Odkrywcza lina
Hej Dzieciaczki! Jak tam dzisiaj Wasze humorki?
Mamy nadzieję, że dobrze, bo dziś przed Wami ważne zadania. Zobaczymy jak sobie dajecie radę w roli odkrywców.
Najpierw poproście Rodziców aby znaleźli dla Was kolorowy sznurek, albo najlepiej dwa…Czy lubicie szlaczki? Nie? A czy pisaliście kiedyś szlaczki sznurkiem? To dziś możemy spróbować? Rodzice wydrukują Wam kartę ze szlaczkami, a Wy spróbujcie ułożyć sznurek po śladzie? Łatwe zadanie? A czym jeszcze możecie wypełnić szlaczek? Każdy pomysł jest dobry – może wykleicie kawałkami papieru, a może plastelinką, może stempelkami z paluszka? Spróbujcie.
A teraz jako odkrywcy wykorzystamy sznurek do badań – będziecie sprawdzać co jest dłuższe, a co krótsze. Mogą to być książki, kredka, linijka, długopis, pasek, tubka z pastą do zębów – sprawdźcie co jeszcze można zmierzyć w domu i czy sznurek sobie z tym poradzi? A teraz poproście Mamę lub Tatę aby przygotowali dla Was 5 par skarpetek. Ile to sztuk? Tak, 10. Rozłóżcie je proszę na dywanie i odłóżcie w rzędzie 4 skarpetki – ile trzeba dołożyć aby było 10? A teraz dołóżcie trzy, ile macie razem? A jak dwie odłożycie na bok? A teraz spróbujcie policzyć ile trzeba dołożyć aby było 9? A tak aby było 10? Świetnie! Liczenie idzie Wam doskonale. To teraz proszę ułóżcie skarpetki parami i postarajcie się je złożyć tak, jak robi to Mama.
Super! Świetnie sobie poradziliście!
Do usłyszenia jutro!