Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Pracowite mrówki to my!

Dzień dobry Słoneczniki!!!

Witam Was serdecznie w kolejny dzień tygodnia, jakim jest czwartek.

A pro po dni tygodnia i miesięcy…? Potraficie bez problemu je wymienić? Mamy nadzieję, że tak. Spróbujecie powtórzyć je z naszą rymowanką logopedyczną:

„Jakie nazwy dni tygodnia znamy?

Czy wszystkie nazwy dni pamiętamy?

Jeśli ktoś lubi takie zadania,

Niech się zabiera do wyliczania.

Powietrza dużo buzią nabiera

I na wydechu dni niech wymienia:

- Poniedziałek, wtorek, środa, czwartek, piątek, sobota, niedziela.

Jeśli za trudne było zadanie

Ćwicz dalej z nami to wyliczanie:

-Poniedziałek, wtorek, środa, czwartek, piątek, sobota, niedziela

 

Przypomnijmy teraz nazwy miesięcy:

Jakie miesiące w roku mamy?

Czy wszystkie nazwy miesięcy znamy?

Komu nie sprawi trudu zadanie

Niech rozpoczyna ich wyliczanie.

Powietrza dużo buzią nabiera

I na wydechu nazwy wymienia:

- Styczeń, luty, marzec, kwiecień, maj, czerwiec, lipiec, sierpień, wrzesień, październik, listopad, grudzień

Jeśli za trudne było zadanie

Ćwicz dalej z nami to wyliczanie:

- Styczeń, luty, marzec, kwiecień, maj, czerwiec, lipiec, sierpień, wrzesień, październik, listopad, grudzień.

 

Brawo kochane przedszkolaki. Świetnie żeście sobie poradziły!!!

W tym tygodniu jesteście małymi odkrywcami, posłuchajcie zatem kilka ciekawostek o mrówkach.

Istnieje wiele gatunków mrówek, różnią się one wielkością i kolorem. Mają sześć odnóży, żyją w zorganizowanej społeczności, w której każda mrówka spełnia przypisaną jej rolę
( królowa składa jaja, robotnice budują gniazda, bronią go, zbierają pożywienie), przyczyniając się do właściwego funkcjonowania całego mrowiska; setki tysięcy mrówek żyją pod kopcem i igieł sosnowych i resztek roślin. Cały czas pracując mieszają glebę, spulchniają ją i wzbogacają. Czasami o człowieku można powiedzieć, że jest „pracowity jak mrówka” – to znaczy pracuje chętnie, sprawnie, a jego praca przynosi efekty.

Obejrzyjcie teraz krótkie filmiki edukacyjne dotyczące życia mrówek:

https://www.youtube.com/watch?v=q9lWZkV_YfI

https://www.youtube.com/watch?v=vdmUH0-G7s4

Pobawmy się teraz w zabawę ruchową „Mrówki do pracy”

Wyznacie sobie wraz z waszymi domownikami jedno miejsce oznaczone np. wstążką – będzie to mrowisko. Po drugiej stronie pokoju porozrzucajcie np. kolorowe kredki bądź klocki.  Na hasło „Mrówki do pracy!!!” na czworakach podchodźcie do kredek bądź klocków zabieracie je i popychacie raz lewą, raz prawą ręką w stronę mrowiska.

Pora teraz na zabawę matematyczną „Pracowite jak mrówki”

Spróbujcie wraz ze swoimi domownikami ułożyć zadania matematyczne o mrówkach typu (wykorzystując do tego jakiekolwiek  liczmany np., klocki, kredki itp.):

- do mrowiska przyszły cztery mrówki zielone i trzy czarne. Ile było razem mrówek w mrowisku?

Dzieci z pomocą liczmanów układają zapis matematyczny.

Zajrzycie teraz do Waszych KP4., s. 16  Policzcie mrówki, określcie ile ich jest, otoczcie pętlami mrówki, które idą w prawą stronę – podajcie ich liczbę, policzcie ile mrówek idzie w prawą stronę. Pokolorujcie lupy, liczcie mrówki, porównajcie liczebność zbiorów, przeliczajcie mrówki liczebnikami porządkowymi.

Policzcie bierki na ilustracji w KP4. s. 17 ile bierek odłożono po prawej stronie, ile jest rozrzuconych bierek, ile jest wszystkich bierek razem, zapiszcie obliczenia.

Pora teraz zatem, aby poznać kolejną cyfrę „17”

Opiszcie jej wygląd, wskażcie z jakich cyfr się składa. Spróbujcie 17 razy klaskać, skakać, kroczyć, uderzać dłońmi w podłogę.

Popracujcie w proponowanych przez nas kartach pracy:

Poszukaj i pokoloruj cyfre "17"

Pokoloruj wg kodu

 

Pozdrawiamy Was serdecznie, Pani Ewa i Jola:)