Przybysze z kosmosu
Dzień dobry Słoneczniki!!!
Jak się dziś macie? Mamy nadzieję, że świetnie!!! Również świetnie radziliście sobie z realizacją zadań i aktywności wynikających z naszej tygodniowej tematyki o czym świadczą Wasze zdjęcia na naszej grupie:) Zatem bardzo się cieszymy i bardzo gratulujemy!!!
Zaczniemy od ćwiczeń artykulacyjnych „Mowa kosmitów”
Powtarzajcie wraz ze swoimi domownikami grupy sylab np. zu, ze, zo, za, ze, żu, że, żo, ża, że, sza, szo, sze, szu, szy, cz, czo, cze, czu, czy..
Zapraszamy Was do naszego kolejnego tematu dnia zatytułowanego „Przybysze z kosmosu”.
Posłuchajcie rymowanki pt. „Spotkanie z ufoludkiem”.
Jestem Ufuś piegowaty
Mam ubranko w srebrne łaty
A na głowie czułki dwa
Skaczę lekko: hopsa, sa
Mieszkam sobie we wszechświecie,
Podróżuję w swej rakiecie.
Przyjaciela zdobyć chciałem,
Więc na ziemię przyleciałem.
Zaprzyjaźnić chcę się z wami,
choć jesteście jeszcze mali.
Złego nic mi nie zrobicie?
Czy bać muszę się o życie?
Chętnie z Wami porozmawiam.
Przyjacielski ukłon składam.
Ziemia piękną jest planetą,
Choć od mojej tak daleką.
Poznać wasze chcę zwyczaje
i pozwiedzać różne kraje.
Kochani porozmawiajcie ze swoimi domownikami na temat: „Czy w kosmosie można spotkać żywe istoty?
Otwórzcie teraz proszę wasze karty pracy cz.3 nr 72 i pokolorujcie pola na wskazane kolory
Nie zapomnijcie o porannych ćwiczeniach gimnastycznych propozycja w linku:
Posłuchajcie teraz piosenki „Każdy chciałby być odkrywcą” (sł i muz. Jolanta Kucharczyk) skorzystajcie z poniższego linka:
https://soundcloud.com/user-956760406/ka-dy-chcia-by-by-odkrywc-s-i?in=user-956760406/sets/odkrywam-siebie-bb-cd2
- Znam już dobrze kraj nasz Polskę
Miasta, góry, morze.
Byłem także w innych krajach –
Zwiedziłem Europę.
Ref.
Chcę poznać cały świat:
kontynenty, morza, oceany.
A kiedy już na Ziemi wszystko zwiedzę,
rakietą w kosmos polecę.
- Znam też inne kontynenty
Azję i Afrykę
a niedługo także zwiedzę
ogromną Amerykę.
Ref.
Chcę poznać cały świat…
- Będę pływał wielkim statkiem
Latał samolotem,
podróżował autokarem
i jeździł autostopem.
Ref.
Chcę poznać cały świat….
Porozmawiajcie teraz na temat tekstu piosenki
- kogo nazywamy odkrywcą?
- czym można podróżować?
Spróbujcie teraz przy naszej piosence „Każdy chciałby być odkrywcą”, wypowiadać poniższy tekst Bożeny Formy w ustalonym przez siebie rytmie z równoczesnym klaskaniem:
W afrykańskiej wiosce
Miło spędzam czas.
Do zabawy dziś
Zapraszam Was.
W Azji ryż zjadamy
chętnie pałeczkami.
Jeśli masz ochotę
Spróbuj razem z nami.
Miasta, miasteczka
zwiedziłem w Europie,
drogę przemierzałem,
lecąc samolotem.
Teraz przed nami opowieść ruchowa przy muzyce pt. „Wyprawa na nieznaną planetę”
Naśladujcie wraz z waszymi domownikami czynności, o których mowa w opowiadaniu:
Pewnego dnia dzieci postanowiły wybrać się w podróż, w poszukiwaniu nowej planety. Założyły skafandry kosmiczne, weszły po schodkach do rakiety, zapięły pasy bezpieczeństwa i wystartowały w nieznaną podróż. Leciały, leciały, omijały nawet rakiety i statki kosmiczne, machały rękami do pilotujących je kosmonautów, aż wylądowały na niezwykłej planecie. Wysiadły z rakiety. Przeskakiwały z nogi na nogę po kamieniach , a następnie przepłynęły przez zieloną rzekę, czołgały się przez zarośla, aż w końcu stanęły na górze. Tam zobaczyły ogromną liczbę kolorowych motyli. Tak jak one zaczęły latać, machając rączkami jak skrzydełkami. Niestety to je bardzo zmęczyło. Ocierały pot z czoła. Postanowiły chwilę odpocząć. Położyły się na piasku i zasnęły, cichutko pochrapując. Kiedy otworzyły oczy i mocno się przeciągnęły, aby rozprostować kości, okazało się, że znajdują się przy swoich rakietach. Wsiadły do nich, wchodząc po schodkach i ruszyły w drogę powrotną, bo na Ziemi czuły się najlepiej.
Podsumowaniem naszych zajęć będzie pracą plastyczną „Nasze rakiety”
Potrzebne będą plastikowe butelki po napojach, folia samoprzylepna, papier kolorowy, klej, nożyczki i zabieramy się do pracy – wykonujemy wymyślone rakiety. Czekamy na wasze zdjęcia na naszej grupie;)
Jeśli nie macie jeszcze dość kosmicznych zadań wykonajcie jeszcze proszę ćwiczenia w kartach pracy cz. 3 nr 73 – policzcie obrazki każdego rodzaju i zaznaczcie ich liczbę wg wzoru.
Pozdrawiamy Was serdecznie, Pani Ewa i Pani Zosia:)