Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Logopedia

Witajcie  Kochane Słoneczniki!!!

 

Jak się macie? Mam nadzieję, że świetnie i że dopisuje Wam wyśmienity humor. W tym tygodniu zapraszam Was do logopedycznych zabaw na wesoło, będziemy bawić się w zabawy paluszkowe oraz ćwiczenie usprawniające aparat mowy.

Serdecznie zapraszam:)

                         

Powitanie

Gdy się rączki spotykają,
To od razu się witają (podanie dłoni).
Gdy się kciuki spotykają,
To od razu się witają (kciuk dotyka kciuk).
Gdy się palce spotykają,
To od razu się witają (palce jednej dłoni dotykają palce drugiej dłoni

 

Auto

Auto do myjni przyjechało, bo się umyć ładnie chciało.
Umyto:
Pierwsze koło podstawowe (głaszczemy mały palec),
Drugie koło podstawowe (głaszczemy drugi palec),
Trzecie koło podstawowe (głaszczemy trzeci palec),
Czwarte koło podstawowe (głaszczemy czwarty palec),
Piąte koło zapasowe (głaszczemy kciuk).

 

Tomcio Paluch

Tomcio Paluch, (wszystkie palce zwinięte w pięść)
Tomcio Paluch tańczy sam! – (prostujemy kciuka)
Ram, pam, pam, ram, pam, pam! (zginamy i prostujemy kciuk)
Teraz przyszedł tancerz inny, (prostujemy palec wskazujący)
też w tańczeniu bardzo zwinny. (machamy palcem wskazującym)
I środkowy (prostujemy palec środkowy)
już do tańca jest gotowy. (machamy palcem środkowym)
Teraz serdeczny chce tańczyć troszeczkę. (machamy palcem serdecznym)
Ja też, ja też! – mały palec woła, (machamy małym palcem)
i tańczą leciutko raz dokoła, dwa dokoła. (krążymy całą dłoni

 

Paluszki

Mam pięć paluszków u ręki lewej
i pięć paluszków u prawej.
Pięć to niedużo, ale wystarczy
do każdej pracy i do zabawy.
Kciuk, wskazujący, potem środkowy,
po nim serdeczny, na końcu mały.
Pierwszy i drugi, trzeci i czwarty,
Na końcu piąty – trochę nieśmiały.

Tam na stryszku

Tam na stryszku (robimy z rąk daszek)
małych myszek (zaciskamy piąstki i poruszamy nimi)
chrobotanie ciągle słyszę. (drapiemy palcami o stół)
Wciąż biegają, dokazują, (biegamy palcami)
podkradają, (zagarniamy dłonie do siebie)
łasuchują. (udajemy, że jemy)
Lecz je złapać trudna sztuka, (grozimy paluszkiem)
bo do norki dają nurka. (chowamy ręce za siebie)

 

Zapraszam także do ćwiczeń usprawniających narządy mowy.  Powinny być one wykonywane przed lustrem, aby sprawdzić ułożenie narządów mowy.

Ćwiczenia narządów mowy prowadzimy najczęściej w formie zabawowej. Oto kilka z nich:

1.      „ Rytm piosenki”

Rodzic gra lub śpiewa krótką piosenkę, zadaniem dziecka jest odgadnąć, jaka to piosenka, a następnie językiem kląskając wystukać rytm owej piosenki.

2.      „ Kotki”

Dziecko - „kotki” chodzą po pokoju, na przerwę w muzyce lub na określony sygnał  dziecko - „kotek pije mleczko z miseczki”.

3.      „ Niedźwiadki”

Dziecko - „niedźwiadek” chodzi po pokoju, na przerwę w muzyce „niedźwiadek” zatrzymuje się i „zlizuje miód” językiem z górnej wargi.

4.      „ Lustrzane miny”

Dziecko robią miny przeglądając się w lusterku:

- wesołe usta (płaskie wargi lekko rozchylone, zęby niewidoczne),

-bardzo wesołe usta (rozciągnięte wargi z widocznymi zębami),

-smutne usta (podkówka z warg),

-obrażone usta (wargi nadęte).

Następnie ogłaszamy konkurs na najładniejszą lub najśmieszniejszą minę.

5.      „ Kropelki deszczu”

Dziecko usprawnia narządy mowy. Rodzic prosi dziecko, aby językiem namalować  na podniebieniu kropelki deszczu. Ćwiczenie to można wykonać przy otwartych ustach.

6.      „ Jak jedzą zwierzątka ?”

Dziecko ruchami warg i języka ma pokazać, w jaki sposób jedzą niektóre zwierzęta i tak:

- krowa – przesuwanie dolnej szczęki na boki,

- krokodyl – szerokie otwieranie i zamykanie ustawienia,

- kot – oblizywanie talerzyka wysuniętym językiem, oblizywanie warg,

- ptak – ściągniecie ust w dziobek,

- ryba – ściąganie ust w rybi pyszczek, rozchylanie i zamykanie warg.

7.      „ Język na defiladzie”

Dziecko wykonuje gimnastykę języka, obserwując jego ruchy w lusterku

- wysuwają i chowają język,

- malują kropeczki i paski czubkiem języka na górnym podniebieniu,

- wymawiają rytmicznie głoski t t t t, d d d d przy otwartych ustach,

- wymawiają drr.

Przed Wami ostatnie zadanie drogie Słoneczniki, pokolorujcue wg. wzoru.

Pozdrawiam serdecznie. Pani Ewa:)