Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

"Prowadzimy zdrowy tryb życia"

 

Dzień dobry Słoneczniki!!!

Witamy Was bardzo serdecznie na kolejnych zdalnych zajęciach. Dziś zajmiemy się tematem dotyczącym tego, jak prowadzić zdrowy tryb życia. Zatem na dobry początek dnia zapraszamy Was i Waszych domowników do ćwiczeń gimnastycznych:
 
1.Naśladowanie ruchów, o których jest mowa w rymowance Ćwiczmy razem.
 
 Ręce do góry, nogi prościutkie,
tak ćwiczą dzieci: grzeczne, zdrowiutkie.
 Ręce na ramiona,
potem w dół opuszczamy
 i kilka razy tak powtarzamy.
 Raz, dwa, trzy – ćwicz i ty!
 Teraz się każdy robi malutki.
 To, proszę państwa, są krasnoludki.
 Szybko wstajemy, ręce do góry
 o tak – po niebie przechodzą chmury.
 Raz, dwa, trzy – ćwicz i ty!
A teraz rozkrok, skłon pogłębiamy,
 sprawnie na boki się rozglądamy.
 Kręci się nasza głowa dokoła,
 broda do przodu wysuwa wesoła.
 Raz, dwa, trzy – ćwicz i ty!
Ramię do ucha wznosi się żwawo,
 łokieć kolano też wita z wprawą.
Zrobić przysiad to prosta sprawa,
 podskoczyć w górę to też zabawa.
 Raz, dwa, trzy – ćwicz i ty!
 
2. Słuchanie opowiadania Laury Łącz „Drobnoustroje”
• Przed opowiadaniem należy porozmawiać z dzieckiem na temat: Co trzeba robić, aby być zdrowym?
•Słuchanie opowiadania.
– Cześć, kim jesteś? – spytał jeden z cudacznych stworów siedzących na dłoni Stasia, gdzieś między palcem środkowym a wskazującym.
 – Cześć! – odparł grzecznie zapytany, wyglądający jeszcze dziwniej. – Jestem normalny wirus! A ci tam, za mną – to moja liczna rodzina.
– Witamy! Dużo was!
– Fakt. Dużo. Jeśli nie ma tu dla nas miejsca, pójdziemy sobie gdzie indziej.
– Ach, nie, zostańcie. Będzie jeszcze weselej!
– Dziękujemy za tak serdeczne przyjęcie. A wy, kim właściwie jesteście?
– My? Normalne bakterie!
 – Miło nam! A tam, obok małego palca? – dociekał gadatliwy, dorodny wirus.
– Tam? Grzyby chorobotwórcze – informowała chętnie bakteria, bo dawno nie miała okazji do miłej rozmowy. – Bliżej kciuka możesz spotkać grupkę pierwotniaków, ale ich jest strasznie mało – tylko kilka tysięcy.
Wirus rozglądał się zaciekawiony, a wraz z nim jego rodzina. (...) Obie ręce Stasia aż lepiły się od brudu! Czyli – istny raj!
– Skąd jesteście? – zagadywała bakteria.
– My? Zza ucha tego bezdomnego psa. A wy?
 – Mieszkałyśmy poprzednio na ogonie czarnego kota, którego Staś tak bardzo chciał złapać. Kot się wymknął, a my zmieniłyśmy natychmiast miejsce pobytu.
– Ale, ale, dokąd jedziemy?
Wszyscy przestraszyli się nie na żarty. Rozmawiając, nie zauważyli, że Staś wracał do domu. Otworzył drzwi i pobiegł prosto do kuchni. Już z daleka widać było na stole talerz z ciastkami upieczonymi właśnie przez mamę.
– Świetnie! – zapiszczały chórem wirusy, bakterie, pierwotniaki i grzyby chorobotwórcze.
– Mały na pewno się rozchoruje, a my będziemy mieć używanie.
Cieszyły się jednak przedwcześnie. Zanim bowiem wyciągnięty paluszek Stasia dotknął słodkiego kremu, usłyszały groźny głos taty: – Umyłeś ręce po przyjściu z podwórka?
– Już, już, myję. Chociaż są czyste – mamrotał chłopiec pod nosem, idąc do łazienki. – Pamiętam, pamiętam. Nie musisz mi ciągle przypominać, że różne drobnoustroje są tak małe, że ich wcale nie widać.
A na jego dłoniach panowała martwa cisza.
– No to po nas – jęknęła tylko największa bakteria.
 – Niech się pani nie martwi – zdążył zawołać w jej stronę znajomy wirus, gdy z kranu lała się woda.
– Popłyniemy do rur po nową przygodę. Zatruć wodę też jest przyjemnie.
– O niedoczekanie. – To pachnące mydełko aż spieniło się ze złości. Podskoczyło do góry i ruszyło do ataku. Kręciło się prędko jak chyba jeszcze nigdy przedtem. Mało nie wpadło do umywalki.
Po chwili w całym domu zapanowały ład i porządek. Tata spokojnie czytał gazetę, Staś zajadał ciastka, a mydło zdrzemnęło się, uspokojone, z poczuciem dobrze spełnionego obowiązku.
• Rozmowa. Rodzic pyta dziecko:
− Co znajdowało się na dłoniach Stasia?
− Czy ręce Stasia były czyste?
− Co pomogło usunąć wirusy, bakterie, grzyby?
− Dlaczego należy myć ręce?
 
Kochane Brateczki, czy podobało Wam się opowiadanie??? Zatem skoro już tak dużo wiecie na temat wirusów i bakterii, które atakują nasze zdrowie – pora podjęć kolejne prozdrowotne wyzwanie jakim będzie przygotowywanie zdrowego żywienia. Waszym zadaniem będzie przygotowanie wraz z Rodzicami pysznych i nade wszystko ZDROWYCH kanapek!!! Możecie je przygotować i zjeść na śniadanie, bądź w innej dogodnej dla Was części dnia. Pamiętajcie o zdrowych warzywach, które można wykorzystać do przyrządzania pysznych kanapek.

  • Przygotowywanie zdrowych kanapek.
    − Czy lubisz jeść kanapki?
    − Z czym najbardziej je lubisz
  • Rodzic  wyjaśnia rolę właściwego odżywiania się. Podkreśla znaczenia spożywania zdrowych produktów, np.: mleka, sera, ciemnego pieczywa itp. Zachęca do spożywania dużej ilości warzyw i owoców, a ograniczenia jedzenia słodyczy.
    − Co przedstawiają zdjęcia?
  •    
    − Z czego są zrobione kolejne kanapki?
    − Kiedy jemy kanapki?
     
    Proponujemy dziecku wspólne zrobienie zdrowych kanapek dla całej rodziny – np. na śniadanie bądź kolację. Wspólna degustacja i dzielenie się wrażeniami smakowymi. Warto zachęcić dziecko, by pomagało w nakrywaniu stołu i sprzątaniu. Życzymy smacznego i serdecznie pozdrawiamy! Pani Ewa i Pani Zosia:)