Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Na planecie Chustolandia

Dzień dobry Słoneczniki!!!

Witamy Was serdecznie w kolejnym tygodniu nauki zdalnej. Mamy nadzieję, że weekend minął Wam bardzo aktywnie i sportowo, gdyż pogoda bardzo nas do tego zachęcała:)

 Bieżący tydzień poświęcony będzie „Cudom i dziwom” z Kosmosu;), a dziś poznamy literkę „f” oraz pobawimy się tak jak bawią się kosmici z planety Chustolandia;)

Zanim zaczniemy nasze poranne zabawy poznamy i utrwalimy nazwę nowego miesiąca na podstawie wiersza W. Chotomskiej „Kwiecień”

Chodzi Kwiecień po świecie w fiołkowym berecie,

z czarodziejską pałeczką w kieszeni.

Za pomocą pałeczki w ciągu małej chwileczki

wszystkie rzeczy potrafi odmienić.

Koniom skrzydła doczepia,

krowę zmieni w fortepian,

tort upiecze ze śniegu,

strusia wyśle na biegun,

dom na dachu postawi,

klucz zmajstruje żurawi,

księżyc w czapkę ubierze,

gwiazdy zmieni w talerze,

z klombu zerwie dwa słonie

by pachniało w wazonie,

z papug zrobi tygrysy, które jedzą irysy.

Sto kogucich grzebienie w wielkie góry zamieni

-ledwie wyjmie pałeczkę z kieszeni.

Kochane Słoneczniki zwróćcie proszę uwagę na nazwę miesiąca, o którym jest mowa w wierszu; przypomnijcie nazwy, który występował przed kwietniem i tego, który po nim nastąpi.

Porozmawiajcie ze swoimi domownikami na temat nieprawdopodobnych rzeczy, które wyczarował kwiecień w wierszu czarodziejską pałeczką; wyjaśnijcie dlaczego nie mogą mieć one miejsca, zwróćcie uwagę na humor zawarty w utworze.

Pobawcie się teraz wraz ze swoimi domownikami w zabawę „Jestem kwietniem i wyczaruję”

Do zabawy potrzebna będzie pałeczka;) gdy pałeczka będzie już gotowa należy wypowiedzieć czarodziejskie zdanie „Jestem kwietniem i wyczaruję….”. i wymyśleć coś nieprawdopodobnego;)

Spróbujcie teraz wyjaśnić znaczenie przysłowia: „Kwiecień – plecień, bo przeplata trochę zimy, trochę lata”.

Pomoże Wam w tym piosenka w proponowana w poniższym linku.

https://www.youtube.com/watch?v=v_uIhX6WpYM            

Spróbujcie również zatańczyć wraz ze swoimi domownikami w dowolny sposób do tej wesołej piosenki będącej rozgrzewką do naszych porannych ćwiczeń.

  • Ćwiczenia nóg „Jak sprężynka” – wykonujcie proszę rytmiczne przysiady
  • Ćwiczenia tułowia „Wyjrzyj przez okienko” – stańcie wraz ze swoim partnerem naprzeciwko siebie, podajcie sobie wewnętrzne ręce, podnosząc je w górę tworząc bramki. Wykonujcie kolejno skręt w stronę podniesionych rąk – wyglądajcie przez okienko – wracajcie do postawy wyjściowej.
  • Zabawa wirowa „Drobna kaszka” – ustawcie się w parę, podajcie sobie ręce skrzyżnie i wirujcie w koło, w prawo i w lewo, ze zmianą kierunku
  • Zabawa „Trochę zimy, trochę lata” – zwracamy się twarzami do siebie i rytmicznie klaszczemy przy słowach rymowanki raz w swoje dłonie, raz w dłonie partnera.

Pora teraz na zabawę z chustkami „Na planecie Chustolandia” – potrzebne będą kolorowe szyfonowe chustki w kolorach np. zielonym, czerwonym, żółtym, niebieskim (poproście swoich domowników, na pewno coś się znajdzie). Obejrzyjcie chustki, omówcie ich wygląd, spróbujcie z zamkniętymi oczami podrzucać je i łapać. Określcie jakie one są: np. delikatne, lekkie itd.

   

Wyobraźcie sobie teraz, że istnieje planeta, na której mieszkańcy noszą chustki na różnych częściach ciała. Ta planeta nazywa się właśnie Chustolandia! Spróbujcie teraz i Wy nosić chustki na różnych częściach ciała. Jeśli macie kilka kolorów chustek pobawcie się w zabawę „Kolory” i poruszajcie się w zależności od podniesionej przez rodzica chustki

  • Zielona chustka oznacza, że  stoimy w miejscu
  • Czerwona chustka – poruszamy się jak kosmonauci na księżycu
  • Żółta chustka – czołgamy się, jakby przygniatała nas siła przyciągania nowej planety
  • Niebieska chustka – poruszamy się jak roboty

Pobawimy się teraz w zabawę słowotwórczą, będziemy układać rymowanki o kolorach chustek np. :

Czerwony, czerwony to mój kolor ulubiony

Niebieski, niebieski … (kolor królewski)

Zielony, zielony to…. (kolor trafiony)

Żółty, żółty kolor mam. Kto go zechce…. (to mu dam)

 

Pora teraz na zabawy z literką „f

Przygotujcie proszę farby w kolorach: żółta, czerwona i niebieska oraz puste słoiczki.

Przypomnijcie sobie jakie kolory powstaną przez zmieszanie farb:

- żółtej i niebieskiej (zielony)

- niebieskiej i czerwonej (fioletowy)

- czerwonej i żółtej (pomarańczowy)

Wymieszajcie farb we wskazanych kolorach i sprawdźcie;)

  • Podzielcie teraz proszę słowo farby na głoski

Z ilu głosek się składa? Co słyszycie na początku słowa farby ?

  • Podajcie przykłady słów rozpoczynających się głoską f (fajka, flaga, foka), mających ją w środku (agrafka, delfin, perfumy….) oraz na końcu (elf, traf..)
  • Przyjrzyjcie się teraz literce „f”: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej

  • Otwórzcie wasze karty pracy Odkrywam siebie. Litery i liczby s. 80, 81. – odczytajcie wyrazy, odszukajcie na ostatniej karcie takiego samego wyrazu. Wytnijcie go i przyklejcie na nim. pokolorujcie rysunki.

              - odczytajcie sylaby

              - odczytajcie sylaby i wyrazy

              - piszcie litery „f”, „F” po śladach, a potem samodzielnie.

              - ozdóbcie literki „f” w ulubiony przez Was sposób w proponowanych poniżej kartach pracy

Czekamy na zdjęcia i filmiki z realizacji zajęć na naszej grupie FB Słoneczniki

Nie zapominajcie oczywiście o aktywnych zabawach na świeżym powietrzu.

Pozdrawiamy Was serdecznie.

Wasze Panie; Ewa i Zosia:)