Zdrowy przysmaki z wiejskiej zagrody
Witamy Brateczki !!!!
Jak minął Wam wczorajszy dzień, pogoda była cudowna. Jestem pewna, że to był super dzień spędzony z całą rodzinom...
Dzisiejszy dzień spędzimy nadal na wiejskim podwórku, ale dowiemy się jakie przysmaki możemy tam zjeść.
Na początek coś przyjemnego. Zerwijcie sobie jakieś źdźbło trawy i poproście rodzica, albo rodzeństwo o wspólną zabawę i zaczynamy "masażykźdźbłem trawy".
Każdy z Was mając źdźbło trawki, delikatnie głaszcze nim rodzica. Masowana osoba mówi, czy jest to dla niego przyjemne czy nieprzyjemne uczucie. Mogą spróbować wykonać taki masażyk w kilku różnych miejscach na ciele. Po chwili następuje zmiana i Wy zostajecie masowaną osobą i opowiadacie, czy Wam się podoba to, czy też nie.
A teraz zastanówcie się: Co nam daje wieś? – zagadki smakowe.
Rodzic przynosi koszyczek z różnymi produktami pochodzącymi ze wsi. Rodzic zawiązuje Wam oczy, po czym wyjmuje jeden produkt, a zadaniem Waszym jest odgadnięcie nazwy produktu na podstawie jego smaku. (miód, mleko, płatki owsiane, płatki kukurydziane, ser biały, jajka, bułeczki, chleb)
Ciekawe jesteśmy, czy odgadniecie wszystkie smaki. Hmmm....
A czy Wy wiecie, jak powstaje, z czego i skąd? się bierze chlebek. Tak, wszystko zaczyna się na wsi. Postarajcie się sami, albo z pomocą osoby dorosłej na poniższym obrazku, ponumerować etap powstawania chlebka. Zadanie jest bardzo trudne, ale my wiemy, za na pewno dacie sobie sami radę.
Już teraz wiecie jak powstaje chleb, a mianowicie, że powstaje on z mąki, a mąka - ze zboża, które jest siane i rośnie na wsiach. Rolnik sieje zboże, ono rośnie, potem jest koszone i przetwarzane na mąkę. Mąka trafia do piekarni, a tam piekarz przetwarza ją na pyszny chleb, który trafia do sklepów, a ze sklepów do naszych domków.
No to teraz następna zagadka, którą będzie odpowiedz na pytanie Kto nam co daje…?
Rodzic wymienia nazwy produktów, które pochodzą od zwierząt ze wsi, a dzieci naśladują zwierzę, które dostarcza człowiekowi ten produkt, np. kiedy nauczyciel powie: Miód, dzieci naśladują fruwające pszczoły (mleko - krowa, koza, jajka -kura, kaczka). Można zapytać również dzieci, z czego powstają płatki owsiane i kukurydziane, a także sery białe.
A na koniec zabawa matematyczna. Waszym zadaniem będzie narysowanie 10 jajek, bądź też wydrukowanie poniższego (10x) .Można jajeczka pokolorować po swojemu, a następnie je powycinać. Gdy jajka będą już gotowe, połóżcie je wszystkie przed sobą i policzcie, czy na pewno jest 10. Następnie zamykacie oczy, a Rodzic zabiera kilka jajek, po czym Wy od nowa liczycie jajeczka, i zastanawiacie się ile osoba dorosła ich zabrała?, i ile zostało?, jak już to wiecie, układacie równanie, np. 10-2=8, 10-4=6 itd. Można się bawić też w drugą stronę, czyli zamykacie oczy a rodzic dodaje jajka i znowu przeliczacie ile jest i ile zostało dodane i układacie równanie, np. 5+3=8, 4+2=6 itd.
Na dzisiaj to już tyle, jutro zaczynamy weekend, mamy nadzieję, że miło go spędzicie...
Do widzenia Kochani.
Miłej pracy!!!