Mój dom
Dzień dobry kochane Słoneczniki! Witamy Was bardzo słonecznie i serdecznie. Mamy nadzieję, że piękna majowa pogoda napawa wszystkich mega pozytywną energią i optymizmem.
Macie ochotę na poranną gimnastykę przy muzyce??? Zatem zapraszamy:
https://www.youtube.com/watch?v=SOBEPiqlz48
Zapraszamy Was do zabaw metodą orgiami. Mamy nadzieję, że nabycie nowych umiejętności wkrótce się przyda do wykonania np. upominku dla kogoś wyjątkowego;)
https://www.youtube.com/watch?v=dewsLpMTvCA
Dziś przed nami zabawy matematyczne. Pobawmy się zatem wg słów rymowanki pt. „Witamy swoje palce” – Rodzic mówi rymowankę, a dzieci realizują jej treść:
Kciuki gotowe? Tak! – pięść zaciśnięta, wystawiony kciuk
Wskazujące gotowe? Tak! – wystawiony drugi palec
Środkowe gotowe? Tak! – wystawiony trzeci palec
Serdeczne gotowe? Tak! – wystawiony czwarty palec
Małe gotowe? Tak! – wystawiony piąty palec
Wszystkie palce gotowe? Tak!
Schowajcie się za głowę! – schowanie dłoni za głowę
Następnie dzieci przeliczają swoje palce poprzez dotyk o policzek z jednoczesnym nazywaniem ich. Określenie ile palców razem jest w obu dłoniach.
- „Słyszę i liczę” – ćwiczenia liczbowe, odtwarzanie zasłyszanych dźwięków. Rodzic wrzuca do kubka określoną liczbę guzików w takim tempie, aby dzieci mogły je policzyć. Następnie układają przed sobą tyle samo guzików wypowiadając określającą je cyfrę. W celu sprawdzenia dzieci wysypują z kubka liczmany i liczą. Kto miał tyle samo, dobrze wykonał zadanie.
Rodzic uderza np. metalową miskę, a dzieci odtwarzają dźwięki za pomocą liczmanów (mogą być uderzenia kredki o kredkę). Przy kolejnym powtórzeniu zabawy Rodzic uderza w miskę, a dzieci podskakują tyle razy ile dźwięków słyszą.
- „Matematyczne zagadki” – (w tej zabawie przyznawajcie sobie wzajemnie punkty za prawidłowe odpowiedzi).
1) Jak nazywa się duży palec u dłoni?
2) Wymień dwa pojazdy posiadające tylko dwa koła?
3) Którą dłoń podajemy na powitanie?
4) Ile palców u obu dłoni ma człowiek?
5) Ile dzieci dostanie jabłko jeżeli w koszyku jest ich 6?
6) Jak nazywa się figura geometryczna, która ma wszystkie boki równe?
7) Która z tych liczb jest większa 5 czy 3?
8) Ile to jest razem 3 i 3?
9) Ile boków ma trójkąt?
Zapraszamy Was teraz do świetniej zabawy „Kapturek myśliciela” – jest to ćwiczenie kinezjologii Dennisona poprawiające koncentrację. Dziecko chwyta małżowinę uszną kciuki, palcem wskazującym i środkowym, masuje delikatnie dwa, trzy razy do góry, odwraca głowę w lewo, następnie w prawo i wykonuje taki sam masaż.
A teraz zadanie podsumowujące nasze matematyczne zabawy, na temat której naprowadzi Was krótki wiersz A. Rumińskiej „Mój dom”
…mamy swoje domy, małe albo duże,
A przed domami ogródek i podwórze.
Bawimy się na podwórku wesoło i miło,
żeby potem w domku pięknie nam się śniło.
Kochani zadaniem podsumowującym będzie zabawa konstrukcyjna i zbudowanie wraz z Waszymi domownikami domu z różnych asortymentów jakie posiadacie. Mogą być to domy z klocków, liczmanów, kredek, kart, pasków kolorowego papieru czy bibuły, przestrzenne bądź zwyczajnie ułożone czy przyklejone na bloku rysunkowym. Popracujcie także utrwalając liczenie w Waszych kartach pracyKP4s.48-49.
Życzymy udanej i kreatywnej zabawy.
Pozdrawiamy Was gorąco, Wasze Panie:)