Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Podróż dookoła Świata

Witamy Was kochani!!!

Dziś przed nami podróż dokoła świata.

Na początku pobawimy się w zabawę dydaktyczną: Nasz piękny świat 

Dzieci oglądają globus i mapę. Odpowiadają na pytania:

Co jest przedstawione na mapie?

Co jest przedstawione na globusie?

Jak wyglądają oba przedmioty?

Jakie cechy łączą mapę i globus? Co je różni?

Jakie znacie kontynenty?. 

Rodzic nazywa i pokazuje kontynenty wspólnie z dziećmi zarówno na mapie, jak i na globusie. Wskazuje Europę, Polskę i w przybliżeniu miejsce zamieszkania.

 

Teraz kolejna zabawa pt.:

Podróż dookoła świata – zabawy edukacyjne, poznanie zabaw dzieci z różnych stron świata.

Siadacie moi kochani na dywanie w pokoju i słuchacie opowiadania, które czyta Wam rodzic.

Zabiorę was w podróż dookoła świata i pobawimy się tak, jak bawią się dzieci w innych krajach. 

Korea: ulubioną zabawą tamtejszych dzieci jest rzucanie małymi pomarańczami zrywanymi z dziko rosnących drzew. My nie będziemy rzucać pomarańczami. Jak myślicie, dlaczego? Zamiast tego użyjemy małych piłeczek. Na hasło: „Start” każdy z was będzie podrzucał i łapał piłkę(może piłeczka zrobiona być z pomarańczowego papieru kolorowego) Kto nie złapie piłki, otrzymuje jeden punkt karny, ale zabawa trwa dalej. Możecie zagrać z rodzeństwem i wtedy kto będzie miał najmniej punktów karnych wygrywa.

Niemcy: dzieci w tym kraju uwielbiają bawić się balonami. Proszę, nadmuchajcie balony i spróbujcie przywiązać je do nogi. Kiedy rodzic powie: „Start”, spróbujcie zdeptać balon drugą nogą, tak aby pękł. Zabawa się kończy jak balon peknie.

Indonezja: tamtejsze dzieci świetnie bawią się przy zabawie „Mrówka, człowiek, słoń”. Mrówka to mały palec. Człowiek to palec wskazujący. Słoń to kciuk (rodzic upewnia się, czy dzieci wiedzą, o które palce chodzi). „Mrówka” pokonuje „słonia”, „człowiek” wygrywa z „mrówką”, zaś „słoń” wygrywa z „człowiekiem”. Dobierzcie się teraz w pary z rodzicem, i gracie we dwoje. Wygra ten, kto zdobędzie więcej punktów.

Mamy nadzieję, że zabawy Wam się podobały, więc teraz wymyślcie jakąś polską zabawę i również pobawcie się w nią przez chwilę. Na koniec powiedzcie rodzicowi, która zabawa Wam się najbardziej podobała.

A na koniec praca plastyczna dla Was..

Różne barwy oceanu – zabawa plastyczna odcieniami koloru niebieskiego. Dzieci łączą ze sobą różne odcienie niebieskiej farby, próbując stworzyć swój ocean na kartce. Nadają mu nazwę i wyjaśniają jej sens reszcie rodzinie. Korzystając z własnych doświadczeń, próbują dojść do wniosków związanych z łączeniem różnych odcieni jednego koloru.

To już wszystko na dziś.

Pozdrawiam 

Miłego dnia.