Pogoda może się zmieniać-jak zmienia się pogoda?
Dzień dobry!
Dzisiaj mamy drugi dzień kwietnia, zachęcam do:
I.Gimnastyki przy piosence:
https://www.youtube.com/watch?v=LNouuY9zrKQ
II.Obserwacji wsadzonych roślinek.Czy pojawiły się może już kiełki ?
III.Zabaw badawczych- Jesteśmy badaczami zjawisk atmosferycznych.
Kochani Rodzice wytłumaczcie dzieciom, że jest wiele czynników, które maja wpływ na pogodę. Jednym z nich jest powietrze i wiatr, czyli powietrze w ruchu.
Wykonajcie z dzieckiem eksperyment:
1. Podajcie dziecku balonik, który położy na stole. Na baloniku układa książkę,potem wdmuchuje powietrze do balonika, a książka unosi się do góry.
Wniosek:Powietrze ma siłę,może podnieść książkę.
2. Jaką siłę ma wiatr?. Na stole przygotujcie kilka przeszkód /ułożyć i umocować ścieżkę-labirynt z pozwijanej gazety przy użyciu taśmy klejącej.Dzieci przez słomkę dmuchają w papierowe kulki lub piłeczki pingpongowe tak aby precyzyjnie przeprowadzić je przez labirynt.
Wniosek: Wiatr ma siłę, porusza papierowe kulki.
3. Jak powstaje tęcza?.Do szklanki należy wlać wodę do 3/4 wysokości i umieścić w niej małe lusterko, tak aby było pochylone. Z jednej strony powinno opierać się o dno szklanki, a z drugiej o ściankę.Należy manipulować szklanką tak, aby promienie słońca padały na wprost na powierzchnię lustra.Tęczę można zaobserwować na suficie.
Wniosek: Tęcza jest zjawiskiem optycznym, oraz meteorologicznym, widocznym na niebie,jako wielobarwny łuk.Powstaje w wyniku rozszczepienia światła słonecznego.Dzieje się to dzięki temu,że światło dostając się do atmosfery, napotykana swojej drodze krople wody i wtedy przez nią przechodzi, a białe światło zmienia się w wielobarwne widmo.
4.Zabawa z tęczowymi kolorami przy użyciu kolorowych cukierków.Należy ułożyć drażetki na brzegu talerza i obserwują, co się dzieje po wlaniu wody na środek naczynia.
https://mojedziecikreatywnie.pl/2016/11/eksperyment-sklittles-tecz-talerzu/
IV.Wykonania zadania w kartach Pracy cz 3 str. 38-39.
V. Nauki piosenki pt "Kwiecień -plecień".
Miłego dnia :)