Grupa I "Stokrotki" (2,5 -3 latki)
Nauczycielki pracujące w grupie:
- mgr Magdalena Starus - nauczyciel wychowawca
- lic. Natalia Gawęda - nauczyciel wychowawca
- Beata Lesiak - pomoc nauczyciela
- Ewa Gradzińska - woźna oddziałowa
Oddział czynny w godzinach: 6.00 - 16.00
Odwiedziny Misia Tedyy Eddie
Odwiedziny Misia Tedyy Eddie
15 stycznia nasze przedszkole odwiedzili specjalni goście, była to szkoła językowa Londoner. Największą niespodzianką było jednak to, że wraz z paniami przybył również Miś Teddy Eddie.W najmłodszej grupie Stokrotek odbyły się wygrane warsztaty językowe. Dzieci chętnie brały udział w zajęciach.
Czyściochowa Akademia
Czyściochowa Akademia
Grupa Stokrotki bierze udział w Programie edukacyjnym Czyściochowa Akademia, którego organizatorem są drogerie Rossmann. W ramach udziału w programie dzieci otrzymały bezpłatne pakiety, które wspierają naukę higieny jamy ustnej.
Plan pracy wychowawczo-dydaktycznej - CZERWIEC
Czego uczymy się w czerwcu w grupie trzylatków?
Tydzień 37: Dzieci świata
Tydzień 38: W zoo
Tydzień 39: Jedziemy na wakacje
Tydzień 40: Witamy lato
Umiejętności dziecka:
• Poszerza wiedzę o dzieciach żyjących w innych częściach świata, szanuje ich odmienność
• Wie, że wszystkie dzieci mają takie same prawa i potrzeby
• Wyjaśnia znaczenie pojęć koleżeństwo i przyjaźń, przejawia oznaki życzliwości wobec kolegów i koleżanek
• Rozwija umiejętność swobodnego i poprawnego wypowiadania się na forum grupy
• Wskazuje elementy humorystyczne w utworze literackim
• Dzieli wyrazy na sylaby z jednoczesnym ich wyklaskiwaniem
• Ćwiczy percepcję wzrokową – m.in. rozpoznaje obiekty na obrazkach na podstawie fragmentów, rozwiązuje zagadki rysunkowe, dostrzega charakterystyczne cechy obrazków
• Układa puzzle oraz proste sudoku
• Nazywa wybrane zwierzęta egzotyczne, opisuje ich wygląd i zwyczaje, naśladuje ich odgłosy i sposób poruszania się
• Rozumie rolę ogrodu zoologicznego, określa zasady obowiązujące osoby zwiedzające zoo
• Wyjaśnia znaczenie pojęcia podróże
• Rozpoznaje środki transportu oraz drogi, po których się przemieszczają
• Opisuje różne miejsca wakacyjnego wypoczynku
• Określa zasady bezpieczeństwa obowiązujące podczas wakacyjnych podróży
• Wskazuje charakterystyczne cechy lata, podaje skojarzenia do wyrazu lato
• Nazywa i opisuje owoce, które dojrzewają latem
• Dostrzega, odwzorowuje i kontynuuje rytmy
• Liczy w zakresie do 5
• Rozwiązuje proste zadania matematyczne z wykorzystaniem liczmanów
• Projektuje układ elementów na planszy
• Rysując postać, pamięta o częściach ciała (głowa, włosy, oczy, nos, tułów, ręce, nogi)
• Wykonuje pracę plastyczną nową techniką: maluje farbą na folii
• Śpiewa piosenki z repertuaru dziecięcego
• Rozwija poczucie rytmu, a także wrażliwość i pamięć słuchową
• Wypowiada się na temat swoich preferencji muzycznych
• Rozwija wrażliwość zmysłową – m.in. kojarzy zapach z jego źródłem, rozpoznaje przedmioty poprzez dotyk
• Prawidłowo przyjmuje postawę siedzącą w siadzie skrzyżnym
• Ćwiczy motorykę całego ciała, poprawnie wykonuje różne formy ruchu