Deszczowa jesień
Hej Stokroteczki,
mamy nadzieję, że dziś już ostatni dzień pracy zdalnej. Chciałybyśmy wam podziękować i pochwalić, za to, że bardzo ładnie pracowaliście. Wszystkie wasze pracę, które przysyłacie nam na naszą grupę są piękne. Dzięki wam i temu, że wykonywaliście nasze zadania, chciało nam się codziennie wstawać i wstawiać dla was coś nowego.
Dziś na początek mamy dla was kilka zagadek, związanych z tematyką tygodniową. Jesteśmy ciekawe, czy sobie poradzicie i czy odgadniecie odpowiedzi.
Kiedy słońce świeci, smutny stoi w kącie,
a gdy na deszcz się zbiera, to na spacer go zabierasz. (parasol)
Spada z chmury w dzień ponury.
Gdy w ogrodzie spadnie, wszystko rośnie ładnie. (deszcz)
Jakie obuwie do tego służy, żeby w nim biegać po kałuży? (kalosze)
Zagadki odgadnięte...mamy nadzieję, że wszystkim się udało, zatem zapraszamy do Zabawy paluszkowej "Wiewiórka" .
Każde dziecko wyciąga przed siebie jedną rękę, zaciśniętą w pięść. Dzieci wykonują za rodzicem określone ruchy.
Dzieci: Wiewióreczka mała kamyczek spotkała. odginają z pięści mały palec,
Wiewióreczka mała grzybek spotkała. odginają palec serdeczny,
Wiewióreczka mała robaczka spotkała. odginają palec środkowy,
Wiewióreczka mała żołędzie spotkała. odginają palec wskazujący,
Wiewióreczka mała orzeszek spotkała. odginają kciuk,
Kamyczek poklepała, klepią odgięty mały palec palcami drugiej ręki,
grzybka podrapała, drapią odgięty palec serdeczny palcem wskazującym drugiej ręki
robaczka uściskała, ściskają odgięty palec środkowy palcami drugiej ręki,
żołędzie pogłaskała, głaszczą odgięty palec wskazujący palcami drugiej ręki,
a orzeszek – z sobą zabrała. chowają odgięty kciuk w drugiej dłoni.
Fajna wyliczanka prawda? nam się bardzo spodobała. W takim razie bawimy się dalej. tym razem mamy dla was bardzo trudne zadanie. Rodzic drukuje kalosze (można narysować samemu) i przecina obrazek na 3 części. Zadaniem dziecka jest ułożenie obrazka oraz przyklejenie go do drugiej kartki...
I na koniec naszego zdalnego tygodnia mamy dla was ćwiczenia liczbowe Krople deszczu.
Na podłodze rodzic rozrzuca papierowe krople deszczu, prosi, aby dziecko podniosło trzy kroplę i przyniosło mu. Rodzic układa bukiecik. Następnie prosi dziecko, aby przyniosło cztery krople i układa z nich drugi bukiecik, i prosi ostatni raz o przyniesienie 2 kropelek i układa bukiecik.
Dziecko porównuje bukieciki i określa w którym jest więcej, w którym mniej. Po skończeniu, warto się potrudzić i do każdej kropli deszczu przyczepić nitkę umożliwiającą powieszenie kropli np. do żyrandola.
Pozdrawiamy serdecznie
Pani Magda i Pani Jola