Grupa I "Stokrotki" (2,5 -3 latki)
Nauczycielki pracujące w grupie:
- mgr Magdalena Starus - nauczyciel wychowawca
- lic. Natalia Gawęda - nauczyciel wychowawca
- Beata Lesiak - pomoc nauczyciela
- Ewa Gradzińska - woźna oddziałowa
Oddział czynny w godzinach: 6.00 - 16.00
Odwiedziny Misia Tedyy Eddie
Odwiedziny Misia Tedyy Eddie
15 stycznia nasze przedszkole odwiedzili specjalni goście, była to szkoła językowa Londoner. Największą niespodzianką było jednak to, że wraz z paniami przybył również Miś Teddy Eddie.W najmłodszej grupie Stokrotek odbyły się wygrane warsztaty językowe. Dzieci chętnie brały udział w zajęciach.
Czyściochowa Akademia
Czyściochowa Akademia
Grupa Stokrotki bierze udział w Programie edukacyjnym Czyściochowa Akademia, którego organizatorem są drogerie Rossmann. W ramach udziału w programie dzieci otrzymały bezpłatne pakiety, które wspierają naukę higieny jamy ustnej.
Plan pracy wychowawczo-dydaktycznej - KWIECIEŃ
Czego uczymy się w kwietniu w grupie trzylatków?
Tydzień 29:Jedziemy na wieś
Tydzień 30: Dbamy o naszą planetę
Tydzień 31: Wielkanoc
Tydzień 32: Ziemia krąży w kosmosie
Umiejętności dziecka:
- Precyzyjnie wyraża myśli, swobodnie wypowiada się na określony temat
- Samodzielnie wnioskuje na podstawie obserwacji i argumentuje zaobserwowane zjawiska
- Rozpoznaje, nazywa i ocenia sytuacje przedstawione na obrazkach
- Wskazuje różnice pomiędzy wsią a miastem
- Rozpoznaje zwierzęta żyjące na wsi i wskazuje dobra, które czerpiemy z hodowli zwierząt
- Aktywnie uczestniczy w rozmowie na temat sposobów dbania o planetę, posługuje się pojęciem ekologia, rozwija poczucie odpowiedzialności za środowisko przyrodnicze
- Uczestniczy w eksperymencie dotyczącym oszczędzania wody, rozumie znaczenie wody w codziennym życiu
- Wyjaśnia zjawisko smogu, jego przyczyny i konsekwencje dla zdrowia ludzi
- Wypowiada się na temat pszczół i ich roli w przyrodzie, posługuje się określeniem pożyteczny
- Poszerza swoją wiedzę na temat kosmosu, posługuje się nazwami planet i innymi określeniami związanymi z Układem Słonecznym
- Opisuje wygląd kombinezonu astronauty oraz zadania, które astronauta wykonuje w swojej pracy
- Szacuje elementy dwóch zbiorów, posługuje się pojęciami: dużo – mało, więcej – mniej
- Dostrzega różnice w kształtach figur geometrycznych, odwzorowuje układ figur
- Naśladuje sposób poruszania się różnych zwierząt
- Ćwiczy narząd mowy poprzez naśladowanie odgłosów zwierząt i przyrody, używa wyrazów dźwiękonaśladowczych
- Wykazuje się wrażliwością na otaczające dźwięki, odróżnia dźwięki głośne od cichych
- Wykonuje gestodźwięki zgodnie z ustaleniami
- Wykonuje proste ruchy taneczne w parze
- Bawi się przy muzyce, korzystając z rekwizytów
- Rozwija zdolności improwizacyjne
- Tworzy wspólnie z innymi dziećmi rakietę, wykazuje się wyobraźnią przestrzenną
- Lepi wybrane zwierzę hodowlane z ciastoliny
- W poprawny sposób trzyma pędzelek podczas malowania i kredkę podczas rysowania
- Korzysta z zabawek rozwijających czynności manipulacyjne
- Rozpoznaje przedmioty na podstawie dotyku i nazywa je
- Doskonali umiejętności ruchowe, ćwiczy odpowiednie napięcie mięśniowe