Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Pogoda może się zmieniać-jak zmienia się pogoda?

Dzień dobry!

Dzisiaj mamy drugi dzień kwietnia, zachęcam do:

I.Gimnastyki przy piosence:

https://www.youtube.com/watch?v=LNouuY9zrKQ

II.Obserwacji wsadzonych roślinek.Czy pojawiły się może już kiełki ?

III.Zabaw badawczych- Jesteśmy badaczami zjawisk atmosferycznych.

Kochani Rodzice wytłumaczcie dzieciom, że jest wiele czynników, które maja wpływ na pogodę. Jednym z nich jest powietrze i wiatr, czyli powietrze w ruchu.

Wykonajcie z dzieckiem eksperyment:

1. Podajcie dziecku balonik, który położy na stole. Na baloniku układa książkę,potem wdmuchuje powietrze do balonika, a książka unosi się do góry.

Wniosek:Powietrze ma siłę,może podnieść książkę.

2. Jaką siłę ma wiatr?. Na stole przygotujcie kilka przeszkód /ułożyć i umocować ścieżkę-labirynt z pozwijanej gazety przy użyciu taśmy klejącej.Dzieci przez słomkę dmuchają w papierowe kulki lub piłeczki pingpongowe tak aby precyzyjnie przeprowadzić je przez labirynt.

Wniosek: Wiatr ma siłę, porusza papierowe kulki.

3. Jak powstaje tęcza?.Do szklanki należy wlać wodę do 3/4 wysokości i umieścić w niej małe lusterko, tak aby było pochylone. Z jednej strony powinno opierać się o dno szklanki, a z drugiej o ściankę.Należy manipulować szklanką tak, aby promienie słońca padały na wprost na powierzchnię lustra.Tęczę można zaobserwować na suficie.

Wniosek: Tęcza jest zjawiskiem optycznym, oraz meteorologicznym, widocznym na niebie,jako wielobarwny łuk.Powstaje w wyniku rozszczepienia światła słonecznego.Dzieje się to dzięki temu,że światło dostając się do atmosfery, napotykana swojej drodze krople wody i wtedy przez nią przechodzi, a białe światło zmienia się w wielobarwne widmo.

4.Zabawa z tęczowymi kolorami przy użyciu kolorowych cukierków.Należy ułożyć drażetki na brzegu talerza i obserwują, co się dzieje po wlaniu wody na środek naczynia.

https://mojedziecikreatywnie.pl/2016/11/eksperyment-sklittles-tecz-talerzu/

IV.Wykonania zadania w kartach Pracy cz 3 str. 38-39.

V. Nauki piosenki pt "Kwiecień -plecień".

https://www.youtube.com/watch?v=v_uIhX6WpYM&fbclid=IwAR2S_jaKI5rsSSr2h7ZMpJi2gkF7O0VKXDkk7-9y369gmP-NMUfJgpZB1rk

Miłego dnia :)