Ćwiczenia sportowo słuchowe
Witam Was Bratki w czwartek na naszych zajęciach.
Nasz dzień zaczniemy od sportowych ćwiczeń słuchowych. Potrzebna nam będzie piłka i obrazki które wkleję poniżej. Stańcie z rodzicem naprzeciwko siebie. Weźcie do ręki piłkę. Rodzic będzie trzymał obrazki, które kolejno będzie wam pokazywał. Waszym zadaniem będzie dzielenie nazw otrzymanych obrazków na głoski (lub w razie problemów, na sylaby). Dzielenie na głoski powinny łączyć z odbijaniem piłki o podłogę (lub jej podrzucaniem i łapaniem) – jedno odbicie, jedna głoska.
Następnie pobawimy się w zabawę Podaj słowo. Stańcie znowu naprzeciwko rodzica. Zabawę rozpocznie rodzic. Jego zadaniem będzie rzucić do was piłkę wymawiając głoskę, np. u. Waszym zadaniem jest złapać piłkę i powiedzieć słowo rozpoczynające się tą głoską a następnie rzucić piłkę z powrotem do rodzica, wymawiając inną głoskę itd....
A teraz otwórzcie Karty pracy, cz. 3 na str. 66. − Przeczytajcie z rodzicem lub samodzielnie wyrazy: nie, tak. Połączcie je z odpowiednimi zdjęciami. − Określcie położenie obrazka przedstawiającego piłkę na kolejnych kartkach. − Rysujcie po śladach rysunków piłek.
Jak już sobie poradzicie z tym zadaniem, chciałabym wam jeszcze dzisiaj wprowadzić literkę ,,J” Obejrzycie zdjęcie jagód.
Opiszcie ich wygląd jagód. Następnie podzielcie słowo jagody na sylaby. Co słyszycie na początku słowa jagody? Podzielcie na sylaby nazwy obrazków, które rozpoczynają się głoską j.
Teraz otwórzcie książkę Odkrywam siebie. Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia, str 39. Przyjrzyjcie się dokładnie jak wygląda litera j, J drukowana. Pokolorujcie rysunek. Ozdóbcie litery j, J. Następnie odszukajcie wśród podanych wyrazów, wyrazu jagody. Podkreślcie go. A następnie policzcie pokreślone wyrazy.
Na koniec spróbujcie literkę J napisać kilka razy palcem: w powietrzu, na dywanie i na plecach rodzica, a potem rodzic może napisać na waszych .
Myślę, że świetnie sobie poradzicie ze wszystkimi zadaniami. Pozdrawiamy Was i tęsknimy
Wasze Panie
Anitka i Ewa