Zakodowane informacje
Dzień dobry Słoneczniki! Witamy Was bardzo serdecznie!
Nasze dzisiejsze zajęcia zaczniemy od gimnastyki narządów mowy – „Duszek Stefan”. Posłuchajcie opowiadania o Duszku Stefku, który chciał się wybrać w podróż pociągiem, ale najpierw musiał posprzątać swoje mieszkanie. Podczas opowiadania wykonujcie odpowiednie ruchy wargami i językiem.
Duszek odkurzał podłogę (dzieci oblizują czubkiem języka podniebienie dolne), ściany (oblizują czubkiem języka wewnętrzną stronę policzków), zdejmował pajęczyny z sufitu (dotykają czubkiem języka różnych miejsc na podniebieniu górnym). Uśmiechnął się zadowolony ze swojej pracy (rozciąga wargi) i cmoknął z zadowolenia (zaokrąglają wargi).
Kochani pora teraz na zabawy matematyczne - kodowanie w waszych KP4s. 56-57
Wklejcie obrazki zgodnie z podanym kodem, w którym figura geometryczna oznacza liczbę osób, a kolor pola – płeć. Po uzupełnieniu tabeli odpowiedzcie na pytania: W której kolumnie są tylko dziewczynki? Czy jest kolumna tylko dla chłopców? Ile jest dzieci, które skaczą? Ile jest par dzieci? Następnie pokolorujcie rysunek zgodnie z kodem. Zanim jednak przystąpicie do kolorowania, musicie dokonać obliczeń w zakresie dodawania i odejmowania. Dopiero po uzyskaniu wyniku działania możecie sprawdzić, jakiego koloru powinniście użyć do wypełnienia danego pola.
Kochani zapraszamy do zabawy matematycznej „Sam koduję”. Waszym zadaniem będzie samodzielne wymyślenie i wykonanie planszy do kodowania. Do zabawy zaproście również waszych domowników, skonsultuje z nimi swoje pomysły i do dzieła!
Oczywiście nie zapominamy o zabawach i grach na świeżym powietrzu! Pamiętamy, że SPORT TO ZDROWIE!!!
Pozdrawiamy Was serdecznie, Wasze Panie!