Jajka, jajeczka
Dzień dobry Słoneczniki!
Witamy Was pięknie w ten słoneczny dzień:), mamy nadzieję, że wstałyście radosne i uśmiechnięte.
Przed Wami pierwsze zadanie, którym jest wesoła gimnastyka narządów mowy „Porządki języczka”
Do tej zabawy potrzebne jest lusterko. Bohaterem zabawy jest Wasz język, który wybrał się na wycieczkę po całej buzi. Języczek ogląda buzię od wewnątrz: liczy ząbki, dotyka podniebienia, zagląda pod siebie, dotyka dziąseł górnych i dolnych, wygląda na zewnątrz, próbuje dosięgnąć nosa, dotkną brody itp.
Pamiętajcie obowiązkowo o ćwiczeniach gimnastycznych. Proponujemy Wam zabawę ruchową „Jak jajeczko” – polega ona na tym, aby muzyce turlać się po dywanie w różne strony. Gdy muzyka milknie dzieci zmieniają się w jajka;)
Dziś porozmawiajcie ze swoimi domownikami na temat jednego z symboli Wielkanocy jakim są jajka. Pomogą Wam w tym pytania: Co mamy z jaka? Co możemy z nich zrobić? Czy jajka są zdrowe? Czy mają witaminy? Jakie mamy jajka?
https://www.youtube.com/watch?v=lIWDCkbVQ6A
Czy wiecie jak zbudowane jest jajko?
•Co jest na zewnątrz jajka? Do czego służy skorupka? (chroni rozwijające się w środku pisklę)
•A co jest w środku jajka? OTO KILKA CIEKAWOSTEK
Błona pergaminowa – chroni pisklę przed uszkodzeniem
Białko – chroni rozwijające się pisklę przed uszkodzeniem
Żółtko - przed wykluciem małe żywią się żółtkiem
Chalaza - Są to sznury gęstego białka, które przytrzymują żółtko na swoim miejscu
tarcza zarodkowa - to z niej będzie rozwijać się pisklę
komora powietrzna – rozwijające się pisklę czerpie z niej powietrze.
Skoro już wiemy dużo o jajkach, pora aby poznać literkę „J, j”
•Podzielcie wyraz „jajko na sylaby i na głoski
- Spróbujcie napisać literkę "j" po śladzie i samodzielnie
- Lubicie labirynty?
Kochani podsumowując zabawy z literką „j” popracujcie jeszcze w kartach pracy s. 60-61.
Pozdrawiamy Was serdecznie i życzymy miłego dnia:), Pani Ewa i Jola