Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Mali Odkrywcy - Małymi Przedsiębiorcami

Dzień dobry Przedszkolaki!!!

Wstajemy…, ćwiczymy i tańczymy..  taniec Minionków na pewno wyzwoli w Was mnóstwo energii, zatem do dzieła!

https://www.youtube.com/watch?v=FP0wgVhUC9w

 

Kochani dziś chcieliśmy Was zaprosić do realizacji kolejnego modułu znanego Wam doskonale  projektu edukacyjnego „Mały Miś w świecie wielkiej literatury”,  Moduł ten, to: MALI PRZEDSIĘBIORCY.

Przedsiębiorczy Przedszkolak – czemu nie!! Przedsiębiorczy Przedszkolak to dziecko samodzielne w każdej dziedzinie, umiejące podejmować decyzje, kreatywne i zdobywające wiedzę na temat racjonalnego gospodarowania pieniędzmi. W tym module nasz przedszkolny MIŚ - JAŚ  pomoże dzieciom zdobyć właśnie te umiejętność – tak ważną w dzisiejszych czasach!

Nie zapominajmy także   o głośnym  czytaniu  dzieciom!!!

Słoneczniki przed Wami zadania  i zabawy na dziś:

1) Co wiesz o pieniądzach? – dzieci wcielają się w role specjalistów do spraw pieniędzy. Opowiadają o tym, co wiedzą o pieniądzach. Jeśli nie wypowiadają się spontanicznie, rodzic pomaga im, zadając dodatkowe pytania, np.: Komu są potrzebne pieniądze? W jaki sposób powstają pieniądze? Co możemy kupić za pieniądze? Skąd mamy pieniądze? Z czego są zrobione pieniądze? Czy zawsze istniały pieniądze?

2) Obejrzenie filmiku edukacyjnego: „Krótka historia pieniądza”. 

https://www.youtube.com/watch?v=Y8s3pTobAYo

3) Zaprojektuj banknot.

Rodzic prezentuje dziecku banknoty i monety. Uwaga! Prezentacji dokonuje w rękawiczkach!

Dziecko otrzymuje arkusz papieru w formacie zbliżonym do banknotu. Ma za zadanie zaprojektować swój własny. Przypominamy, że banknoty mają dwie strony. Z jednej strony znajduje się wizerunek osoby, a z drugiej – przedmioty, budowle związane z jej życiem, czasami, w których żyła. Prosimy również, aby na każdym banknocie znalazło się jego oznaczenie cyfrowe, czyli wartość. Może to będzie banknot babci, a może pani z przedszkola? Każdy pomysł będzie dobry!

Pamiętajcie - Pieniądze w Polsce może emitować jedynie Narodowy Bank Polski. Tworzenie banknotów zleca on Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych, a monet – Mennicy Polskiej. Powstają w niej również monety okolicznościowe oraz kolekcjonerskie. Można zaprezentować dziecku filmik edukacyjny „Mennica Polska. Jak się robi pieniądze”

https://www.youtube.com/watch?v=FntiUiLncLw.

4) „Grosz do grosza, a będzie kokosza” – poznanie polskiego przysłowia, które uczy, że każdy pieniądz się liczy. Rodzic prezentuje dziecku monetę jednogroszową i mówi, że za nią nie możemy nic kupić, jeśli jednak uzbiera się dużo monet o wartości 1 grosza, wtedy można już zrealizować jakieś swoje marzenie lub przeznaczyć pieniądze na pomoc biednym dzieciom. Dziecko, jeśli potrafi, może przeliczyć monety.

Uwaga! Do zabawy używamy zdezynfekowanych monet! 

5) „Monetowy frottage” – dziecko poznaje technikę plastyczną frottage, która polega na odciskaniu faktury dowolnych przedmiotów na powierzchni papieru przez przyłożenie papieru do danej rzeczy i mocne pocieranie go ołówkiem/kredką. Spróbujcie odcisnąć faktury monet.

Uwaga! Do zabawy używamy zdezynfekowanych monet! 

6) Poszukiwanie odpowiedzi na pytania: Skąd ludzie mają pieniądze? Dlaczego trzeba pracować?  Skąd ludzie mają pieniądze? Dlaczego trzeba pracować? Jakie prace wykonują ludzie w celu zarobienia pieniędzy? Spróbujcie wspólnie w domu odpowiedzieć na te pytania.

Kochane przedszkolaki, a Wy jaki sposób planujecie w przyszłości zarabiać pieniądze. Razem z domownikami pobawcie się zabawę tematyczną związaną z Waszym wymarzonym zawodem

7) Zabawy matematyczne z monetami.

Dzieci porównują ciężar poszczególnych monet. Szacują, czy ważą tyle samo, czy różnią się od siebie – układają na jednej dłoni wybraną monetę, a na drugiej dłoni inną monetę. Opisują swoje wrażenia.

Układają monety od największej do najmniejszej i odwrotnie.

Segregują monety według nominału.

Układanie rytmów z monet. Rodzic układa rytm, np. moneta 1 gr – 2 gr – 5 gr, a zadaniem dziecka jest go kontynuować.

 Uwaga! Do zabawy używamy zdezynfekowanych monet!

8) Zabawa w sklep.

Rodzice wraz z dziećmi budują sklep z artykułów dostępnych w domu. Do zabawy można użyć papierowych pieniędzy wykonanych przez dziecko. Rodzic przypomina dziecku o używaniu słów grzecznościowych: proszę, dziękuję.

10) Zapraszamy do czytania:

Wiersze:

  1. Brzechwa: “Kapce”

J.Brzechwa „Rozrzutny wróbelek”

Cz. Janczarski: “Sklep spożywczy”

Bajki i opowiadania:

  1. Widłak “Wesoły Ryjek i wynalazki – Zakupy”
  2. Nadeau “Kajtuś. Wyprawa na zakupy”
  3. Berkane “Marysia na zakupach”

ze zbioru Cz. Janczarskiego: “Gdzie się co kupuje”, “Sklep”, “W sklepie z zabawkami”

 Kochali zachęcamy do dzielenia się Waszymi pracami, pomysłami i zdjęciami!! Przysyłajcie Wasze prace z realizacji zadań na adres krawczykewa@interia.eu, bądź  poprzez aplikację Messenger na naszej grupie Słoneczniki.  Zdjęcia „Małych Przedsiębiorców” zamieścimy w raporcie z realizacji modułu projektu edukacyjnego „Mały Miś w świecie wielkiej literatury”.

Pozdrawiamy Was serdecznie, Wasze Panie:)