Wiosna wokoło!
Dzień dobry !
Kochane Niezapominajki!
Mam nadzieję, że miło rozpoczniecie dzień od pomocy Mamie lub Tacie w przygotowaniu pysznego śniadanka i na Waszych kanapeczkach znajdą się nowalijki!-nowe słowo do Waszego słownika. Nowalijki to sałata ,rzodkiewka, szczypiorek, rzeżucha, nać pietruszki, ogórki, pomidorki, młoda marchewka,cebulka dymka.To źródło witamin jakie dostarczamy po zimie naszemu organizmowi
https://pl.wikipedia.org/wiki/Nowalijka
I .A tutaj macie kilka pomysłów na super kanapeczki.Smacznego!
https://miastodzieci.pl/czytelnia/30-przepisow-na-kanapki-ktorym-nie-oprze-sie-zadne-dziecko/
II.Gimnastyka narządów mowy - zaproście do wspólnej zabawy Waszych opiekunów.
-Zadanie dla opiekuna.opowiadamy dziecku o języczku,który wybrał się na poszukiwanie wiosny.
1.Polecamy dziecku, aby we wskazanym momencie wykonało określone czynności.
"Zbliżała się Wiosna.Za oknem słychać było śpiew ptaków. /dziecko dowolnie naśladuje śpiew ptaków/Języczek wybrał się do lasu na poszukiwanie oznak wiosny.Jechał na koniu /dziecko kląskają -uderzając szerokim językiem o podniebienie/ Na łące zobaczył bociany /dziecko wymawia kle,kle/ Zatrzymał się na leśnej polanie / dziecko wymawia prrr/ Zsiadł z konia rozejrzał się wokoło /dziecko oblizuje wargi ruchem okrężnym/ Świeciło słońce ,wiał delikatny wiatr /dziecko wykonuje krótki wdech nosem,chwilę zatrzymują powietrze i długo wydychają ustami/ Było ciepło i przyjemnie / dziecko uśmiecha się rozchylając wargi/. Na skraju polany zakwitły wiosenne kwiaty-zawilce i sasanki.Pachniało wiosną / dziecko oddycha głęboko wciągając powietrze nosem wydychając ustami/ .Języczek pochylił się i powąchał kwiaty/dziecko wdycha powietrze nosem/ i kichnął / dziecko kicha wymawiając a-psik/ W tym momencie zauważył przeciskającego się przez zarośla jeża/dziecko ziewa , przeciskając język między złączonymi zębami/. Zrobiło się późno. Języczek wsiadł na konia i pogalopował do domu./ dziecko kląska, uderzając szerokim językiem o podniebienie."
2.Posłuchajcie bajeczki o Pani Wiośnie, która nie chciała panować.
2.Wiosenny wietrzyk -zabawa oddechowa. Potrzebne będą zielone paski papieru-trawki.Dziecko naśladuje wiosenny wiatr dmuchając na papierowe paski.Wykonuje wdech nosem i długi wydech ustami.
II.Tulipan - zabawa grafomotoryczna.
Dziecko rysuje według tekstu czytanego przez dorosłego.
1.Po cichu, ale wesoło narysuj czerwone koło.
2.Kreska w prawo,kreska w lewo,czubek taki jak ma drzewo.
3.Pod tą główką-kółko małe.Na zielono obwiedź całe.Zapamiętaj też, że wiosną tulipany prosto rosną.
4. I, że kwiatek to nie zwierz-Z lewej liść i z prawej też!
5. Popraw listek popraw płatek.Już na kartce kwitnie kwiatek!
III.A teraz poproście Dorosłych aby kilkukrotnie włączyli wam tę piosenkę.Mam nadzieję , że Wam się spodoba i się jej nauczycie.
Życzymy dobrej zabawy i miłego dnia.