Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Pogoda w różnych porach roku

Dzień dobry Słoneczniki;)

Na dobry początek proponujemy zabawę rytmiczną ze znanymi wiosennymi przysłowiami:

„W marcu, jak w garncu”

„Kwiecień – plecień, bo przeplata, trochę zimy, trochę lata”

„Majowa Zofija bzy nam rozwija”

Zwróćcie uwagę, że w przysłowiach jest mowa o miesiącach, zaliczanych do wiosny: marzec, kwiecień, maj. Wasze zadanie będzie polegało na wypowiadaniu przysłów w określony sposób: głośno, cicho, ze zmianą pozycji ciała np. na siedząco, stojąc, leżąc.

Zadanie ćwiczące sprawność dłoni pt. „Kropelka deszczu”. Wytnijcie z papieru kropelkę deszczu, poroście rodziców o spinacz do bielizny- klamerkę. Zaproście do zabawy swoich domowników i wg słów rymowanki:

 „Kropelka rusza w krąg, niech wróci do mych rąk”,

przekazujcie sobie krople przy pomocy klamerek. Następnie podajcie skojarzenia z kroplą deszczu np. kałuża, parasol, konewka.

Zapraszamy teraz do zabaw i ćwiczeń ruchowych  https://www.youtube.com/watch?v=kmhgm13dmp0

Deszczowe kropelki” to następne praktyczne zadanie do wykonania. Potrzebne będą szablony małych kropelek deszczu, kartki, nożyczki. Odrysujcie i wytnijcie kropelki, tak abyście ich miały 20. Włóżcie je do koperty. Będą to liczmany potrzebne do późniejszych zajęć;)

https://www.youtube.com/watch?v=kmhgm13dmp0

Teraz utrwalimy litery, wyróżnimy głoski w nagłosie, wygłosie, śródgłosie – popracujemy w kartach pracy s.78.  Drogie dzieci odczytajcie litery, następnie w ramkach narysujcie przedmioty, w których nazwach występują te litery.  Głoski mogą występować na początku, w środku lub na końcu.

Pora teraz na ćwiczenie graficzne „Deszczowe kropelki”  Karta pracy s. 79.

Wymyślcie co może powstać z każdej kropli deszczu, dokończcie ilustracje według własnego pomysłu, możecie zamienić krople deszczu np. w bałwanka, grzybka, krasnalka.

Lubicie tańczyć? Doskonale wiemy, że oczywiście, że tak;)

Zapraszamy Was zatem do zabawy tanecznej z wykorzystaniem parasolki do rytmów znanej zapewne wszystkim piosenki z filmu „Deszczowa piosenka” https://www.google.com/search?q=deszczowa+piosenka+you+tube&rlz=1C1AVFC_enPL829PL843&oq=deszczowa+piosenka+you+tube&aqs=chrome.0.69i59j0.39710j0j8&sourceid=chrome&ie=UTF-8  

Pozdrawiamy serdecznie;) Wasze Panie Ewa i Jola:)