Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Ach, ta pogoda - co to takiego?

Witajcie Słoneczniki!!!

Zapraszamy Was serdecznie do obserwowania zmian zachodzących w przyrodzie. Na początek rozwiążcie kilka zagadek:

Ciepło z zimnem się zmówiło,

Srebrne frędzle zawiesiło

Kiedy ostry mróz przeminie

W końcu woda z dachu spłynie

(sopel)

 

Co to za ogrodnik?

Konewki nie miewa, a podlewa kwiaty i drzewa?

(deszcz)

 

Nie widać nic od samego rana

Ziemia jest jakby mlekiem oblana

Lecz nie martwcie się, to nie szkodzi

Bo słońce wróci za kilka godzin

(mgła)

 

Gdy wczesnym rankiem na łące się znajdziesz,

Może te perły w trawie odnajdziesz

(rosa)

 

Pada z góry z czarnej chmury

Nie śnieg, nie deszcz.

W słońcu promieniach w wodę się zmienia.

Co to jest, czy wiesz?

(grad)

Dom pszczół i Ewa, to będzie….

(ulewa)

 

Kiedy leci nic nie gada,

Cicho i ostrożnie siada.

Lecz o wiośnie, kiedy znika

To dopiero szum, muzyka.

(śnieg)

 

Huczy, świszczy, leci w pole

Czyni wkoło swe swawole

Zrywa ludziom kapelusze

I wykręca parasole

(wiatr)

 

Posłuchajcie teraz wiersza pt. „Kapryśna pogoda” B. Formy

Siedzi natura i myśli sobie.

Och, ja tu zaraz porządek zrobię.

Wnet pory roku do niej przygnamy

i różne aury zapanowały,

 

Właśnie jest wiosna, wietrzyk powiewa,

Słoneczko coraz mocniej przygrzewa.

Często śnieg z deszczem i grad popada,

Jednak dni ciepłych znaczna przewaga.

Lato przychodzi zaraz po wiośnie.

Wszyscy witają lato radośnie.

Czyściutkie niebo, upały duże

Zachody słońca i groźne burze.

 Razem z jesienią ulewne deszcze.

Mgły wczesnym rankiem, przymrozki pierwsze.

Coraz mniej ciepła, smutno, ponuro,

Słońce ukryte ciągle za chmurą.

 

A kiedy zima sroga przybędzie.

Lekki, puszysty śnieg sypać będzie.

Siarczyste mrozy, śnieżne zamiecie,

Będą panować wtedy na świecie.

 

Porozmawiajcie z Rodzicami na temat treści wiersza:

  • Kto był głównym bohaterem?
  • Jakie postacie wezwała do siebie natura?
  • Jakie aury zaplanowano dla poszczególnych pór roku?
  • Opiszcie pogodę w poszczególnych porach roku

Teraz pora, abyście w kartach pracy nazwały pory roku, dopasowały do odpowiedniej pory roku naklejkę i opowiedziały czym różni się pogoda w poszczególnych porach roku. KP3 s. 74-75.

Oczywiście nie może zabraknąć zabawy ruchowej przy muzyce  https://www.youtube.com/watch?v=2BQCcIjudZ8

Zadaniem na dziś będzie także założenie kalendarza pogody, obserwacja pogody oraz sporządzanie notatek obserwacyjnych;).

  • Ustalcie z Rodzicami godziny obserwacji – rano (godzina 9), południe (godzina 12), wieczór (godzina 19)
  • Czas trwania obserwacji 2 min
  • Termin prowadzenia obserwacji – okres tygodnia (np. od poniedziałku do niedzieli)
  • Sposób sporządzania notatek na temat dostrzeżonych zjawisk – każde dziecko  w swoim kalendarzu rysuje odpowiednie symbole pogodowe.
  • Dodatkowe informacje: np. coraz dłuższy dzień, ciepły wiatr, temperatura itp.

 

Pozdrawiamy i życzymy owocnych obserwcji;)  Wasze Panie Ewa i Jola