Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Podróż dookoła Świata

Witamy Was kochani!!!

Dziś przed nami podróż dokoła świata.

Na początku pobawimy się w zabawę dydaktyczną: Nasz piękny świat 

Dzieci oglądają globus i mapę. Odpowiadają na pytania:

Co jest przedstawione na mapie?

Co jest przedstawione na globusie?

Jak wyglądają oba przedmioty?

Jakie cechy łączą mapę i globus? Co je różni?

Jakie znacie kontynenty?. 

Rodzic nazywa i pokazuje kontynenty wspólnie z dziećmi zarówno na mapie, jak i na globusie. Wskazuje Europę, Polskę i w przybliżeniu miejsce zamieszkania.

 

Teraz kolejna zabawa pt.:

Podróż dookoła świata – zabawy edukacyjne, poznanie zabaw dzieci z różnych stron świata.

Siadacie moi kochani na dywanie w pokoju i słuchacie opowiadania, które czyta Wam rodzic.

Zabiorę was w podróż dookoła świata i pobawimy się tak, jak bawią się dzieci w innych krajach. 

Korea: ulubioną zabawą tamtejszych dzieci jest rzucanie małymi pomarańczami zrywanymi z dziko rosnących drzew. My nie będziemy rzucać pomarańczami. Jak myślicie, dlaczego? Zamiast tego użyjemy małych piłeczek. Na hasło: „Start” każdy z was będzie podrzucał i łapał piłkę(może piłeczka zrobiona być z pomarańczowego papieru kolorowego) Kto nie złapie piłki, otrzymuje jeden punkt karny, ale zabawa trwa dalej. Możecie zagrać z rodzeństwem i wtedy kto będzie miał najmniej punktów karnych wygrywa.

Niemcy: dzieci w tym kraju uwielbiają bawić się balonami. Proszę, nadmuchajcie balony i spróbujcie przywiązać je do nogi. Kiedy rodzic powie: „Start”, spróbujcie zdeptać balon drugą nogą, tak aby pękł. Zabawa się kończy jak balon peknie.

Indonezja: tamtejsze dzieci świetnie bawią się przy zabawie „Mrówka, człowiek, słoń”. Mrówka to mały palec. Człowiek to palec wskazujący. Słoń to kciuk (rodzic upewnia się, czy dzieci wiedzą, o które palce chodzi). „Mrówka” pokonuje „słonia”, „człowiek” wygrywa z „mrówką”, zaś „słoń” wygrywa z „człowiekiem”. Dobierzcie się teraz w pary z rodzicem, i gracie we dwoje. Wygra ten, kto zdobędzie więcej punktów.

Mamy nadzieję, że zabawy Wam się podobały, więc teraz wymyślcie jakąś polską zabawę i również pobawcie się w nią przez chwilę. Na koniec powiedzcie rodzicowi, która zabawa Wam się najbardziej podobała.

A na koniec praca plastyczna dla Was..

Różne barwy oceanu – zabawa plastyczna odcieniami koloru niebieskiego. Dzieci łączą ze sobą różne odcienie niebieskiej farby, próbując stworzyć swój ocean na kartce. Nadają mu nazwę i wyjaśniają jej sens reszcie rodzinie. Korzystając z własnych doświadczeń, próbują dojść do wniosków związanych z łączeniem różnych odcieni jednego koloru.

To już wszystko na dziś.

Pozdrawiam 

Miłego dnia.