Mali Odkrywcy - Małymi Przedsiębiorcami
Dzień dobry Przedszkolaki!!!
Wstajemy…, ćwiczymy i tańczymy.. taniec Minionków na pewno wyzwoli w Was mnóstwo energii, zatem do dzieła!
https://www.youtube.com/watch?v=FP0wgVhUC9w
Kochani dziś chcieliśmy Was zaprosić do realizacji kolejnego modułu znanego Wam doskonale projektu edukacyjnego „Mały Miś w świecie wielkiej literatury”, Moduł ten, to: MALI PRZEDSIĘBIORCY.
Przedsiębiorczy Przedszkolak – czemu nie!! Przedsiębiorczy Przedszkolak to dziecko samodzielne w każdej dziedzinie, umiejące podejmować decyzje, kreatywne i zdobywające wiedzę na temat racjonalnego gospodarowania pieniędzmi. W tym module nasz przedszkolny MIŚ - JAŚ pomoże dzieciom zdobyć właśnie te umiejętność – tak ważną w dzisiejszych czasach!
Nie zapominajmy także o głośnym czytaniu dzieciom!!!
Słoneczniki przed Wami zadania i zabawy na dziś:
1) Co wiesz o pieniądzach? – dzieci wcielają się w role specjalistów do spraw pieniędzy. Opowiadają o tym, co wiedzą o pieniądzach. Jeśli nie wypowiadają się spontanicznie, rodzic pomaga im, zadając dodatkowe pytania, np.: Komu są potrzebne pieniądze? W jaki sposób powstają pieniądze? Co możemy kupić za pieniądze? Skąd mamy pieniądze? Z czego są zrobione pieniądze? Czy zawsze istniały pieniądze?
2) Obejrzenie filmiku edukacyjnego: „Krótka historia pieniądza”.
https://www.youtube.com/watch?v=Y8s3pTobAYo
3) Zaprojektuj banknot.
Rodzic prezentuje dziecku banknoty i monety. Uwaga! Prezentacji dokonuje w rękawiczkach!
Dziecko otrzymuje arkusz papieru w formacie zbliżonym do banknotu. Ma za zadanie zaprojektować swój własny. Przypominamy, że banknoty mają dwie strony. Z jednej strony znajduje się wizerunek osoby, a z drugiej – przedmioty, budowle związane z jej życiem, czasami, w których żyła. Prosimy również, aby na każdym banknocie znalazło się jego oznaczenie cyfrowe, czyli wartość. Może to będzie banknot babci, a może pani z przedszkola? Każdy pomysł będzie dobry!
Pamiętajcie - Pieniądze w Polsce może emitować jedynie Narodowy Bank Polski. Tworzenie banknotów zleca on Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych, a monet – Mennicy Polskiej. Powstają w niej również monety okolicznościowe oraz kolekcjonerskie. Można zaprezentować dziecku filmik edukacyjny „Mennica Polska. Jak się robi pieniądze”
https://www.youtube.com/watch?v=FntiUiLncLw.
4) „Grosz do grosza, a będzie kokosza” – poznanie polskiego przysłowia, które uczy, że każdy pieniądz się liczy. Rodzic prezentuje dziecku monetę jednogroszową i mówi, że za nią nie możemy nic kupić, jeśli jednak uzbiera się dużo monet o wartości 1 grosza, wtedy można już zrealizować jakieś swoje marzenie lub przeznaczyć pieniądze na pomoc biednym dzieciom. Dziecko, jeśli potrafi, może przeliczyć monety.
Uwaga! Do zabawy używamy zdezynfekowanych monet!
5) „Monetowy frottage” – dziecko poznaje technikę plastyczną frottage, która polega na odciskaniu faktury dowolnych przedmiotów na powierzchni papieru przez przyłożenie papieru do danej rzeczy i mocne pocieranie go ołówkiem/kredką. Spróbujcie odcisnąć faktury monet.
Uwaga! Do zabawy używamy zdezynfekowanych monet!
6) Poszukiwanie odpowiedzi na pytania: Skąd ludzie mają pieniądze? Dlaczego trzeba pracować? Skąd ludzie mają pieniądze? Dlaczego trzeba pracować? Jakie prace wykonują ludzie w celu zarobienia pieniędzy? Spróbujcie wspólnie w domu odpowiedzieć na te pytania.
Kochane przedszkolaki, a Wy jaki sposób planujecie w przyszłości zarabiać pieniądze. Razem z domownikami pobawcie się zabawę tematyczną związaną z Waszym wymarzonym zawodem
7) Zabawy matematyczne z monetami.
Dzieci porównują ciężar poszczególnych monet. Szacują, czy ważą tyle samo, czy różnią się od siebie – układają na jednej dłoni wybraną monetę, a na drugiej dłoni inną monetę. Opisują swoje wrażenia.
Układają monety od największej do najmniejszej i odwrotnie.
Segregują monety według nominału.
Układanie rytmów z monet. Rodzic układa rytm, np. moneta 1 gr – 2 gr – 5 gr, a zadaniem dziecka jest go kontynuować.
Uwaga! Do zabawy używamy zdezynfekowanych monet!
8) Zabawa w sklep.
Rodzice wraz z dziećmi budują sklep z artykułów dostępnych w domu. Do zabawy można użyć papierowych pieniędzy wykonanych przez dziecko. Rodzic przypomina dziecku o używaniu słów grzecznościowych: proszę, dziękuję.
10) Zapraszamy do czytania:
Wiersze:
- Brzechwa: “Kapce”
J.Brzechwa „Rozrzutny wróbelek”
Cz. Janczarski: “Sklep spożywczy”
Bajki i opowiadania:
- Widłak “Wesoły Ryjek i wynalazki – Zakupy”
- Nadeau “Kajtuś. Wyprawa na zakupy”
- Berkane “Marysia na zakupach”
ze zbioru Cz. Janczarskiego: “Gdzie się co kupuje”, “Sklep”, “W sklepie z zabawkami”
Kochali zachęcamy do dzielenia się Waszymi pracami, pomysłami i zdjęciami!! Przysyłajcie Wasze prace z realizacji zadań na adres krawczykewa@interia.eu, bądź poprzez aplikację Messenger na naszej grupie Słoneczniki. Zdjęcia „Małych Przedsiębiorców” zamieścimy w raporcie z realizacji modułu projektu edukacyjnego „Mały Miś w świecie wielkiej literatury”.
Pozdrawiamy Was serdecznie, Wasze Panie:)