Miłość jest najważniejsza
Hej Bratki !!!
Dziś już piątek, ostatni dzień tygodnia i piękny temat o miłości. Zapraszamy do zabawy.
Na początek mamy dla Was krótkie opowiadanie pt.:Co to jest miłość? – rozmowa inspirowana treścią scenki dramowej.
Poproście rodzica o pomoc w przygotowaniu rekwizytów do scenki: lalkę, łóżeczko z pościelą lub wózek dla lalki, dziecięcy smoczek, zabawkową butelkę z mlekiem do nakarmienia lalki lub prawdziwą butelkę ze smoczkiem wypełnioną mlekiem lub wodą zabarwioną na biało, pampersa. Jeżeli ktoś z Was jest chłopcem i nie ma takich rzeczy w domu,i również nie ma siostry, można wsiąść misia zamiast lalki, zwykła butelka itd. Tu potrzebna będzie tylko kreatywność Wasza i rodziców i na pewno coś zawsze się znajdzie.
Po przygotowaniu wszystkiego rodzic inicjuje opowiadanie:
W rodzinie Kasi urodził się braciszek. Chłopczyk bardzo często płacze i rodzice ciągle muszą poświęcać mu dużo czasu. Kiedy Kasia zwraca się do rodziców z prośbą o zabawę, poczytanie książki lub pomoc przy zadaniu domowym, ci odpowiadają, że musi się zająć sobą sama, że nie mają czasu, że są zmęczeni, że później. Kasia była zła na rodziców, myślała, że już jej nie kochają, że tylko braciszek jest dla nich najważniejszy. Nauczyciel wskazuje lalkę w łóżeczku i prosi dzieci o pomoc w uspokojeniu płaczącego braciszka Kasi. Wybrane dzieci próbują zająć się płaczącym bobasem: kołyszą dziecko, próbują nakarmić, uspokoić smoczkiem, sprawdzają, czy ma mokro. Zabawa rozwija się według pomysłów dzieci. W końcu uspokojony maluch zasypia w łóżeczku.
Po przeczytaniu opowiadaniem rodzic zadaje Wam przykładowe pytania:
Co wydarzyło się w rodzinie Kasi?
Dlaczego dziewczynka była zła na rodziców?
Dlaczego rodzice nie mogli poświęcać Kasi dużo czasu?
Czy myślicie, że rodzice przestali kochać swoją córkę?
Czy rodzice mają dużo obowiązków?
Jak powinna zachowywać się Kasia, by pomóc rodzicom?.
Następnie wspólnie z rodzicem/rodzicami/całą rodziną pobawcie się w skojarzenia. Uszykujcie symbole, które kojarzą Wam się z miłością (duże czerwone serce,całus, amorek). Symbole rysujemy i wycinamy, albo drukujemy poniższe. Musicie odpowiedzieć jednym słowem, z czym kojarzą Wam się te symbole. Jeśli nie odgadniecie, poproście rodzica o naprowadzenie, wymawiając wyraz głoskami. następnie szukacie słów, które kojarzą Wam się z tym uczuciem (np. serce, przytulanie, pocałunek, uśmiech, dobre słowo, dom rodzinny, mama, tata, rodzeństwo), rodzic następnie pyta jakie kolory kojarzą się Wam z miłością (np. czerwony, różowy) i jak można wyrazić miłość (np. gestem, czynem, słowem), Wy szukacie przykładów, inspirując się swoją rodziną, swoimi doświadczeniami.Rodzic może również zadać Wam takie pytania:
Jakie są słowa miłości? (Kocham Cię; Jesteś dla mnie ważny/ważna),
Czy znacie słowa „kocham Cię” w językach obcych? (angielskie I love you; włoskie Ti Amo; francuskie Je t`aime; czeskie Miluji te; niemieckie Ich Liebe dich),
Jak się czuje człowiek kochany? (jest wesoły, uśmiecha się często, chce mu się pracować, uczyć, bawić).
Następnie staracie się wyrazić uczucie miłości za pomocą mimiki twarzy i narysować na kartonie "miłość" (symboliczny rysunek według inwencji dzieci).
Na koniec Rodzic rysuje duże serce, i przecina je na 4-5 części, a Waszym zadaniem jest złożenie serduszka w całość.
Pamiętajcie dzieci, że miłość jest w życiu bardzo ważna, nie możemy jej zaniedbywać i zawsze musimy ją pielęgnować...
Pozdrawiamy Was serdecznie.
Życzymy miłego weekendu.