Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Logopedia

Dzień dobry Bratki!!!

Witam Was bardzo serdecznie na zdalnych zajęciach logopedycznych. Dziś utrwalimy wymowę głoski „s” w sylabach, wyrazach i zwrotach. Posłużą nam do tego humorystyczne wierszyki oraz karty pracy do pobrania, które dla Was przygotowałam. Zatem zaczynamy:

W  miejscach oznaczonych głoskami „Uuu”, bądź „Sss” dzieci jak najdłużej na jednym wydechu wypowiadają owe głoski, odpowiednio modulując głos, lub syczenie gęsi.

 

„Gęsi i wilk”

Idą gęsi skrajem lasu

Śpieszą się nie mają czasu

Bo za brzozą czy też sosną

Apetyty wilkom rosną.

 

Gąski zaraz głośno syczą

Wilki tylko ptaki liczą.

Marzą im się białe gąski,

mięsa smaczne, tłuste kąski.

-Ss//sss//sss

-Uuu…

 

Słychać wokół wilków wycie

-Uuu…

Tak zdradziły swe ukrycie

Teraz białe gąski wiedzą

Gdzie te wilki sobie siedzą.

 

Już ze strachu syczą gąski

Nie chcą służyć za przekąski:

Groźnie syczą niesłychanie

By zmieniły wilki zdanie:

-Sss//sss//sss

-Sss//sss//sss

 

Koncert syku gęsi dają

Wilki pilnie go słuchają.

Zasłuchane w syku dźwięki

Same śpiewać chcą piosenki.

Wcale nie są skore wilki,

 

By załatwić tu posiłki.

Stoją w rzędzie równiuteńko

I zawodząc wyją cienko

-Uuu…

 

Bardzo długo wyją jeszcze:

-Uuu…

Gdy przestały wyć już wreszcie

Gąsek białych zapytały

Czy by koncert z nimi dały.

 

Gąski e z wilkami… wykluczone:

-Sss//sss//sss

Bo gdy miną spółki – chórki

To niepewne gąsek skórki.

Wilki wyją zawiedzione

-Uuu…

 

Gąski syczą oburzone:

-Sss//sss//sss

Poszedł każdy w swoją stronę

I historii tej już koniec!!!

 

Karty pracy /uploads/5e89e6f7b9f05/newses/375/content//Logo Bratki n 28.05.2020.pdf