Dzień Matematyki z Małym Misiem
Dzień dobry Słoneczniki!
Witamy Was serdecznie, tydzień nieubłagalnie zbliża się ku końcowi. Przed nami majowe święta narodowe, o których porozmawiamy jutro. Natomiast dziś zajmiemy się kolejnym modułem projektu „Mały Miś w świecie wielkiej literatury” jakim jest – ZMISIOWANY DZIEŃ MATEMATYKI
Razem z Misiem przedszkole realizuje kierunek polityki MEN: rozwijanie kompetencji matematycznych. Wiodące kompetencje kluczowe: — matematyczne oraz w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii. Rozwijanie czytelnictwa: tworzenie opowieści matematycznych.
Jest to moduł krótkoterminowy – to wspólne obchody Dnia Matematyki w duchu rozwijania czytelnictwa. Niestety z racji obecnej sytuacji nie możemy wykonać tego zadania wspólnie w przedszkolu dlatego zachęcamy, aby wspólnie z dziećmi w domu dokończyć opowieść matematyczną Misiowej Mamy i wspólnie wykonać do niej pomoce tj. misiowe liczmany. Następnie prosimy przesłać zdjęcie opowieści, misiowe liczmany i zdjęcia jak dzieci tworzą misiowe liczmany. Z przesłanych zdjęć stworzymy galerię Waszych prac.
Misiowa opowieść matematyczna
Proszę dokończyć ją razem z dziećmi. Każdy pomysł jest dobry. Można zmodyfikować początek bajki, by dostosować ją do wieku dzieci, a także przygotować zabawki, pacynki, ilustracje i w ten sposób uatrakcyjnić tworzenie opowieści. Spróbujcie również zaprojektować misiowe liczmany. Powodzenia!
Mały Miś obudził się o siódmej rano i przeciągnął się, ziewając (o której obudził się miś?). Zamruczał sam do siebie: Ale jestem śpiący… Wstaję…Wstaję…ale zostanę jeszcze w łóżku dziesięć sekund (policzcie do dziesięciu). Włożył miękkie pantofle i ciepły szlafrok, na którym wyszyte były trzy kaczuszki (ile kaczuszek było wyszytych na szlafroku misia?). Misiowa Mama zawołała go na śniadanie. Przygotowała mu jedną, pyszną kanapeczkę. Na kromce chleba położyła jeden plasterek szynki, dwa mniejsze plasterki sera i trzy plasterki pomidora (z czego Misiowa Mama zrobiła kanapkę?). Tymek przypomniał sobie, że musi wziąć do przedszkola dziesięć, jednakowych przedmiotów, które będą służyć w przedszkolu jako liczmany. Mama rozejrzała się po kuchni i podała synkowi garść plastikowych zakrętek. Cała rodzina zbierała je, aby pomóc ciężko chorej dziewczynce. Świetnie! – ucieszył się Tymek i zaczął je liczyć. Jeden, dwa, trzy…. Ależ mamusiu, tu jest dziewięć nakrętek! Mamusia zapytała: ile ci brakuje? (ile nakrętek brakuje?) i dodała dziecku brakującą nakrętkę. Kiedy Tymek liczył ponownie swoje nakrętki Miś wpadł na genialny pomysł – zrobi swoje własne, misiowe liczmany.
………………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………..
Co mogło się potem wydarzyć? W przedszkolu, a może w drodze do niego? Jakie liczmany wymyślił Mały Miś?
Zadania do wykonania:
Wspólnie wykonajcie misiowe liczmany.
Spróbujcie wymyślić dalszą część historii.
Prześlijcie zdjęcia dzieci z wykonanymi zadaniami poprzez aplikację Messenger na grupę FB Słoneczniki. Zachęcamy również do udziału w głośnym czytaniu na dobranoc „Mały Miś czyta bajki na dobranoc”, które odbywa się codziennie poprzez transmisje żywo na naszym przedszkolnym profilu FB o godz. 1900 (czekamy również na Wasze zgłoszenia do czytania).
Pozdrawiamy, Wasze Panie