Ach, ta telewizja
Witajcie Słoneczniki!!!
Zaproście swoich domowników do bardzo lubianej przez Was zabawy słuchowej „Głuchy telefon” (wymyślajcie słowa lub zdania, które należy podać szeptem kolejnej osobie). Pamiętajcie, zabaw trwa tak długa, aż dane słowo dojdzie do ostatniej osoby, która wypowie je głośno;).
Obowiązkowy jest także zestaw ćwiczeń gimnastycznych.
https://www.youtube.com/watch?v=xm93WFJ7bNs
Kochani dziś zastanowimy się i porozmawiamy na temat tego, co to właściwie jest „telewizja”. Porozmawiajcie na ten temat z waszymi domownikami. Spróbujcie narysować jakie programy oglądacie w danym dniu i zastanówcie się ile spędzacie czasu przed szklanym ekranem…
Poproście teraz Rodziców, aby przeczytali Wam wiersz pt. „Telewizor” S. Grochowiaka
Z telewizorem trzeba rozważnie,
Wybierać to, co naprawdę uczy.
Masz bowiem w sobie własny ekran: wyobraźnie,
I ją to właśnie uczyń czarodziejką czarodziejką zwykłych rzeczy.
Dzbanek na stole, co światłami pryska
Autobus w deszczu lśniący jakby okoń,
Smuga, którą zwełnia na niebie odrzutowiec…
To są również filmy, dziwne widowiska,
Naciesz nimi oko.
Innym to opowiedz.
Jedni Cię obśmieją: „Sam widziałem….eee tam”
Inni się zadziwią: „On chyba poeta”.
A tyś po prostu fajny jest chłopaczek,
Co lubi trochę mądrzej niż inni popatrzeć.
Porozmawiajcie z Rodzicami o treści wiersza: O czym był wiersz?, Do kogo były kierowane słowa wiersz?, Jakiej rady udziela autor wiersza?, Przed czym ostrzega? (przed nadmiernym oglądaniem telewizji), Co to jest wyobraźnia?, Czy telewizja może zastąpić wyobraźnie?, Jak należy traktować telewizję? (rozsądnie i z umiarem)
Spróbujcie teraz zamienić się w aktorów i pobawić się w zabawę pantomimiczną „Jak nie telewizor, co to? (zaprezentujcie swoje pomysły, przedstawiając zagadki swoim domownikom, którzy podają rozwiązania np. zabawy z piłką, czytanie książki, zabawa z rodziną).
Kochani zapraszamy teraz do pracy w KP4 s.6
Rysujcie masz telewizyjny po śladzie, czytajcie wyrazy z góry na dół, od najkrótszych do najdłuższych, wyjaśnijcie ich znaczenie. Zwróćcie uwagę jak są podzielone:
· wyrazy jednosylabowe „gra”, „kod”. „link”, „film”
· wyrazy dwusylabowe „radio”, „program”, „tablet”, „smartfon”
· wyrazy trzysylabowe „komputer”, „telefon”, „gazeta”, „antena”, „internet”
W każdej grupie wklejcie odpowiedni wyraz, opowiedzcie z czym Wam się kojarzą te nazwy.
Dobierzcie także ilustrację do zdań „Co lubią oglądać dzieci?” KP4 s.7
Zadaniem podsumowującym temat będzie stworzenie przez Was „ZASAD KORZYSTANIA Z TELEWIZJI” – wspólne spisanie reguł przez domowników. Porozmawiajcie i określcie wspólnie zasady mądrego korzystania z telewizji, zapiszcie uwagi np.. na arkuszu papieru, dzieci dorysujcie piktogramy wg. własnego pomysłu.
Życzymy owocnej i miłej zabawy.
Pozdrawiamy Was serdecznie, Pani Ewa i Jola:)