Gimnastyka to zabawa
Dzień dobry drogie Słoneczniki:)
Witamy Was bardzo serdecznie tuż po Świętach Wielkanocnych w kolejnym tygodniu nauki zdalnej. Ciekawi nas bardzo jak udało Wam się je spędzić. Wierzymy, że upłynęły w wyjątkowo miłej i przyjemnej atmosferze.
Kochani tematyka tygodniowa bieżącego tygodnia brzmi: „CHCIAŁBYM BYĆ SPOTROWCEM”, zatem będziemy bardzo aktywnie i sportowo zajmować się powyższym zagadnieniem.
Na początek połączcie kropki znajdujące się na dole karty wg podanego wzoru, które znajdują się w kartach pracy cz 3., s. 62.
Pora teraz na zabawę z wykorzystaniem wiersza M. Barańskiej. Dobierzcie się proszę w pary (do zabawy zaproście swoich domowników) i wykonujcie ruchy, o których mowa w wierszu:
Mój kolego, przybij ze mną prawą dłonią piątkę!
Zrób to teraz lewą dłonią – palców masz dziesiątkę!
Kochani nie możemy także zapomnieć o codziennych porannych ćwiczeniach gimnastycznych. Zapraszamy:
- Zabawa „Witamy się różnymi częściami ciała”. Poruszajcie się swobodnie w rytmie np. waszej ulubionej muzyki. Podczas przerwy w muzyce witajcie się wybranymi przez Was bądź innych uczestników zabawy częściami ciała np.: Witamy się łokciami. Witamy się kolanami. Witamy się stopami. (dotykamy się wymienionymi częściami ciała).
- Ćwiczenie ramion „Prasujemy ubrania”. Dzieci naśladują prasowanie żelazkiem, naprzemienne: prawa ręka i lewa ręka.
- Ćwiczenie dużych grup mięśniowych „Zakładamy ubrania”. Dzieci naśladują wkładanie elementów ubrania
- Ćwiczenie tułowia „Prosimy do tańca”. Zapraszanie do tańca uczestników zabawy,
- Ćwiczenia pamięci ruchowej „Przeglądamy się w lustrze”. Rodzic naśladuje ruchy, dziecko je naśladuje.
Kochane Słoneczniki, czy jesteście już rozgrzane po naszych porannych ćwiczeniach? Jeśli tak to świetnie. Zapraszamy teraz do wysłuchania wiersza J. Koczanowskiej „Gimnastyka”
Gimnastyka to zabawa,
ale także ważna sprawa.
Bo to sposób jest jedyny,
żeby silnym być i zwinnym.
Skłony, skoki i przysiady,
trzeba ćwiczyć - nie da rady!
To dla zdrowia i urody
niezawodne są metody.
Kochani porozmawiajcie ze swoimi Rodzicami na temat wiersza i odpowiedzcie na pytania:
- Co trzeba robić, aby być silnym i zwinnym?
- Nauczcie się teraz proszę tego krótkiego wierszyka fragmentami, metodą ze słuchu z wykorzystaniem np. rapowania.
Przed Wami kolejna zabawa ruchowa „Po równiutkiej dróżce” (waszym zadaniem będzie naśladować ruchy, o których mowa w rymowance:
Idą dzieci równą drogą (marsz w rytmie wiersza)
Po kamyczkach iść nie mogą
Po kamyczkach hop, hop, hop
Do dołeczka skok (trzy podskoki w miejscu, a potem przysiad podparty)
Pora wracać, kto się znuży (marsz w rytmie wiersza)
Ten odpocznie po podróży. (powrót na swoje miejsca)
Dom już blisko …nogi w ruch.
Kto zwycięży – zuch!
Drogie Słoneczniki pora teraz na zabawy i ćwiczenia z literką „j”
- Obejrzyjcie proszę poniższe zdjęcie, opiszcie teraz wygląd jagód
- Powtórzcie za Rodzicami słowo „jagody”
- Podzielcie słowo „jagody” na sylaby oraz głoski
- Co słyszycie na początku słowa „jagody” ?
- Podajcie kilka przykładów słów rozpoczynających się głoską „j” (jajko, jeleń, jogurt…), mających ją w środku (kajak, fajka, bajka…) oraz na końcu (kraj, maj, klej…
- Podajcie imiona rozpoczynajże się głoską „j” (Jola, Janek, Justyna, Jowita)
- Przyjrzyjcie się teraz literce „j”: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej
- Otwórzcie teraz wasze karty pracy Odkrywam siebie. Litery i liczby, s. 76. Odczytajcie wyraz. Odszukajcie na końcu kart kartoników z literami tworzącymi wyraz jagody. Wytnijcie ich, ułóżcie z nich wyraz, a potem przyklejcie w okienkach. Pokolorujcie rysunek.
- Odczytajcie sylaby oraz wyrazy, piszcie litery j, J po śladach, a potem samodzielnie.
- Możecie również ozdobić w ulubiony sposób szablon poznanej literki w proponowanej poniżej karcie pracy:
Oczywiście w myśl naszej tematyki proponujemy spacery i wszelkie możliwe aktywności na świeżym powietrzu!
Prosimy o wysyłanie zdjęć i filmików z podejmowanych aktywności i zabaw na naszą grupę na FB ;)
Pozdrawiamy Was serdecznie, życzymy miłego i aktywnie sportowego dnia;)
Pani Ewa i Pani Zosia:)