Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

O czym marzą książki?

Witamy Nasze kochane Brateczki!!!

Każdy lubimy czasem sobie pomarzyć, mamy pełno niespełnionych i spełnionych marzeń. Wszyscy chcieli by, aby ich marzenia się spełniały. Tak jest nawet z książkami. Wyobraźcie sobie, że mimo, iż książki nie żyją, to też maja swoje marzenia i my dziś j

Na początek zapoznajcie się z wierszem i odpowiedzcie mu na pytanie, czy książka mogła by być Waszym przyjacielem?

 

"Książka – mój przyjaciel"
Wiem, że marzenie niejedno dzięki książkom się spełni.

 Odkrywają przede mną wiele pięknych tajemnic.

I gdybym chciał najzwięźlej – czym jest książka

– tłumaczyć, powiedziałbym najprościej:

„Mądry, wierny przyjaciel”.

Jerzy Skokowski

Jak już porozmawiacie z osobą dorosłą na temat wiersza, to mamy dla Was zadanie pt. "Życzenia książki" 

Każdy z Was zastanawia się, jakie miałoby życzenia, gdyby był książką. Wszystkie propozycje dzieci Rodzic zapisuje, tworząc ZBIÓR ŻYCZEŃ KSIĄŻKI. Zachęca do spełniania tych życzeń podczas korzystania z książek. Gdyby dzieci nie miały pomysłów, należy zwrócić ich uwagę na poszanowanie książek, właściwe się z nimi obchodzenie, a przede wszystkim zainteresowanie książką.

Dzieci, które zobowiążą się do spełniania tych życzeń, mogą odbić na arkuszu swoją dłoń lub palec umoczony w farbie, a on będzie stanowił okładkę ZBIORU ŻYCZEŃ KSIĄŻKI.

Mamy już swój zbiór życzeń, więc teraz możemy zrobić do niego zakładkę.

Zadaniem rodzica, jest zademonstrowani dziecku: co to jest?, do czego służy? i jak wygląda zakładka do książki. Następnie wyjaśnia jak taką zakładkę zrobić samemu. Zadaniem dzieci jest oczywiście wykonanie swojej własnej, niepowtarzalnej i jedynej w swoim rodzaju zakładki. Po skończonej pracy wspólnie zastanówcie się, komu możecie podarować zakładkę i kto będzie z niej na pewno korzystał. (A może zostawicie sobie?)

Konkurs plastyczny – Moja zakładka do książki | Biblioteka ...Rozstrzygnięcie konkursu plastycznego „Zakładka do książki”

My myślimy, ze jednym z marzeń książki na pewno jest piękna zakładka.

Na sam koniec, mamy dla Was jeszcze jedno ćwiczenie w Waszych Kartach Pracy.

Znajdź różnice – ćwiczenie spostrzegawczości.

Dzieci zaznaczają na karcie pracy 10 różnic na obrazku po prawej stronie. Utrwalają również, jak należy obchodzić się z książką, skreślając na czerwono te ilustracje, które pokazują brak szacunku do książek. Dzieci opowiadają, co lubią, a czego nie lubią książki. Można zaproponować, aby wypowiedzi były w 1. osobie, czyli: Jestem książką z obrazkami i lubię, gdy dzieci oglądają mnie uważnie, opowiadają, co widzą na obrazku, a nie lubię, gdy dotykają mnie brudnymi rękami.

KP. 4 str.18

Pozdrawiamy Wasze Panie.