Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Poznajemy literkę "ź"

Dzień dobry Słoneczniki! Witamy Was słonecznie w piękny wtorek, mamy nadzieję, że od samego rana dopisują Wam humorki:).

Na początek proponujemy zabawę usprawniającą motorykę narządów mowy (warg, języka), oraz ćwiczenia ortofoniczne „Koniki”

Do ćwiczeń potrzebne będą lusterka, abyście sami kontrolowały prawidłowość wykonywanych ćwiczeń. Dzieci wykonują ćwiczenia:

ü  Parskanie – wprawianie ust w drganie

ü  Gwizdanie parę razy na jednym tonie

ü  Kląskanie językiem

ü  Ściąganie warg do „u” i cmokanie

ü  Wydawanie komend kierowanych do koników: wio-do ruszania, prr- do zatrzymania, (można także zastosować dodatkowe komendy: hetta – wprawo, wiśta- w lewo, nazad – do tyłu)

ü  Powtarzanie dźwięków związanych z poruszaniem się konia: pa-ta- taj, człap-człap

ü  Stukot kopyt o bruk: stuk-puk, stuk-puk

ü  Naśladowanie rżenia: ihaa, ihaa

Pomaszerujcie teraz po pokoju z jednoczesnym wypowiadaniem słów rymowanki:  „Czyta duży, czyta mały, bo świat bajek jest wspaniały”.

Pamiętacie nasz wczorajszy temat poświęcony książkom?  Obejrzyjcie zatem film edukacyjny poświęcony  temu jak powstawały książki https://www.youtube.com/watch?v=DVW-JE4_ujU

Kochani dziś chcemy zapoznać Was z wielką i małą literą „ź”

Posłuchajcie wiersza „Źrebak”

Źrebak szybko biega,

Źrebak szybko skacze,

Źrebak jest wesoły

I nigdy nie płacze.

Hej dzieciaki, hej dzieciaki,

Pohałasujcie jak źrebaki.

Lepiej biegać, lepiej skakać

Niźli w kącie siedzieć, płakać.

Odpowiedzcie teraz na pytania dotyczące treści wiersza:

Co to jest źrebak?

Co robi źrebak?

Czy dzieci lubią wykonywać takie czynności jak źrebaki?

Podzielcie dane wyrazy na głoski, na sylaby z klaskaniem - koźlak, źrebię, źrenica, koźlątko, gałąź, źródełko, paź, źródło, źle, październik.

Dokonamy teraz analizy i syntezy słuchowej wyrazu „źrebak”. Podzielcie zatem nazwę źrebak na sylaby, a potem za pomocą białych cegiełek ułóżcie schemat głoskowy. Policzcie ile głosek ma wyraz. Określcie głoskę w nagłosie i oznaczcie ją w schemacie wyrazowym kolorem niebieskim. Głoska „ź” jest spółgłoską.  Jaką inną literę przypomina? („z”, „ż”), czym się od nich różni?

Opisywanie wyglądu - nowa literka przypomina literę „z”, różni się tylko kreską, która oznacza zmiękczenie - przypomnienie poznanych liter ze zmiękczeniem  (ś)

Nauka pisania litery
• Przeanalizujcie kształt  litery „ź”


• Ćwiczenia w pisaniu bezśladowym – palcem w powietrzu, na blacie stołu, na dywanie
• Pisanie litery w liniaturze w zeszycie ćwiczeń – po śladzie i bez śladu oraz w proponowanych kartach pracy

 

Otwórzcie KP4 s. 20-21, połączcie każde zdjęcie z właściwym podpisem, czytacie napisy i otoczcie pętlą literę „ź”, wymyślajcie historyjki i kolorujcie źrebaka dorysowujcie elementy, które wystąpiły w ich opowiadaniu.

Wypełnij kontur literki "ź" plasteliną, kuleczkami z bibuły, bądź zrób wydzierankę

Pozdrawiamy Was serdecznie, Pani Ewa i Jola:)