Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Ach, ta telewizja

Witajcie Słoneczniki!!!

Zaproście swoich domowników do bardzo lubianej przez Was zabawy słuchowej „Głuchy telefon” (wymyślajcie słowa lub zdania, które należy podać szeptem kolejnej osobie). Pamiętajcie, zabaw trwa tak długa, aż dane słowo dojdzie do ostatniej osoby, która wypowie je głośno;).

Obowiązkowy jest także zestaw ćwiczeń gimnastycznych.

https://www.youtube.com/watch?v=xm93WFJ7bNs

Kochani dziś zastanowimy się i porozmawiamy na temat tego, co to właściwie jest „telewizja”. Porozmawiajcie na ten temat z waszymi domownikami. Spróbujcie narysować jakie programy oglądacie w danym dniu i zastanówcie się ile spędzacie czasu przed szklanym ekranem…

Poproście teraz Rodziców, aby przeczytali Wam wiersz pt. „Telewizor” S. Grochowiaka

Z telewizorem trzeba rozważnie,

Wybierać to, co naprawdę uczy.

Masz bowiem w sobie własny ekran: wyobraźnie,

I ją to właśnie uczyń czarodziejką czarodziejką zwykłych rzeczy.

Dzbanek na stole, co światłami pryska

Autobus w deszczu lśniący jakby okoń,

Smuga, którą zwełnia na niebie odrzutowiec…

To są również filmy, dziwne widowiska,

Naciesz nimi oko.

Innym to opowiedz.

Jedni Cię obśmieją: „Sam widziałem….eee tam”

Inni się zadziwią: „On chyba poeta”.

A tyś po prostu fajny jest chłopaczek,

Co lubi trochę mądrzej niż inni popatrzeć.

 

Porozmawiajcie z Rodzicami o treści wiersza: O czym był wiersz?, Do kogo były kierowane słowa wiersz?, Jakiej rady udziela autor wiersza?, Przed czym ostrzega? (przed nadmiernym oglądaniem telewizji), Co to jest wyobraźnia?, Czy telewizja może zastąpić wyobraźnie?, Jak należy traktować telewizję? (rozsądnie i z umiarem)

Spróbujcie teraz zamienić się w aktorów i pobawić się w zabawę pantomimiczną „Jak nie telewizor, co to? (zaprezentujcie swoje pomysły, przedstawiając zagadki swoim domownikom, którzy podają rozwiązania np. zabawy z piłką, czytanie książki, zabawa z rodziną).

Kochani zapraszamy teraz do pracy w KP4 s.6

Rysujcie masz telewizyjny po śladzie, czytajcie wyrazy z góry na dół, od najkrótszych do najdłuższych, wyjaśnijcie ich znaczenie. Zwróćcie uwagę jak są podzielone:

·         wyrazy jednosylabowe „gra”, „kod”. „link”, „film”

·         wyrazy dwusylabowe „radio”, „program”, „tablet”, „smartfon”

·         wyrazy trzysylabowe „komputer”, „telefon”, „gazeta”, „antena”, „internet”

W każdej grupie wklejcie odpowiedni wyraz, opowiedzcie z czym Wam się kojarzą te nazwy.

Dobierzcie także ilustrację do zdań „Co lubią oglądać dzieci?” KP4 s.7

Zadaniem podsumowującym temat będzie stworzenie przez Was „ZASAD KORZYSTANIA Z TELEWIZJI” – wspólne spisanie reguł przez domowników. Porozmawiajcie i określcie wspólnie zasady mądrego korzystania z telewizji, zapiszcie uwagi np.. na arkuszu papieru, dzieci dorysujcie piktogramy wg. własnego pomysłu.

 Życzymy owocnej i miłej zabawy.

Pozdrawiamy Was serdecznie, Pani Ewa i Jola:)