Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Pan Listopad gra!

Dzień dobry kochane Niezapominajki !

Dzisiaj mamy piątek 6 dzień listopada.

Oto zadania przygotowane na dziś:

1.Gimnastyka buzi i języka:

2.Gimnastyka poranna:

https://www.youtube.com/watch?v=Vq4LxW6QX7I

3.Pan Listopad gra...osłuchanie z piosenką.

 

https://www.youtube.com/watch?v=691ZHgClCHE

 

Tekst piosenki:

Pan Listopad gra na basie

Dylu dylu bum

Na jesiennym graniu zna się

Trawką dotknął strun

 

Wesoło gra muzyka

Pada deszcz

Świerszcz za kominem cyka

Tańcz, gdy chcesz

 

Pan Listopad gra na bębnie

Bara bara bam

Z deszczem puka równo, pięknie

Koncert daje nam

 

Wesoło gra muzyka

Pada deszcz

Świerszcz za kominem cyka

Tańcz, gdy chcesz

 

Pan Listopad gra na flecie

Fiju, fiju, fiu

Z liści złotych ma berecik

A kubraczek z nut

Wesoło gra muzyka

Pada deszcz

Świerszcz za kominem cyka

Tańcz, gdy chcesz.  

4. Zabawy badawcze na deszczowe dni

 

DOŚWIADCZENIE 1 ,,BARIERA Z TKANINY”
Do słoika nalewamy wody, na wierzch naciągamy za pomocą gumki zmoczoną
chusteczkę. Po odwróceniu słoika do góry dnem woda nie wylewa się.
WYJAŚNIENIE
Na materiał ciśnie od dołu powietrze, i to tak mocno, że nie pozwala oderwać się
materiałowi od szklanki. Ta siła powietrza działająca na materiał nazywa się ciśnieniem
atmosferycznym. Powietrze sięga wiele kilometrów w górę, chociaż im wyżej, tym jest
rzadsze. Wysoki „słup powietrza” wywiera nacisk na wszystko, co znajduje się na
powierzchni ziemi. Wielokilometrowej grubości warstwę powietrza otaczającą całą kulę
ziemską nazywamy atmosferą i stąd właśnie pochodzi nazwa ciśnienie atmosferyczne.
DOŚWIADCZENIE 2 ,,CO PŁYWA, CO TONIE?”
 Do miski z wodą wrzucamy różne przedmioty: ołówek, kamień, moneta, gwóźdź,
piasek, spinacz biurowy, klucz, korek, magnes, spinacz, plastikowy klocek.
Obserwujemy i omawiamy co dzieje się z tymi przedmiotami, wyciągając wnioski.
Następnie dzieci wrzucają: skruszony styropian, skorupki od orzecha, piórko, piłeczkę
pingpongową, kawałeczek drewna, papier i inne lekkie przedmioty - omawiają co dzieje się z
tymi przedmiotami i dlaczego tak się zachowują.
WYJAŚNIENIE:
Po wykonaniu doświadczenia, dzieci wymieniają przedmioty, które pływały po wodzie,
czyli: ołówek, drewniany klocek, plastikowy klocek, piłeczka pingpongowa, kawałek
styropianu i z jakich surowców zostały wykonane: drewno, plastik, styropian. Wiedzą, że te
przedmioty pływają dlatego, że wykonane są z takich właśnie materiałów, a zatoną
przedmioty z metalu: moneta, gwóźdź oraz magnes. Wielkość przedmiotu nie ma wpływu na
to, czy pływa, czy tonie; duży kawałek styropianu pływał, mała moneta utonęła.
 Następnie nauczycielka prosi dziecko o wrzucenie kulki z plasteliny - dzieci
obserwują co się z nią dzieje, a następnie tę samą plastelinę rozpłaszcza (tworzy z
niej łódkę) i kładzie na wodzie - plastelina nie tonie. Dzieci wyciągają wnioski
dlaczego tak się dzieje.
 Na koniec nauczycielka napełnia szklankę wodą po brzegi. Prosi dzieci, by poczekały,
aż woda będzie całkiem nieruchoma. Przy pomocy pincety chwytają igłę i trzymają ją
poziomo. Bardzo powoli i ostrożnie umieszczają igłę na wodzie (igła musi być
idealnie poziomo, jeśli któryś jej koniec zanurzy się w wodzie - zatonie).
Igła nie tonie, tylko unosi się na powierzchni. Dlaczego?
WYJAŚNIENIE: Na powierzchni wody tworzy się rodzaj elastycznej, cieniutkiej
błony. Dzieje się tak, ponieważ na cząsteczki wody znajdujące się przy powierzchni
działa siła nazywana napięciem powierzchniowym.
DOŚWIADCZENIE 3 ,, MAGICZNY ZIEMNIAK”
Każde dziecko samo przygotowuje roztwór soli w jednej z dwóch szklanek i
umieszcza w niej plaster ziemniaka. Dzieci zauważyły, że w szklance z solą ziemniak
pływa, a w samej wodzie tonie.
Wnioski z doświadczenia – prawda czy fałsz.
1. W słonej wodzie ziemniak pływa? (prawda)
2. W wodzie bez soli ziemniak tonie? (prawda)
WYJAŚNIENIE
Ciecze – substancje płynne mają różny ciężar, mimo takiej samej objętości. Woda słona
(morza i oceany) ma większy ciężar niż woda słodka (rzeki i jeziora). W słonej wodzie
wszystko pływa lepiej.
DOŚWIADCZENIE 4 ,,CZY SIĘ ROZPUŚCI?”
Dzieci mają za zadanie napełnić szklanki wodą (nie do pełna). Następnie kolejno
wrzucają do każdej po 1 łyżeczce wymienionych substancji (sól, cukier, pieprz, kakao, kawa,
ryż, mąkę pszenną, piasek, kasza. Mieszają wodę i obserwują co się dzieje.
WNIOSKI: Sól i cukier rozpuszczą się, pozostałe substancje osiądą na dnie, a w czasie
mieszania będą się unosić.

Pedagogizacja Rodziców.