Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Logopedia

 

Dzień dobry Niezapominajki!!!

Witam Was bardzo serdecznie na zdalnych zajęciach logopedycznych. Jak wiecie aktualna sytuacja nie pozwala nam na spotkania w przedszkolu i wspólne uczestnictwo w grupowych zajęciach logopedycznych. W związku z tym dziś przygotowałam dla Was bajkę logopedyczna pt. „Jeżyk Igiełka chce spać”, której celem będzie:

- podnoszenie sprawności narządów mowy

 -rozwijanie słuchania ze zrozumieniem

 -wzbogacanie wiedzy o zwierzętach leśnych

      -rozwijanie uwagi i percepcji słuchowej.

(Drodzy Rodzice przeczytajcie swoim Dzieciom poniższe opowiadanie, wykonując we wskazanych miejscach odpowiednie czynności)

Nadeszła jesień. Coraz częściej padał deszcz (naśladowanie odgłosu spadających kropelek – kap, kap, kap), było coraz zimniej (wprawianie warg w wibrację), wiał silny wiatr (naśladowanie odgłosów wiatru na dźwiękach: fff, śśś, szszsz), który szarpał liście na drzewach (ruchy językiem wysuniętym z ust w różnych kierunkach  - na boki, do góry i na dół) Jeżyk Igiełka (wyciąganie ściągniętych ust jak najdalej do przodu) poczuł się bardzo głodny (wciąganie policzków do środka) i postanowił jak najszybciej zrobić zapasy na zimę i nazbierać jakichś swoich przysmaków (mniam, mniam, mniam). Gdy więc zapadał zmrok (mocno zaciskamy kilkakrotnie oczy) wychodził ze swojej kryjówki i zaczynał węszyć w poszukiwaniu smakołyków. (ruszanie ustami ułożonymi w kształt „dzióbka”.) Na szczęście udało mu się znaleźć dużo pyszności – ślimaków (obrysowywanie językiem warg dookoła), robaków, owadów i dżdżownic (wysuwanie wąskiego języka jak najdalej do przodu) A gdy był już dostatecznie najedzony (nadmuchiwanie policzków) bardzo zachciało mu się spać (energetyczne ziewanie) poszukał dogodnego miejsca do snu. A były to kupka pachnących liści pod murkiem i zaczął się w nich wiercić, żeby jak najwięcej liści przykleiło mu się do kolców (ślizganie się językiem po wewnętrznej stronie dolnych zębów i policzków). A potem zwinął się w kulkę i usnął (naśladowanie chrapania).

  • Zapraszam Was teraz do działania praktycznego (wzmacniającego i kształtującego małą motoryką oraz tym samym rozwój mowy) jakim będzie wykonanie jeżyka z plasteliny

  • Możecie również wykorzystać proponowaną kartę pracy i wypełnić puste kółeczka kuleczkami z plasteliny

Powodzenia oraz miłej i dobrej zabawy życzy Pani Ewa;)