Pracowite mrówki to my!
Dzień dobry Słoneczniki!!!
Witam Was serdecznie w kolejny dzień tygodnia, jakim jest czwartek.
A pro po dni tygodnia i miesięcy…? Potraficie bez problemu je wymienić? Mamy nadzieję, że tak. Spróbujecie powtórzyć je z naszą rymowanką logopedyczną:
„Jakie nazwy dni tygodnia znamy?
Czy wszystkie nazwy dni pamiętamy?
Jeśli ktoś lubi takie zadania,
Niech się zabiera do wyliczania.
Powietrza dużo buzią nabiera
I na wydechu dni niech wymienia:
- Poniedziałek, wtorek, środa, czwartek, piątek, sobota, niedziela.
Jeśli za trudne było zadanie
Ćwicz dalej z nami to wyliczanie:
-Poniedziałek, wtorek, środa, czwartek, piątek, sobota, niedziela
Przypomnijmy teraz nazwy miesięcy:
Jakie miesiące w roku mamy?
Czy wszystkie nazwy miesięcy znamy?
Komu nie sprawi trudu zadanie
Niech rozpoczyna ich wyliczanie.
Powietrza dużo buzią nabiera
I na wydechu nazwy wymienia:
- Styczeń, luty, marzec, kwiecień, maj, czerwiec, lipiec, sierpień, wrzesień, październik, listopad, grudzień
Jeśli za trudne było zadanie
Ćwicz dalej z nami to wyliczanie:
- Styczeń, luty, marzec, kwiecień, maj, czerwiec, lipiec, sierpień, wrzesień, październik, listopad, grudzień.
Brawo kochane przedszkolaki. Świetnie żeście sobie poradziły!!!
W tym tygodniu jesteście małymi odkrywcami, posłuchajcie zatem kilka ciekawostek o mrówkach.
Istnieje wiele gatunków mrówek, różnią się one wielkością i kolorem. Mają sześć odnóży, żyją w zorganizowanej społeczności, w której każda mrówka spełnia przypisaną jej rolę
( królowa składa jaja, robotnice budują gniazda, bronią go, zbierają pożywienie), przyczyniając się do właściwego funkcjonowania całego mrowiska; setki tysięcy mrówek żyją pod kopcem i igieł sosnowych i resztek roślin. Cały czas pracując mieszają glebę, spulchniają ją i wzbogacają. Czasami o człowieku można powiedzieć, że jest „pracowity jak mrówka” – to znaczy pracuje chętnie, sprawnie, a jego praca przynosi efekty.
Obejrzyjcie teraz krótkie filmiki edukacyjne dotyczące życia mrówek:
https://www.youtube.com/watch?v=q9lWZkV_YfI
https://www.youtube.com/watch?v=vdmUH0-G7s4
Pobawmy się teraz w zabawę ruchową „Mrówki do pracy”
Wyznacie sobie wraz z waszymi domownikami jedno miejsce oznaczone np. wstążką – będzie to mrowisko. Po drugiej stronie pokoju porozrzucajcie np. kolorowe kredki bądź klocki. Na hasło „Mrówki do pracy!!!” na czworakach podchodźcie do kredek bądź klocków zabieracie je i popychacie raz lewą, raz prawą ręką w stronę mrowiska.
Pora teraz na zabawę matematyczną „Pracowite jak mrówki”
Spróbujcie wraz ze swoimi domownikami ułożyć zadania matematyczne o mrówkach typu (wykorzystując do tego jakiekolwiek liczmany np., klocki, kredki itp.):
- do mrowiska przyszły cztery mrówki zielone i trzy czarne. Ile było razem mrówek w mrowisku?
Dzieci z pomocą liczmanów układają zapis matematyczny.
Zajrzycie teraz do Waszych KP4., s. 16 Policzcie mrówki, określcie ile ich jest, otoczcie pętlami mrówki, które idą w prawą stronę – podajcie ich liczbę, policzcie ile mrówek idzie w prawą stronę. Pokolorujcie lupy, liczcie mrówki, porównajcie liczebność zbiorów, przeliczajcie mrówki liczebnikami porządkowymi.
Policzcie bierki na ilustracji w KP4. s. 17 ile bierek odłożono po prawej stronie, ile jest rozrzuconych bierek, ile jest wszystkich bierek razem, zapiszcie obliczenia.
Pora teraz zatem, aby poznać kolejną cyfrę „17”
Opiszcie jej wygląd, wskażcie z jakich cyfr się składa. Spróbujcie 17 razy klaskać, skakać, kroczyć, uderzać dłońmi w podłogę.
Popracujcie w proponowanych przez nas kartach pracy:
Poszukaj i pokoloruj cyfre "17"
Pokoloruj wg kodu
Pozdrawiamy Was serdecznie, Pani Ewa i Jola:)