Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Matematyka z ogródka

Dzień dobry Słoneczniki!

Jak się dziś macie? Czy humorki Wam dopisują? Mamy wielką nadzieję, że tak.

Zaczniemy od wesołych ćwiczeń buzi i języka „ZWIERZĘCA GIMNASTYKA”. Pamiętajcie, by ćwiczenia wykonywać przed lustrem. Kontrolujemy jak ułożony jest nasz język i wargi. Przy ćwiczeniach języka buzia szeroko otwarta - broda nieruchomo!

- Ptaszki – wargi mocno ściągnięte, wysuwamy do przodu

- Świnka - wysuwanie obu warg do przodu, udając ryjek świnki.

- Rybka – wargi wysunięte do przodu, powolne otwieranie i zamykanie warg – tworzenie kształtu koła.

- Zajączek – wciąganie policzków do jamy ustnej, policzki ściśle przylega do łuków zębowych, wargi tworzą „zajęczy pyszczek”.

- Krowa - naśladowanie przeżuwania

- Łakomy miś – oblizywanie warg (szeroko otwarte) ruchem okrężnym – w prawo i w lewo

- Chomik - wypycha policzki jedzeniem, a ty pokaż jak można wypchnąć policzki językiem, raz z prawej raz z lewej strony.

- Żyrafa - ma długą szyję, wyciąga mocno szyję do góry. Otwórz szeroko usta i a wyciągnąć język do góry, najdalej jak potrafisz.

- Słoń - ma długą trąbę i potrafi nią wszędzie dosięgnąć. Ciekawe czy potrafisz dosięgnąć językiem do ostatniego zęba na górze i na dole, z prawej i lewej strony.

- Zmęczony pies – wysuwanie języka na brodę
- Zły pies – rozchylanie warg i pokazywanie wszystkich zębów

- Koń - kląskanie
- Zmęczony konik - parskanie wargami.

- Małpka – wsuwanie języka między zęby a wargi. Usta przy tym zamknięte.

- Wąż – wysuwanie wąskiego języka przy szeroko otwartych ustach.

- Biedronka – rysujemy czubkiem języka na podniebieniu kropki biedronk

Kochani dziś przed nami ćwiczenia i zabawy z matematyką pt. „Matematyka z ogródka”. Do pierwszego zadania przygotujcie liczmany, takie jakie posiadacie w domu (mogą być to nawet kredki). Usiądźcie wygodnie przy stoliku i przygotujcie liczmany. Rodziców prosimy o przeczytanie dzieciom zadań z treścią, a dzieci o dokonywanie obliczeń.

·         W ogródku rosło 10 dyń. Ogrodnik zerwał 5. Ile dyń zostało?

·         Na talerzu leżało 7 truskawek. Ala zjadła 4 truskawki. Ile truskawek zostało na talerzu?

·         Na straganie stało 9 pojemników z malinami. Właściciel sprzedał 6 pojemników. Ile pojemników zostało jeszcze do sprzedania?

·         Na grządce w ogrodzie rosło 8 cebul. Mama Potrzebowała do obiadu 3 cebule. Ile cebul zostało na grządce?

·         Na krzaku rosło 10 truskawek. Krzyś zerwał 4 dojrzałe owoce. Ile truskawek zostało na krzaku?

Po wykonaniu obliczeń na liczmanach dzieci wykonują zadania w KP4 s.64. przeliczają warzywa, zapisują ich liczbę; określają, którego jest najwięcej, a którego najmniej, określają ich trzeba dosadzić warzyw itd.

Kochani czy wiecie „Jak robić zakupy?” – omówimy teraz podstawowe zasady zachowania w sklepie.

Porozmawiajcie na ten temat robienia zakupów na podstawie własnych doświadczeń oraz obserwacji  z waszymi domownikami.

Bardzo ważną sprawą jest konieczność używania zwrotów grzecznościowych, cichego stania w kolejce do kasy, wybierania produktów zdrowych, w ekologicznych i nieuszkodzonych opakowaniach, kupowania tylko tego co nam jest potrzebne, zwracania uwagi na datę przydatności produktu do spożycia, zabierania ze sobą i nie wyrzucania paragonu, pakowania zakupów w ekologiczne torby wielokrotnego użytku.

Drogie Słoneczniki przed Wami jeszcze jedno zadanie na kodowanie.

 

Życzymy miłego dnia, Wasze Panie:)