Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Rodziny duże, rodziny małe - wszystkie wspaniałe

Dzień dobry Słoneczniki! Witamy Was serdecznie we wtorek 19 maja. Na początku zajęć zapraszamy do wesołej gimnastyki buzi i języka pt. „ZWIERZĘCA GIMNASTYKA”. Pamiętajcie, by ćwiczenia wykonywać przed lustrem. Kontrolujemy jak ułożony jest nasz język i wargi. Przy ćwiczeniach języka buzia szeroko otwarta - broda nieruchomo!

Ptaszki – wargi mocno ściągnięte, wysuwamy do przodu

Świnka - wysuwanie obu warg do przodu, udając ryjek świnki.

Rybka – wargi wysunięte do przodu, powolne otwieranie i zamykanie warg – tworzenie kształtu koła.

- Zajączek – wciąganie policzków do jamy ustnej, policzki ściśle przylega do łuków zębowych, wargi tworzą „zajęczy pyszczek”.

- Krowa - naśladowanie przeżuwania

- Łakomy miś – oblizywanie warg (szeroko otwarte) ruchem okrężnym – w prawo i w lewo

- Chomik - wypycha policzki jedzeniem, a ty pokaż jak można wypchnąć policzki językiem, raz z prawej raz z lewej strony.

- Żyrafa - ma długą szyję, wyciąga mocno szyję do góry. Otwórz szeroko usta i a wyciągnąć język do góry, najdalej jak potrafisz.

- Słoń - ma długą trąbę i potrafi nią wszędzie dosięgnąć. Ciekawe czy potrafisz dosięgnąć językiem do ostatniego zęba na górze i na dole, z prawej i lewej strony.

- Zmęczony pies – wysuwanie języka na brodę
- Zły pies – rozchylanie warg i pokazywanie wszystkich zębów

- Koń - kląskanie
- Zmęczony konik - parskanie wargami.

- Małpka – wsuwanie języka między zęby a wargi. Usta przy tym zamknięte.

- Wąż – wysuwanie wąskiego języka przy szeroko otwartych ustach.

- Biedronka – rysujemy czubkiem języka na podniebieniu kropki biedronki.

 

Kochani wiemy, że bardzo lubicie śpiewać, zatem zapraszamy Was do słuchania i nauki „Kwiatowa piosenka”:https:/www.youtube.com/watch?v=yubWVQdFFeY

Słoneczniki w tym tygodniu zajmiemy się kręgiem tematycznym dotyczącym naszych rodzin.

Otwórzcie zatem 42-43, zwróćcie uwagę na ilustracje znajdujące się w na tych stronach dotyczące właśnie rodziny. Pokolorujcie rodziny, które przyszły na piknik. Wybierzcie rodzinę, w której jest najwięcej dzieci i zaznaczcie ją znakiem „x”.  Następnie przyjrzyjcie się rodzinom i czerwoną pętlą zaznaczcie te, w których jest jedna córka, a granatowymi te, w których jest tyle samo synów, co córek.

Kolejne zadanie będzie polegało na tym, abyście zastanowiły się jaki rodziny znacie, jakie żyją wokół Was, o jakich słyszałyście, jakie rodziny widziałyście w różnych sytuacjach. Zapraszamy Was do narysowania wybranej rodziny. Narysujcie taką rodzinę, o której chciałybyście opowiedzieć (np. rodzinę, którą poznaliście na wakacjach, rodzinę  z Afryki, bo np. oglądaliście taki program, może być rodzina z sąsiedztwa, bądź wasza rodzina)

Porozmawiajcie ze swoimi domownikami co to jest rodzina, czy jest ważna, czy są rodziny mniej lub bardziej ważne. Domowników prosimy, aby tak poprowadzili rozmowę, by stwierdzić iż wszystkie rodziny są bardzo ważne i potrzebne. Zarówno te na wsi, jak i te w mieście, te duże i te małe, że wszyscy w rodzinie są ważni i potrzebni, nikt nie jest lepszy, ani gorszy, ważniejszy, ani mniej ważny.

Pozdrawiamy, Pani Ewa i Jola:)