsce przedstawione na zdjęciu