Grupa I "Stokrotki" (2,5 -3 latki)
Nauczycielki pracujące w grupie:
- mgr Magdalena Starus - nauczyciel wychowawca
- lic. Natalia Gawęda - nauczyciel wychowawca
- Beata Lesiak - pomoc nauczyciela
- Ewa Gradzińska - woźna oddziałowa
Oddział czynny w godzinach: 6.00 - 16.00
Czyściochowa Akademia
15.11.2024
Czyściochowa Akademia
15.11.2024
Grupa Stokrotki bierze udział w Programie edukacyjnym Czyściochowa Akademia, którego organizatorem są drogerie Rossmann. W ramach udziału w programie dzieci otrzymały bezpłatne pakiety, które wspierają naukę higieny jamy ustnej.
Plan pracy wychowawczo-dydaktycznej - Grudzień
Czego uczymy się w grudniu w grupie trzylatków?
1. Chcemy być potrzebni
2.Już słychać dzwonki sań
3.Witamy zimę
4. Wesołych Świąt!
Umiejętności dziecka:
- Pogłębia i podtrzymuje relacje rówieśnicze, współdziała z dziećmi podczas zabawy
- Nazywa uczucia związane z niesieniem pomocy innym, wykazuje się empatią
- Z uwagą słucha opowiadania i wiersza, odpowiada na pytania dotyczące tekstu
- Opowiada o zwyczaju ubierania choinki na święta Bożego Narodzenia
- Uczestniczy w zespołowym ubieraniu choinki
- Posługuje się pojęciami: wysoko, nisko, wyżej, niżej
- Omawia tradycję wysyłania kartek z życzeniami świątecznymi
- Bierze udział w pieczeniu pierników, wzbogaca słownik o nazwy świątecznych wypieków
- Dzieli się swoimi marzeniami dotyczącymi oczekiwanych prezentów
- Wymienia podstawowe cechy zimy; wie, dlaczego zimą pada śnieg i nazywa jego właściwości
- Wskazuje różnice w wyglądzie ptaków: sikorki, gila i wróbla; wie, czym się żywią ptaki
- Wykazuje opiekuńczą postawę wobec ptaków; wyjaśnia, dlaczego należy dokarmiać je zimą
- Rysuje karmnik dla ptaków według własnego pomysłu
- Wykonuje kartkę świąteczną z gotowych elementów
- Poznaje właściwości masy plastycznej, lepi z niej bałwana
- Samodzielnie posługuje się klejem
- Ćwiczy sprawność manualną – nawleka koraliki na sznurek, przeplata sznurki przez otwory
- Utrwala przeliczanie elementów w zakresie do 3
- Porównuje długości
- Kształtuje umiejętność kodowania i dekodowania informacji
- Określa położenie przedmiotów względem swojej osoby: z tyłu – za mną, z przodu – przede mną, z boku – obok mnie
- Składa obrazek w całość bez korzystania ze wzoru, układa obrazki z patyczków
- Wykazuje się logicznym myśleniem – m.in. układa obrazki zgodnie z logiczną kolejnością
- Rozwija pamięć – m.in. zapamiętuje układ elementów
- Przyjmuje w zabawie określone role
- Reaguje w ustalony sposób na sygnały dźwiękowe w zabawie oraz zmiany tempa w muzyce
- Bawi się w parach z rekwizytami przy akompaniamencie bębenka
- Odtwarza ruchem treść utworu i wykonuje swobodne improwizacje taneczne do muzyki
- Porusza się sprawnie w linii i w kole wiązanym
- Uczestniczy w ćwiczeniach i zabawach ruchowych, wykazuje sprawność ciała i koordynację
- Rzuca śnieżkami do celu, lepi ze śniegu dowolne budowle, eksperymentuje ze śniegiem