Jak zachować się w czasie różnej pogody?
Dzień dobry Słoneczniki;)
Dziś znów zapraszamy Was do wspólnej aktywności. Poproście Rodziców, aby rozcięli na 10-15 elementów ilustracje z kartki kalendarza najlepiej z jedną z pór roku. Waszym zadaniem będzie ułożenie obrazka w całość, czyli układanie puzzli.
Oczywiście nie może zabraknąć porannej gimnastyki (https://www.youtube.com/watch?v=Vq4LxW6QX7I )
Pobawmy się teraz w zabawę utrwalającą kierunki: poruszajcie się zgodnie z poleceniem
- Dwa kroki do przodu
- Jeden krok w prawo
- Trzy kroki w lewo
- Jeden do tyłu
- W tył zwrot
- Dwa kroki do przodu
Czas teraz na wykonanie zadania w kartach pracy s.64 -65, będzie to zabawa matematyczna- kodowanie i odczytywanie zakodowanych informacji. Narysujcie trasę drużyny, kolorując pola zgodnie z kodem, wymyślajcie własną trasę i kodujcie ją za pomocą strzałek. Następnie rozpoznajcie rodzaje śmieci, przeliczajcie i zapisujcie ich liczbę.
W przypomnieniu i utrwaleniu właściwej segregacji odpadów pomoże Wam poniższy filmik https://www.youtube.com/watch?v=RV5IBJGAypY
Zapraszamy do jeszcze jednej zabawy matematycznej pt. „Godziny na zegarach” polegającą na rozpoznawaniu godzin na zegarze. Każdy z Was ma w domu zegar, przyjrzyjcie mu się uważnie. Duża wskazówka liczy minuty, a mała pokazuje godziny. Poproście Rodziców, aby manipulowali wskazówką godzinową, przesuwając ją na kolejne cyfry. Odczytujcie wspólnie godziny z Kart Pracy s. 80 oraz słuchajcie komunikatów o pogodzie:
- Rano o godzinie 8.00 padał deszcz ze śniegiem.
- O godzinie 10.00 świeciło słońce. Niebo było bezchmurne.
- Wieczorem o godzinie 00 wiał silny wiatr i padał deszcz
Następnie na kartach pracy połączcie zegary z odpowiednimi z odpowiednimi symbolami pogody. W dalszej kolejności popatrzcie, jak ubrane są dzieci na obrazkach i wyjaśnijcie, o której wyszły z domu. Możecie połączyć je z odpowiednimi godzinami na zegarze.
Spróbujcie wykonać własny zegar: