Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

O czym marzą książki?

Witamy Nasze kochane Brateczki!!!

Każdy lubimy czasem sobie pomarzyć, mamy pełno niespełnionych i spełnionych marzeń. Wszyscy chcieli by, aby ich marzenia się spełniały. Tak jest nawet z książkami. Wyobraźcie sobie, że mimo, iż książki nie żyją, to też maja swoje marzenia i my dziś j

Na początek zapoznajcie się z wierszem i odpowiedzcie mu na pytanie, czy książka mogła by być Waszym przyjacielem?

 

"Książka – mój przyjaciel"
Wiem, że marzenie niejedno dzięki książkom się spełni.

 Odkrywają przede mną wiele pięknych tajemnic.

I gdybym chciał najzwięźlej – czym jest książka

– tłumaczyć, powiedziałbym najprościej:

„Mądry, wierny przyjaciel”.

Jerzy Skokowski

Jak już porozmawiacie z osobą dorosłą na temat wiersza, to mamy dla Was zadanie pt. "Życzenia książki" 

Każdy z Was zastanawia się, jakie miałoby życzenia, gdyby był książką. Wszystkie propozycje dzieci Rodzic zapisuje, tworząc ZBIÓR ŻYCZEŃ KSIĄŻKI. Zachęca do spełniania tych życzeń podczas korzystania z książek. Gdyby dzieci nie miały pomysłów, należy zwrócić ich uwagę na poszanowanie książek, właściwe się z nimi obchodzenie, a przede wszystkim zainteresowanie książką.

Dzieci, które zobowiążą się do spełniania tych życzeń, mogą odbić na arkuszu swoją dłoń lub palec umoczony w farbie, a on będzie stanowił okładkę ZBIORU ŻYCZEŃ KSIĄŻKI.

Mamy już swój zbiór życzeń, więc teraz możemy zrobić do niego zakładkę.

Zadaniem rodzica, jest zademonstrowani dziecku: co to jest?, do czego służy? i jak wygląda zakładka do książki. Następnie wyjaśnia jak taką zakładkę zrobić samemu. Zadaniem dzieci jest oczywiście wykonanie swojej własnej, niepowtarzalnej i jedynej w swoim rodzaju zakładki. Po skończonej pracy wspólnie zastanówcie się, komu możecie podarować zakładkę i kto będzie z niej na pewno korzystał. (A może zostawicie sobie?)

Konkurs plastyczny – Moja zakładka do książki | Biblioteka ...Rozstrzygnięcie konkursu plastycznego „Zakładka do książki”

My myślimy, ze jednym z marzeń książki na pewno jest piękna zakładka.

Na sam koniec, mamy dla Was jeszcze jedno ćwiczenie w Waszych Kartach Pracy.

Znajdź różnice – ćwiczenie spostrzegawczości.

Dzieci zaznaczają na karcie pracy 10 różnic na obrazku po prawej stronie. Utrwalają również, jak należy obchodzić się z książką, skreślając na czerwono te ilustracje, które pokazują brak szacunku do książek. Dzieci opowiadają, co lubią, a czego nie lubią książki. Można zaproponować, aby wypowiedzi były w 1. osobie, czyli: Jestem książką z obrazkami i lubię, gdy dzieci oglądają mnie uważnie, opowiadają, co widzą na obrazku, a nie lubię, gdy dotykają mnie brudnymi rękami.

KP. 4 str.18

Pozdrawiamy Wasze Panie.