Rodziny duże, rodziny małe - wszystkie wspaniałe
Dzień dobry Słoneczniki! Witamy Was serdecznie we wtorek 19 maja. Na początku zajęć zapraszamy do wesołej gimnastyki buzi i języka pt. „ZWIERZĘCA GIMNASTYKA”. Pamiętajcie, by ćwiczenia wykonywać przed lustrem. Kontrolujemy jak ułożony jest nasz język i wargi. Przy ćwiczeniach języka buzia szeroko otwarta - broda nieruchomo!
- Ptaszki – wargi mocno ściągnięte, wysuwamy do przodu
- Świnka - wysuwanie obu warg do przodu, udając ryjek świnki.
- Rybka – wargi wysunięte do przodu, powolne otwieranie i zamykanie warg – tworzenie kształtu koła.
- Zajączek – wciąganie policzków do jamy ustnej, policzki ściśle przylega do łuków zębowych, wargi tworzą „zajęczy pyszczek”.
- Krowa - naśladowanie przeżuwania
- Łakomy miś – oblizywanie warg (szeroko otwarte) ruchem okrężnym – w prawo i w lewo
- Chomik - wypycha policzki jedzeniem, a ty pokaż jak można wypchnąć policzki językiem, raz z prawej raz z lewej strony.
- Żyrafa - ma długą szyję, wyciąga mocno szyję do góry. Otwórz szeroko usta i a wyciągnąć język do góry, najdalej jak potrafisz.
- Słoń - ma długą trąbę i potrafi nią wszędzie dosięgnąć. Ciekawe czy potrafisz dosięgnąć językiem do ostatniego zęba na górze i na dole, z prawej i lewej strony.
- Zmęczony pies – wysuwanie języka na brodę
- Zły pies – rozchylanie warg i pokazywanie wszystkich zębów
- Koń - kląskanie
- Zmęczony konik - parskanie wargami.
- Małpka – wsuwanie języka między zęby a wargi. Usta przy tym zamknięte.
- Wąż – wysuwanie wąskiego języka przy szeroko otwartych ustach.
- Biedronka – rysujemy czubkiem języka na podniebieniu kropki biedronki.
Kochani wiemy, że bardzo lubicie śpiewać, zatem zapraszamy Was do słuchania i nauki „Kwiatowa piosenka”:https:/www.youtube.com/watch?v=yubWVQdFFeY
Słoneczniki w tym tygodniu zajmiemy się kręgiem tematycznym dotyczącym naszych rodzin.
Otwórzcie zatem 42-43, zwróćcie uwagę na ilustracje znajdujące się w na tych stronach dotyczące właśnie rodziny. Pokolorujcie rodziny, które przyszły na piknik. Wybierzcie rodzinę, w której jest najwięcej dzieci i zaznaczcie ją znakiem „x”. Następnie przyjrzyjcie się rodzinom i czerwoną pętlą zaznaczcie te, w których jest jedna córka, a granatowymi te, w których jest tyle samo synów, co córek.
Kolejne zadanie będzie polegało na tym, abyście zastanowiły się jaki rodziny znacie, jakie żyją wokół Was, o jakich słyszałyście, jakie rodziny widziałyście w różnych sytuacjach. Zapraszamy Was do narysowania wybranej rodziny. Narysujcie taką rodzinę, o której chciałybyście opowiedzieć (np. rodzinę, którą poznaliście na wakacjach, rodzinę z Afryki, bo np. oglądaliście taki program, może być rodzina z sąsiedztwa, bądź wasza rodzina)
Porozmawiajcie ze swoimi domownikami co to jest rodzina, czy jest ważna, czy są rodziny mniej lub bardziej ważne. Domowników prosimy, aby tak poprowadzili rozmowę, by stwierdzić iż wszystkie rodziny są bardzo ważne i potrzebne. Zarówno te na wsi, jak i te w mieście, te duże i te małe, że wszyscy w rodzinie są ważni i potrzebni, nikt nie jest lepszy, ani gorszy, ważniejszy, ani mniej ważny.
Pozdrawiamy, Pani Ewa i Jola:)