Roboty i magnesy
Witamy Was Nasze kochane Brateczki!!!
Zastanawiamy się, jak Wam poszło z miasteczkiem dla robotów, a przede wszystkim jak wygląda Wasze tabele aktywności. Już nie możemy się doczekać, żeby je zobaczyć.
Dziś już ostatni dzień Naszego kolejnego zdalnego tygodnia, czyli Piątek…Piąteczek…Piątunio i będziecie mieli dwa dni odpoczynku od pracy, ale nie martwcie się szybciutko zleci i wrócimy do Was już w poniedziałek z nowymi pomysłami.
Dziś mamy dla Was opowiadanie, poproście Rodzica o przeczytanie, a następnie po wysłuchaniu , odpowiedzcie na poniższe pytania:
- Jak poruszają się roboty?
- Czego potrzebowały roboty, aby ruszać się sprawniej?
- Czy historia mogła się naprawdę wydarzyć?
- Czy istnieją na naszej planecie miasta robotów?
- Jakie budynki znajdowały się w mieście po odbudowaniu go na nowo?.
W dalekiej krainie, za siedmioma górami, za ośmioma morzami znajdowało się miasto robotów. Miasto pełne było przeróżnych robotów, które żyły w nim już od bardzo dawna. Wszystkie roboty, aby mogły prawidłowo i sprawnie poruszać się, potrzebowały smaru. Roboty żyły w zgodzie, szanowały się i pomagały sobie w potrzebie. Nikomu niczego nie brakowało. Roboty potrafiły poradzić sobie z każdym problemem. Pewnego dnia ten ład został zburzony przez stworzenia nazywane przez roboty magnesami. Przyciągały one wszystko, co spotkały na swojej drodze, niszcząc przy tym miasto robotów. Roboty były zrozpaczone, ale postanowiły, że same wszystko odbudują. Mimo smutku i żalu zorganizowały zebranie, na którym obmyśliły plan odbudowy krainy. Roboty zaplanowały wszystko od początku. Odbudowały pocztę, kino, aptekę, dworzec, sklepy i restauracje. Na obrzeżach miasta roboty zbudowały swoje domki. Dzięki pracowitości i wytrwałości udało się im odbudować miasto. Zbudowały również centrum dowodzenia miastem, dzięki któremu mogły obserwować, czy nie zbliża się do niego zagrożenie, aby już nigdy więcej nie dopuścić do ataku Magnesów. Roboty postanowiły także wykonać osłonę antymagnesową, jednak nie wiedziały, który materiał nadawałby się do tego najlepiej. Testowały wszystko, dopóki nie odnalazły idealnego tworzywa, które uchroni je przed magnesami. Od tej pory roboty żyły w spokoju.
Po przeczytaniu wiersza i po udzieleniu Rodzicom odpowiedzi na zadane pytania, chcemy zaproponować Wam pewne doświadczenie badawcze. Zastanówcie się, z jakiego materiału mogły być zbudowane roboty i ich miasto, skoro przyciągał je magnes, a z jakiego materiału powinna zostać wykonana tarcza antymagnesowa. Następnie poszukajcie w domu magnesy i sprawdźcie, jak magnes reaguje na różne materiały. Możecie je przykładać do wszystkiego i sprawdzać reakcję – czy magnes przyciąga dany przedmiot, czy odpycha, czy w ogóle nie reaguje. Po przeprowadzeniu doświadczenia opowiedzcie rodzinie o swoich spostrzeżeniach. Możecie również wykonać „notatki naukowe” w formie rysunków, np. na jednej kartce rysujecie, co magnes przyciągnął, na drugiej – czego nie przyciągnął.
I od dziś już będziecie wiedzieli, że magnes przyciąga przedmioty wykonane z metalu, a zatem roboty i ich miasto były metalowe, a tarcza antymagnesowa może być zbudowana z plastiku, papieru czy drewna.
Na koniec proponujemy Wam, abyście narysowali ilustrację do wcześniej wysłuchanego opowiadania. Wybierzcie sobie jeden fragment, który najlepiej zapamiętaliście, i spróbujcie przedstawić go, rysując kredkami.
Życzymy Wam słonecznego weekendu, przede wszystkim dużo słoneczka.
Do poniedziałku kochani.
Pozdrawiamy Wasze Panie.