Skaczemy, pływamy, biegamy
Dzień dobry Słoneczniki! Jak się macie po wczorajszym święcie Mamy? Wierzymy, że w wyjątkowo piękny sposób spędziliście ten dzień.
Ja już wiecie w tym tygodniu dużo czasu poświęcamy kręgowi tematycznemu zatytułowanemu „Sporty letnie”. Pamiętajcie „Sport to zdrowie”. Zapraszamy zatem do ćwiczeń gimnastycznych zaproponowanych w linku:
https://www.youtube.com/watch?v=lWl1F237j4s&t=786s
Kochani Rodzice przeczytajcie swoim pociechom wiersz A. Frączek „Żaba i żabka”
Krąży żaba po basenie
Denerwuje się szalenie
Bo dżentelmen w czepku w kratkę
Chlapie CHLAP! Trenując żabkę
Pani w ciasnym kostiumiku
Rusza się jak struś w kurniku
Szkrab w brodziku dziko hopsa…
To nie żabka! To styl mopsa!
Krąży żaba po basenie
Denerwuje się szalenie
Oburzenia nie ukrywa:
- Kto tych ludzi uczył pływać?!
Róbcie tak jaj ja! No, gazem!
- Może jednak innym razem
Wysłuchamy Pani rad…
W słowo jej ratownik wpadł.
-Dzisiaj bowiem, droga pani,
Strój mam pani…hm…do bani.
Żaba się zdziwiła tak,
Że aż wyjąkała : - Kwak…?
Więc ratownik jej tłumaczy:
-Niechże pani zerknąć raczy,
Wokół pływa ludzi setka…
Tylko pani nie ma czepka!
Właśnie, właśnie – rzekła ktoś z tłumu.
- I co gorsza, bez kostiumu!
Kochani porozmawiajcie z rodzicami na temat treści wiersza i odpowiedzcie na pytania: Dlaczego żaba była oburzona? Kto zwrócił uwagę żabie? Czego żaba nie założyła? Opowiedzcie teraz o zasadach panujących na basenie: Czy wolno pływać bez czepka? Czy można chlapać na innych? Czy można pływać, gdzie nie ma ratownika? Po co na basenie jest ratownik? Czy wolno śmiać się z kogoś, kto nie umie pływać? Jaki strój obowiązuje na basenie?
Teraz pobawimy się w zabawę językową z wykorzystaniem piłki „Trąf, trąf”. Pouczmy się popularnej rymowanki:
Trąf, trąf Misia Bela
Misia, Kasia, konfacela
Misia A, Misia B
Misia, Kasia, konface
Kochani, kiedy już opanujecie tekst, podajcie sobie piłkę w rytm wypowiadanej rymowanki: najpierw bardzo wolno, a potem coraz szybciej. Kto wypuści piłkę z rąk siada na miejscu, w którym stał.
Pora na zabawę rozwijającą funkcje językowe „Połącz sylaby” w naszych KP4 s. 52
Zapraszamy teraz do zabawy z nową literką „ą”.
Przyjrzyjcie się literce „ą” drukowanej małej dużej oraz pisanej małej i dużej. Powiedzcie do jakiej literki jest podobna? Kreślcie literkę "ą" w powietrzu, na dywanie oraz na plecach mamy lub taty
Na początek spróbujcie ułożyć rymy do słów z głoską „ą” (np. pączek- bączek), dla ułatwienia podajemy wyrazy do rymów, które możecie wykorzystać.. (pączek, kącik, wąsy, wstążka, prąd, cążki, krążek, kąsać, trąbka, trójkąt, mąka).
„Ząb- dąb” – zabawa językowa
Słoneczniki określcie proszę na którym miejscu słyszymy głoskę „ą” w podanych wyrazach: pąk, mąka, trąba, gąska, bąk, drąg, prąd, pamiątka, kurczątko (czy znajduje się na początku, środku czy na końcu wyrazów?)
Ćwiczenia w KP4 s. 53 oraz w proponowanej karcie pracy:
Wykonajcie także zadania w KP4 s. 88 – połączcie zdjęcia z właściwymi podpisami, otoczcie pętlami literę „ą” w podpisie do obrazka.
Życzymy miłego dnia, Pani Ewa i Jola:)