Warto być wysportowanym
Dzień dobry Słoneczniki!
Witamy Was bardzo serdecznie, na początku zapraszamy do zabawy ruchowej do piosenki, którą doskonale znacie „Głowa- ramiona”
https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE
Pora teraz na ćwiczenia oddechowe „Wdech i wydech”. Do zabawy zaproście waszych domowników. Wdychajcie powietrze nosem, rozkładając ręce na boki i przesuwając je do tyłu. Zatrzymajcie powietrze na kilka sekund i wydychają robiąc skłon, pozwalając na chwilę zwisać bezwładnie rękom. Ćwiczenie należy powtórzyć trzy razy.
Kochani jeśli macie w domu jakieś sportowe czasopisma obejrzyjcie ilustracje, wyszukajcie nazwy dyscyplin sportowych, opisujcie zdjęcia ze zwróceniem uwagi na stroje sportowców i ich sprzęt. Podzielcie się swoimi spostrzeżeniami ze swoimi domownikami. Szukajcie informacji na temat nieznanych wam dyscyplin.
· Jakie Sporty znamy?
Kochani spójrzcie na ilustracje, porozmawiajcie z waszymi domownikami co mają ze sobą wspólnego te przedmioty? Powiedzcie jakie sporty znacie? Które z nich uprawiacie, a które chciałybyście uprawiać? Które dyscypliny lubicie i dlaczego? Czy uprawianie sportu jest łatwe? Co jest potrzebne do uprawiania sportu? Czy uprawianie sportu może być niebezpieczne albo niezdrowe?
· Zapraszam Was teraz do zabawy pantomimicznej „Dyscypliny sportowe”
· Do zabawy zaproście waszych domowników. Pokazujcie po kolei daną dyscyplinę sportową za pomocą ruchu i gestów. Zadaniem pozostałych uczestników będzie podanie nazwy owej dyscypliny sportu. Przykłady dyscyplin, które możecie wykorzystać: kolarstwo, tenis, piłka nożna, koszykówka, siatkówka, jeździectwo, kulturystyka, łucznictwo, pływanie, karate, łyżwiarstwo, skok w dal, skok wzwyż, rzut dyskiem, bieg, szermierka, hokej, wioślarstwo.
· Kochani zastanówcie się teraz i odpowiedzcie na pytania: Co to jest wolny czas i jak można go spędzić? Czy sport jest dobrym sposobem na spędzanie wolnego czasu? Jak nie powinno spędzać się wolnego czasu?
· Nazwijcie sprzęty sportowe przedstawione w KP4s. 50-51, rysujcie po śladzie, zaznaczcie te, których lubicie używać. Nazwijcie dyscypliny przedstawione na obrazkach i wskażcie te, które nie pasują do pozostałych. Na koniec pokolorujcie koła olimpijskie wg wzoru.
Życzymy miłego dnia, Pani Ewa i Jola:)