Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Matematyka z ogródka

Dzień dobry Słoneczniki!

Jak się dziś macie? Czy humorki Wam dopisują? Mamy wielką nadzieję, że tak.

Zaczniemy od wesołych ćwiczeń buzi i języka „ZWIERZĘCA GIMNASTYKA”. Pamiętajcie, by ćwiczenia wykonywać przed lustrem. Kontrolujemy jak ułożony jest nasz język i wargi. Przy ćwiczeniach języka buzia szeroko otwarta - broda nieruchomo!

- Ptaszki – wargi mocno ściągnięte, wysuwamy do przodu

- Świnka - wysuwanie obu warg do przodu, udając ryjek świnki.

- Rybka – wargi wysunięte do przodu, powolne otwieranie i zamykanie warg – tworzenie kształtu koła.

- Zajączek – wciąganie policzków do jamy ustnej, policzki ściśle przylega do łuków zębowych, wargi tworzą „zajęczy pyszczek”.

- Krowa - naśladowanie przeżuwania

- Łakomy miś – oblizywanie warg (szeroko otwarte) ruchem okrężnym – w prawo i w lewo

- Chomik - wypycha policzki jedzeniem, a ty pokaż jak można wypchnąć policzki językiem, raz z prawej raz z lewej strony.

- Żyrafa - ma długą szyję, wyciąga mocno szyję do góry. Otwórz szeroko usta i a wyciągnąć język do góry, najdalej jak potrafisz.

- Słoń - ma długą trąbę i potrafi nią wszędzie dosięgnąć. Ciekawe czy potrafisz dosięgnąć językiem do ostatniego zęba na górze i na dole, z prawej i lewej strony.

- Zmęczony pies – wysuwanie języka na brodę
- Zły pies – rozchylanie warg i pokazywanie wszystkich zębów

- Koń - kląskanie
- Zmęczony konik - parskanie wargami.

- Małpka – wsuwanie języka między zęby a wargi. Usta przy tym zamknięte.

- Wąż – wysuwanie wąskiego języka przy szeroko otwartych ustach.

- Biedronka – rysujemy czubkiem języka na podniebieniu kropki biedronk

Kochani dziś przed nami ćwiczenia i zabawy z matematyką pt. „Matematyka z ogródka”. Do pierwszego zadania przygotujcie liczmany, takie jakie posiadacie w domu (mogą być to nawet kredki). Usiądźcie wygodnie przy stoliku i przygotujcie liczmany. Rodziców prosimy o przeczytanie dzieciom zadań z treścią, a dzieci o dokonywanie obliczeń.

·         W ogródku rosło 10 dyń. Ogrodnik zerwał 5. Ile dyń zostało?

·         Na talerzu leżało 7 truskawek. Ala zjadła 4 truskawki. Ile truskawek zostało na talerzu?

·         Na straganie stało 9 pojemników z malinami. Właściciel sprzedał 6 pojemników. Ile pojemników zostało jeszcze do sprzedania?

·         Na grządce w ogrodzie rosło 8 cebul. Mama Potrzebowała do obiadu 3 cebule. Ile cebul zostało na grządce?

·         Na krzaku rosło 10 truskawek. Krzyś zerwał 4 dojrzałe owoce. Ile truskawek zostało na krzaku?

Po wykonaniu obliczeń na liczmanach dzieci wykonują zadania w KP4 s.64. przeliczają warzywa, zapisują ich liczbę; określają, którego jest najwięcej, a którego najmniej, określają ich trzeba dosadzić warzyw itd.

Kochani czy wiecie „Jak robić zakupy?” – omówimy teraz podstawowe zasady zachowania w sklepie.

Porozmawiajcie na ten temat robienia zakupów na podstawie własnych doświadczeń oraz obserwacji  z waszymi domownikami.

Bardzo ważną sprawą jest konieczność używania zwrotów grzecznościowych, cichego stania w kolejce do kasy, wybierania produktów zdrowych, w ekologicznych i nieuszkodzonych opakowaniach, kupowania tylko tego co nam jest potrzebne, zwracania uwagi na datę przydatności produktu do spożycia, zabierania ze sobą i nie wyrzucania paragonu, pakowania zakupów w ekologiczne torby wielokrotnego użytku.

Drogie Słoneczniki przed Wami jeszcze jedno zadanie na kodowanie.

 

Życzymy miłego dnia, Wasze Panie:)