Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Mój dom

Dzień dobry kochane Słoneczniki! Witamy Was bardzo słonecznie i serdecznie. Mamy nadzieję, że piękna majowa pogoda napawa wszystkich mega pozytywną energią i optymizmem.

Macie ochotę na poranną gimnastykę przy muzyce??? Zatem zapraszamy:

https://www.youtube.com/watch?v=SOBEPiqlz48

Zapraszamy Was do zabaw metodą orgiami. Mamy nadzieję, że nabycie nowych umiejętności wkrótce się przyda do wykonania np. upominku dla kogoś wyjątkowego;)

https://www.youtube.com/watch?v=dewsLpMTvCA

Dziś przed nami zabawy matematyczne. Pobawmy się zatem wg słów rymowanki pt. „Witamy swoje palce” – Rodzic mówi rymowankę, a dzieci realizują jej treść:

Kciuki gotowe? Tak! – pięść zaciśnięta, wystawiony kciuk 
Wskazujące gotowe? Tak! – wystawiony drugi palec
Środkowe gotowe? Tak! – wystawiony trzeci palec
Serdeczne gotowe? Tak! – wystawiony czwarty palec 
Małe gotowe? Tak! – wystawiony piąty palec 
Wszystkie palce gotowe? Tak!
Schowajcie się za głowę! – schowanie dłoni za głowę 

Następnie dzieci przeliczają swoje palce poprzez dotyk o policzek z jednoczesnym nazywaniem ich. Określenie ile palców razem jest w obu dłoniach.

  1. „Słyszę i liczę” – ćwiczenia liczbowe, odtwarzanie zasłyszanych dźwięków. Rodzic wrzuca do kubka określoną liczbę guzików w takim tempie, aby dzieci mogły je policzyć. Następnie układają przed sobą tyle samo guzików wypowiadając określającą je cyfrę. W celu sprawdzenia dzieci wysypują z kubka liczmany i liczą.  Kto miał tyle samo, dobrze wykonał zadanie.
    Rodzic uderza np. metalową miskę, a dzieci odtwarzają dźwięki za pomocą liczmanów (mogą być uderzenia kredki o kredkę).  Przy kolejnym powtórzeniu zabawy Rodzic uderza w miskę, a dzieci podskakują tyle razy ile dźwięków słyszą.

 

  1.  „Matematyczne zagadki” – (w tej zabawie przyznawajcie sobie wzajemnie punkty za prawidłowe odpowiedzi).

1) Jak nazywa się duży palec u dłoni?
2) Wymień dwa pojazdy posiadające tylko dwa koła?
3) Którą dłoń podajemy na powitanie?
4) Ile palców u obu dłoni ma człowiek?
5) Ile dzieci dostanie jabłko jeżeli w koszyku jest ich 6?
6) Jak nazywa się figura geometryczna, która ma wszystkie boki równe?
7) Która z tych liczb jest większa 5 czy 3?
8) Ile to jest razem 3 i 3?
9) Ile boków ma trójkąt?

Zapraszamy Was teraz do świetniej zabawy „Kapturek myśliciela” –  jest to ćwiczenie kinezjologii Dennisona poprawiające koncentrację. Dziecko chwyta małżowinę uszną kciuki, palcem wskazującym i środkowym, masuje delikatnie dwa, trzy razy do góry, odwraca głowę w lewo, następnie w prawo i wykonuje taki sam masaż.

A teraz zadanie podsumowujące nasze matematyczne zabawy, na temat której naprowadzi Was  krótki wiersz A. Rumińskiej „Mój dom”


…mamy swoje domy, małe albo duże,
A przed domami ogródek i podwórze.
Bawimy się na podwórku wesoło i miło,
żeby potem w domku pięknie nam się śniło.

Kochani zadaniem podsumowującym będzie zabawa konstrukcyjna i zbudowanie wraz z Waszymi domownikami domu z różnych asortymentów jakie posiadacie. Mogą być to domy z klocków, liczmanów, kredek, kart, pasków kolorowego papieru czy bibuły, przestrzenne bądź zwyczajnie ułożone czy przyklejone na bloku rysunkowym. Popracujcie także utrwalając liczenie w Waszych kartach pracyKP4s.48-49.

Życzymy udanej i kreatywnej zabawy.

 

Pozdrawiamy Was gorąco, Wasze Panie:)