Jak lubię czynnie odpoczywać
Dzień dobry Słoneczniki:)
Jak się macie? Czy humorki Wam dopisują? Spójrzcie za okno….;) typowo zimowa aura w kwietniu przypomina zapewne o sportach zimowych …. prawda? Jednak my zapraszamy Was to aktywnych ćwiczeń w domu.
Na początek zapraszamy do kilku ćwiczeń buzi i języka „Język hop do góry”
MALARZ
Dzieci naśladują malarza, który pędzlem maluje różne kształty - czubek języka to pędzel. Rysujemy np.: kropki - dzieci naśladują malowanie czubkiem języka kropek. Za chwilę zmiana wzoru na kreski, kółeczka itp.
SUFIT – PODŁOGA
Znana zabawa w wersji wykorzystującej zamiast palca język. Inna wersja: okno - drzwi, gdy dzieci siedzą jednym bokiem w kierunku drzwi, a drugim w kierunku okna. Zabawy ćwiczą trudny ruch kierowania języka do góry i w stronę kącików ust.
KOTKI
W połączeniu z poprzednim ćwiczeniem o tej samej nazwie - kotek oblizuje się (czubek języka okrąża szeroko otwarte wargi), mlaska, naśladuje zlizywanie mleka z talerzyka itp.
ZZIAJANY PIESEK
Dzieci naśladują zmęczonego psa, który oddycha głośno, z językiem mocno wysuniętym na brodę. Opowiadając dzieciom o psie można wplatać elementy z innych ćwiczeń: pies je, zlizuje językiem, szczerzy zęby, gryzie coś, ziewa, mlaska itp.
CZYSZCZENIE ZĘBÓW
Język czyści ( dzieci szorują czubkiem języka) po kolei zęby górne od strony wewnętrznej i zewnętrznej, a następnie zęby dolne, też z obu stron. Tę zabawę łączymy z ćwiczeniami mięśnia okrężnego ust- naśladując płukanie buzi wodą. Dzieci nabierają powietrza w policzki, przelewają je kilkakrotnie z jednej strony na drugą i wypuszczają. Toaleta zakończona.
Zapraszamy teraz do ćwiczenia ruchowo- słowno- graficznych. Jednak zanim zaczniemy nasze ćwiczenia zastanówcie się i porozmawiajcie wspólnie z rodzicami na temat wspólnego odpoczynku rodziców i dzieci.
- Co robicie z rodzicami w wolne dni?
- Czy wybieracie się gdzieś? Czym się wtedy poruszacie?
- Jaki sposób odpoczynku podoba Wam się najbardziej?
Zapraszamy teraz do ćwiczeń ruchowo – naśladowczych „Jedziemy na rowerkach”
Połóżcie się proszę na dywanie i pedałując mówcie:
Na wycieczkę wyruszamy,
raz i dwa, raz i dwa.
Tata jedzie obok mamy,
z tyłu nas ma.
Zabawa „Dokończ zdanie”
Zabawa polega na kończeniu zdania nawiązującego do ulubionej przez Was formy ruchu. Np.
Najbardziej lubię poruszać się podczas… itp.
Zabawa ruchowo – naśladowcza „Poruszamy się”
Dzieci naśladują jazdę na hulajnodze, rowerze, skakance, skakanie na skakance, pływanie, granie w piłkę…. na hasło nazwę tej czynności podaną przez uczestnika zabawy.
Porozmawiajcie teraz proszę na temat wypoczynku
- Jak lubicie odpoczywać?
- Jakie zabawy ruchowe lubicie?
- Czy zdrowo jest się poruszać? Dlaczego ?
Kochani pora teraz na zadanie plastyczne. Narysujcie proszę swoją ulubioną formę czynnego wypoczynku. Potem opowiedzcie o swojej formie czynnego wypoczynku przedstawionego w pracy swoim domownikom. Zdjęcia swoich prac oraz filmiki podejmowanych tematycznie zabaw wyslijcie na naszą grupę na FB Powodzenia:)
Poniżej przedstawiamy kilka obrazkowych propozycji, które być może staną się inspiracją do stworzenia Waszej pracy.
Pozdrawiamy Was serdecznie. Panie Ewa i Zosia:)