Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Mali Odkrywcy - Małymi Przedsiębiorcami

Dzień dobry Przedszkolaki!!!

Wstajemy…, ćwiczymy i tańczymy..  taniec Minionków na pewno wyzwoli w Was mnóstwo energii, zatem do dzieła!

https://www.youtube.com/watch?v=FP0wgVhUC9w

 

Kochani dziś chcieliśmy Was zaprosić do realizacji kolejnego modułu znanego Wam doskonale  projektu edukacyjnego „Mały Miś w świecie wielkiej literatury”,  Moduł ten, to: MALI PRZEDSIĘBIORCY.

Przedsiębiorczy Przedszkolak – czemu nie!! Przedsiębiorczy Przedszkolak to dziecko samodzielne w każdej dziedzinie, umiejące podejmować decyzje, kreatywne i zdobywające wiedzę na temat racjonalnego gospodarowania pieniędzmi. W tym module nasz przedszkolny MIŚ - JAŚ  pomoże dzieciom zdobyć właśnie te umiejętność – tak ważną w dzisiejszych czasach!

Nie zapominajmy także   o głośnym  czytaniu  dzieciom!!!

Słoneczniki przed Wami zadania  i zabawy na dziś:

1) Co wiesz o pieniądzach? – dzieci wcielają się w role specjalistów do spraw pieniędzy. Opowiadają o tym, co wiedzą o pieniądzach. Jeśli nie wypowiadają się spontanicznie, rodzic pomaga im, zadając dodatkowe pytania, np.: Komu są potrzebne pieniądze? W jaki sposób powstają pieniądze? Co możemy kupić za pieniądze? Skąd mamy pieniądze? Z czego są zrobione pieniądze? Czy zawsze istniały pieniądze?

2) Obejrzenie filmiku edukacyjnego: „Krótka historia pieniądza”. 

https://www.youtube.com/watch?v=Y8s3pTobAYo

3) Zaprojektuj banknot.

Rodzic prezentuje dziecku banknoty i monety. Uwaga! Prezentacji dokonuje w rękawiczkach!

Dziecko otrzymuje arkusz papieru w formacie zbliżonym do banknotu. Ma za zadanie zaprojektować swój własny. Przypominamy, że banknoty mają dwie strony. Z jednej strony znajduje się wizerunek osoby, a z drugiej – przedmioty, budowle związane z jej życiem, czasami, w których żyła. Prosimy również, aby na każdym banknocie znalazło się jego oznaczenie cyfrowe, czyli wartość. Może to będzie banknot babci, a może pani z przedszkola? Każdy pomysł będzie dobry!

Pamiętajcie - Pieniądze w Polsce może emitować jedynie Narodowy Bank Polski. Tworzenie banknotów zleca on Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych, a monet – Mennicy Polskiej. Powstają w niej również monety okolicznościowe oraz kolekcjonerskie. Można zaprezentować dziecku filmik edukacyjny „Mennica Polska. Jak się robi pieniądze”

https://www.youtube.com/watch?v=FntiUiLncLw.

4) „Grosz do grosza, a będzie kokosza” – poznanie polskiego przysłowia, które uczy, że każdy pieniądz się liczy. Rodzic prezentuje dziecku monetę jednogroszową i mówi, że za nią nie możemy nic kupić, jeśli jednak uzbiera się dużo monet o wartości 1 grosza, wtedy można już zrealizować jakieś swoje marzenie lub przeznaczyć pieniądze na pomoc biednym dzieciom. Dziecko, jeśli potrafi, może przeliczyć monety.

Uwaga! Do zabawy używamy zdezynfekowanych monet! 

5) „Monetowy frottage” – dziecko poznaje technikę plastyczną frottage, która polega na odciskaniu faktury dowolnych przedmiotów na powierzchni papieru przez przyłożenie papieru do danej rzeczy i mocne pocieranie go ołówkiem/kredką. Spróbujcie odcisnąć faktury monet.

Uwaga! Do zabawy używamy zdezynfekowanych monet! 

6) Poszukiwanie odpowiedzi na pytania: Skąd ludzie mają pieniądze? Dlaczego trzeba pracować?  Skąd ludzie mają pieniądze? Dlaczego trzeba pracować? Jakie prace wykonują ludzie w celu zarobienia pieniędzy? Spróbujcie wspólnie w domu odpowiedzieć na te pytania.

Kochane przedszkolaki, a Wy jaki sposób planujecie w przyszłości zarabiać pieniądze. Razem z domownikami pobawcie się zabawę tematyczną związaną z Waszym wymarzonym zawodem

7) Zabawy matematyczne z monetami.

Dzieci porównują ciężar poszczególnych monet. Szacują, czy ważą tyle samo, czy różnią się od siebie – układają na jednej dłoni wybraną monetę, a na drugiej dłoni inną monetę. Opisują swoje wrażenia.

Układają monety od największej do najmniejszej i odwrotnie.

Segregują monety według nominału.

Układanie rytmów z monet. Rodzic układa rytm, np. moneta 1 gr – 2 gr – 5 gr, a zadaniem dziecka jest go kontynuować.

 Uwaga! Do zabawy używamy zdezynfekowanych monet!

8) Zabawa w sklep.

Rodzice wraz z dziećmi budują sklep z artykułów dostępnych w domu. Do zabawy można użyć papierowych pieniędzy wykonanych przez dziecko. Rodzic przypomina dziecku o używaniu słów grzecznościowych: proszę, dziękuję.

10) Zapraszamy do czytania:

Wiersze:

  1. Brzechwa: “Kapce”

J.Brzechwa „Rozrzutny wróbelek”

Cz. Janczarski: “Sklep spożywczy”

Bajki i opowiadania:

  1. Widłak “Wesoły Ryjek i wynalazki – Zakupy”
  2. Nadeau “Kajtuś. Wyprawa na zakupy”
  3. Berkane “Marysia na zakupach”

ze zbioru Cz. Janczarskiego: “Gdzie się co kupuje”, “Sklep”, “W sklepie z zabawkami”

 Kochali zachęcamy do dzielenia się Waszymi pracami, pomysłami i zdjęciami!! Przysyłajcie Wasze prace z realizacji zadań na adres krawczykewa@interia.eu, bądź  poprzez aplikację Messenger na naszej grupie Słoneczniki.  Zdjęcia „Małych Przedsiębiorców” zamieścimy w raporcie z realizacji modułu projektu edukacyjnego „Mały Miś w świecie wielkiej literatury”.

Pozdrawiamy Was serdecznie, Wasze Panie:)