Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Na planecie Chustolandia

Dzień dobry Słoneczniki!!!

Witamy Was serdecznie w kolejnym tygodniu nauki zdalnej. Mamy nadzieję, że weekend minął Wam bardzo aktywnie i sportowo, gdyż pogoda bardzo nas do tego zachęcała:)

 Bieżący tydzień poświęcony będzie „Cudom i dziwom” z Kosmosu;), a dziś poznamy literkę „f” oraz pobawimy się tak jak bawią się kosmici z planety Chustolandia;)

Zanim zaczniemy nasze poranne zabawy poznamy i utrwalimy nazwę nowego miesiąca na podstawie wiersza W. Chotomskiej „Kwiecień”

Chodzi Kwiecień po świecie w fiołkowym berecie,

z czarodziejską pałeczką w kieszeni.

Za pomocą pałeczki w ciągu małej chwileczki

wszystkie rzeczy potrafi odmienić.

Koniom skrzydła doczepia,

krowę zmieni w fortepian,

tort upiecze ze śniegu,

strusia wyśle na biegun,

dom na dachu postawi,

klucz zmajstruje żurawi,

księżyc w czapkę ubierze,

gwiazdy zmieni w talerze,

z klombu zerwie dwa słonie

by pachniało w wazonie,

z papug zrobi tygrysy, które jedzą irysy.

Sto kogucich grzebienie w wielkie góry zamieni

-ledwie wyjmie pałeczkę z kieszeni.

Kochane Słoneczniki zwróćcie proszę uwagę na nazwę miesiąca, o którym jest mowa w wierszu; przypomnijcie nazwy, który występował przed kwietniem i tego, który po nim nastąpi.

Porozmawiajcie ze swoimi domownikami na temat nieprawdopodobnych rzeczy, które wyczarował kwiecień w wierszu czarodziejską pałeczką; wyjaśnijcie dlaczego nie mogą mieć one miejsca, zwróćcie uwagę na humor zawarty w utworze.

Pobawcie się teraz wraz ze swoimi domownikami w zabawę „Jestem kwietniem i wyczaruję”

Do zabawy potrzebna będzie pałeczka;) gdy pałeczka będzie już gotowa należy wypowiedzieć czarodziejskie zdanie „Jestem kwietniem i wyczaruję….”. i wymyśleć coś nieprawdopodobnego;)

Spróbujcie teraz wyjaśnić znaczenie przysłowia: „Kwiecień – plecień, bo przeplata trochę zimy, trochę lata”.

Pomoże Wam w tym piosenka w proponowana w poniższym linku.

https://www.youtube.com/watch?v=v_uIhX6WpYM            

Spróbujcie również zatańczyć wraz ze swoimi domownikami w dowolny sposób do tej wesołej piosenki będącej rozgrzewką do naszych porannych ćwiczeń.

  • Ćwiczenia nóg „Jak sprężynka” – wykonujcie proszę rytmiczne przysiady
  • Ćwiczenia tułowia „Wyjrzyj przez okienko” – stańcie wraz ze swoim partnerem naprzeciwko siebie, podajcie sobie wewnętrzne ręce, podnosząc je w górę tworząc bramki. Wykonujcie kolejno skręt w stronę podniesionych rąk – wyglądajcie przez okienko – wracajcie do postawy wyjściowej.
  • Zabawa wirowa „Drobna kaszka” – ustawcie się w parę, podajcie sobie ręce skrzyżnie i wirujcie w koło, w prawo i w lewo, ze zmianą kierunku
  • Zabawa „Trochę zimy, trochę lata” – zwracamy się twarzami do siebie i rytmicznie klaszczemy przy słowach rymowanki raz w swoje dłonie, raz w dłonie partnera.

Pora teraz na zabawę z chustkami „Na planecie Chustolandia” – potrzebne będą kolorowe szyfonowe chustki w kolorach np. zielonym, czerwonym, żółtym, niebieskim (poproście swoich domowników, na pewno coś się znajdzie). Obejrzyjcie chustki, omówcie ich wygląd, spróbujcie z zamkniętymi oczami podrzucać je i łapać. Określcie jakie one są: np. delikatne, lekkie itd.

   

Wyobraźcie sobie teraz, że istnieje planeta, na której mieszkańcy noszą chustki na różnych częściach ciała. Ta planeta nazywa się właśnie Chustolandia! Spróbujcie teraz i Wy nosić chustki na różnych częściach ciała. Jeśli macie kilka kolorów chustek pobawcie się w zabawę „Kolory” i poruszajcie się w zależności od podniesionej przez rodzica chustki

  • Zielona chustka oznacza, że  stoimy w miejscu
  • Czerwona chustka – poruszamy się jak kosmonauci na księżycu
  • Żółta chustka – czołgamy się, jakby przygniatała nas siła przyciągania nowej planety
  • Niebieska chustka – poruszamy się jak roboty

Pobawimy się teraz w zabawę słowotwórczą, będziemy układać rymowanki o kolorach chustek np. :

Czerwony, czerwony to mój kolor ulubiony

Niebieski, niebieski … (kolor królewski)

Zielony, zielony to…. (kolor trafiony)

Żółty, żółty kolor mam. Kto go zechce…. (to mu dam)

 

Pora teraz na zabawy z literką „f

Przygotujcie proszę farby w kolorach: żółta, czerwona i niebieska oraz puste słoiczki.

Przypomnijcie sobie jakie kolory powstaną przez zmieszanie farb:

- żółtej i niebieskiej (zielony)

- niebieskiej i czerwonej (fioletowy)

- czerwonej i żółtej (pomarańczowy)

Wymieszajcie farb we wskazanych kolorach i sprawdźcie;)

  • Podzielcie teraz proszę słowo farby na głoski

Z ilu głosek się składa? Co słyszycie na początku słowa farby ?

  • Podajcie przykłady słów rozpoczynających się głoską f (fajka, flaga, foka), mających ją w środku (agrafka, delfin, perfumy….) oraz na końcu (elf, traf..)
  • Przyjrzyjcie się teraz literce „f”: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej

  • Otwórzcie wasze karty pracy Odkrywam siebie. Litery i liczby s. 80, 81. – odczytajcie wyrazy, odszukajcie na ostatniej karcie takiego samego wyrazu. Wytnijcie go i przyklejcie na nim. pokolorujcie rysunki.

              - odczytajcie sylaby

              - odczytajcie sylaby i wyrazy

              - piszcie litery „f”, „F” po śladach, a potem samodzielnie.

              - ozdóbcie literki „f” w ulubiony przez Was sposób w proponowanych poniżej kartach pracy

Czekamy na zdjęcia i filmiki z realizacji zajęć na naszej grupie FB Słoneczniki

Nie zapominajcie oczywiście o aktywnych zabawach na świeżym powietrzu.

Pozdrawiamy Was serdecznie.

Wasze Panie; Ewa i Zosia:)