Matematyka z ogródka
Dzień dobry Słoneczniki!
Jak się dziś macie? Czy humorki Wam dopisują? Mamy wielką nadzieję, że tak.
Zaczniemy od wesołych ćwiczeń buzi i języka „ZWIERZĘCA GIMNASTYKA”. Pamiętajcie, by ćwiczenia wykonywać przed lustrem. Kontrolujemy jak ułożony jest nasz język i wargi. Przy ćwiczeniach języka buzia szeroko otwarta - broda nieruchomo!
- Ptaszki – wargi mocno ściągnięte, wysuwamy do przodu
- Świnka - wysuwanie obu warg do przodu, udając ryjek świnki.
- Rybka – wargi wysunięte do przodu, powolne otwieranie i zamykanie warg – tworzenie kształtu koła.
- Zajączek – wciąganie policzków do jamy ustnej, policzki ściśle przylega do łuków zębowych, wargi tworzą „zajęczy pyszczek”.
- Krowa - naśladowanie przeżuwania
- Łakomy miś – oblizywanie warg (szeroko otwarte) ruchem okrężnym – w prawo i w lewo
- Chomik - wypycha policzki jedzeniem, a ty pokaż jak można wypchnąć policzki językiem, raz z prawej raz z lewej strony.
- Żyrafa - ma długą szyję, wyciąga mocno szyję do góry. Otwórz szeroko usta i a wyciągnąć język do góry, najdalej jak potrafisz.
- Słoń - ma długą trąbę i potrafi nią wszędzie dosięgnąć. Ciekawe czy potrafisz dosięgnąć językiem do ostatniego zęba na górze i na dole, z prawej i lewej strony.
- Zmęczony pies – wysuwanie języka na brodę
- Zły pies – rozchylanie warg i pokazywanie wszystkich zębów
- Koń - kląskanie
- Zmęczony konik - parskanie wargami.
- Małpka – wsuwanie języka między zęby a wargi. Usta przy tym zamknięte.
- Wąż – wysuwanie wąskiego języka przy szeroko otwartych ustach.
- Biedronka – rysujemy czubkiem języka na podniebieniu kropki biedronk
Kochani dziś przed nami ćwiczenia i zabawy z matematyką pt. „Matematyka z ogródka”. Do pierwszego zadania przygotujcie liczmany, takie jakie posiadacie w domu (mogą być to nawet kredki). Usiądźcie wygodnie przy stoliku i przygotujcie liczmany. Rodziców prosimy o przeczytanie dzieciom zadań z treścią, a dzieci o dokonywanie obliczeń.
· W ogródku rosło 10 dyń. Ogrodnik zerwał 5. Ile dyń zostało?
· Na talerzu leżało 7 truskawek. Ala zjadła 4 truskawki. Ile truskawek zostało na talerzu?
· Na straganie stało 9 pojemników z malinami. Właściciel sprzedał 6 pojemników. Ile pojemników zostało jeszcze do sprzedania?
· Na grządce w ogrodzie rosło 8 cebul. Mama Potrzebowała do obiadu 3 cebule. Ile cebul zostało na grządce?
· Na krzaku rosło 10 truskawek. Krzyś zerwał 4 dojrzałe owoce. Ile truskawek zostało na krzaku?
Po wykonaniu obliczeń na liczmanach dzieci wykonują zadania w KP4 s.64. przeliczają warzywa, zapisują ich liczbę; określają, którego jest najwięcej, a którego najmniej, określają ich trzeba dosadzić warzyw itd.
Kochani czy wiecie „Jak robić zakupy?” – omówimy teraz podstawowe zasady zachowania w sklepie.
Porozmawiajcie na ten temat robienia zakupów na podstawie własnych doświadczeń oraz obserwacji z waszymi domownikami.
Bardzo ważną sprawą jest konieczność używania zwrotów grzecznościowych, cichego stania w kolejce do kasy, wybierania produktów zdrowych, w ekologicznych i nieuszkodzonych opakowaniach, kupowania tylko tego co nam jest potrzebne, zwracania uwagi na datę przydatności produktu do spożycia, zabierania ze sobą i nie wyrzucania paragonu, pakowania zakupów w ekologiczne torby wielokrotnego użytku.
Drogie Słoneczniki przed Wami jeszcze jedno zadanie na kodowanie.
Życzymy miłego dnia, Wasze Panie:)