Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Logopedia

Dzień dobry drogie Słoneczniki!!!

Witam Was bardzo serdecznie na kolejnych zajęciach zdalnych z logopedii. Dziś będziemy się zajmować utrwalaniem prawidłowej wymowy głosek szeregu syczącego, a dokładnie głoską „z”. Zapraszam Was zatem do rozruszania naszego  aparatu artykulacyjnego, oddechowego oraz fonacyjnego poprze zaproponowane poniżej ćwiczenia.

Ćwiczenia języka

1.Liczenie dolnych zębów czubkiem języka po wewnętrznej stronie.

2.Oblizywanie językiem wewnętrznej powierzchni dolnych zębów.

3.Dotykanie czubkiem języka wewnętrznej powierzchni dolnych siekaczy z równoczesnym  wybrzmiewaniem głoski [e],

4.Zlizywanie czubkiem języka dżemu lub masła czekoladowego z dolnych dziąseł.

5.Energiczne wyrzucanie czubka języka zza dolnych zębów - zabawa „Wymiatanie śmieci”.

 

Ćwiczenia oddechowe

1.Dmuchanie na chorągiewki i wiatraczki.

2.Dmuchanie na płomień świecy w odległości niepozwalającej zdmuchnąć płomyka, lecz wyginać go pod wpływem dmuchania - zabawa Tańczący płomyczek.

3.Dmuchanie na papierowe łódki pływające w misce z wodą.

4.Zdmuchiwanie kulki waty kosmetycznej z ręki - zawody Kto dmuchnie dalej.

5.Wydmuchiwanie baniek mydlanych.

6.Dmuchanie na papierowe ozdoby zawieszone na nitkach o różnej długości ponad głową ćwiczącego.

7.Dmuchanie na papierowe kulki po wytyczonej trasie narysowanej na podłodze - zabawa Wyścigi samochodowe.

8.Przedmuchiwanie piłeczki pingpongowej do osoby siedzącej na przeciwko - zabawa Mecz piłkarski.

9.Dmuchanie przez rurkę do wody, aby tworzyły się pęcherzyki powietrza - zabawa Gotowanie wody.

10.Nadmuchiwanie balonów, zabawek i piłek z folii.

11.Próby gwizdania.

12.Zdmuchiwanie lekkiego przedmiotu z ręki, np. piórka, kłębka waty, papierowej kulki.

13.Rozdmuchiwanie: chrupek, ryżu, kaszy, pociętej gąbki lub kawałków styropianu.

14.Gra na instrumentach muzycznych: organkach, trąbce, gwizdku.

15.Gra na grzebieniu owiniętym cienką bibułą.

16.Dmuchanie na piórko, aby unosiło się ponad głową osoby ćwiczącej.

17.Rozdmuchiwanie plamki farby wodnej na podkładce z tworzywa sztucznego

 

 Ćwiczenia warg

  1. Rozciąganie warg do uśmiechu i wymawianie głoski [i],
  2. Naprzemienny uśmiech z pokazywaniem zębów, a następnie zasłanianiem ich wargami.
  3. Układanie ust do uśmiechu i powrót do pozycji neutralnej.
  4. Wydawanie odgłosów z rozciągniętymi kącikami ust:
  • kozy - me, me,
  • barana - be, be,
  • kurczątka - pi, pi,
  • śmiechu - hi, hi.
  1.  Pokazywanie szerokiego uśmiechu, a następnie ściąganie ust, jak przy głosce [u].

 

W utrwaleniu prawidłowej wymowy głoski „z” pomogą nam również poniższe wierszyki:)

„Psotny Zenek”

Zenek ma gwizdek,
dmucha z zapałem,
swoim zabawkom
robi tu zbiórkę.
Koza i zebra
są pod regałem,
znalazły rózgę,\
zegar pod biurkiem,
zapałki w zamku,
lizaka w zupie.
Oj, kto wymyślił
te psoty głupie?
Bałagan robi
ten mały Zenek.
Wielkie ma mama
z Zenkiem zmartwienie.

„Zagubione [z]”

Gdzieś się „z” zawieruszyło,
zabłąkało, zagubiło.
Może je koza zajada
myśląc, że to sałata.
Może je zebra ukradła,
szukając „z” z abecadła.
Może jest w zabawkach Zosi,
poszukajmy, Zosia prosi.

„Zapominalski”

Mój kolega Zbyś Kowalski
Strasznie jest zapominalski.
Zapomniał, gdzie schował złotówkę
I gdzie zegary mają wskazówkę.
Nie pamięta, gdzie kupował lizaki
I gdzie położył nowe mazaki.
Zapomniał, jak smakują pyzy
I o tym, że ma pójść do Izy.
Nie wie, gdzie rosną niezapominajki,
Nie pamięta, kto mu opowiadał bajki.
Zapomniał, kto zadawał zagadki
i jak się robi do książki zakładki.
Nie wie, po co ptaki wiją sobie gniazda
i dlaczego na niebie świeci złota gwiazda,
po co na zakrętach pojazdy zwalniają
i dlaczego kozy listki zjadają...

„Koza Zosi”

Młoda koza Zosi z zagrody zerkała,
skakała, beczała, bródką potrząsała
i się wciąż zastanawiała,
jak zdobyć dwie główki kapusty
by zapełnić brzuszek pusty.

Zapraszam również do kart pracy utrwalających właściwą artykulację głoski „z” w poniższym  linku. Zdjęcę ia z realizacji zadań w kartach pracy oraz filmiki z gimnastyki buzi i języka wysyłajcie proszę na naszą grupę FB :)

/uploads/5e89e6f7b9f05/newses/620/content/Słoneczniki logo karty pracy 08.04.2021.pdf

Serdecznie Was pozdrawiam i życzę udanej zabawy. Pani Ewa;)