Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Logopedia

Witajcie Bratki, jesteście gotowi na wesołą gimnastykę buzi i języka? Jeśli tak, to serdecznie zapraszam.  Dziś będą to Przykłady zabaw i gier logopedycznych – słownych, słuchowych, artykulacyjnych, które można wykorzystać będąc na spacerze, jadąc samochodem lub w czasie zabaw w domu.

1. „Kamyczek” – zabawa dźwiękonaśladowcza.
Podróżna wersja znanej zabawy kołowej. Jedna osoba mówi wierszyk naśladując jakiś odgłos, a druga zgaduje , co wydaje takie dźwięki.
Na środku podwórka leży kamyczek, a pod kamyczkiem jest dziurka.
Co w tej dziurce jest? … (tu naśladujemy jakiś odgłos)

lub

Na środku podwórka leży kamyczek, a pod kamyczkiem jest dziurka.
Co w tej dziurce jest? Jaki zwierz, czy wiesz? … (tu naśladujemy odgłos zwierzęcia)

Przykłady wyrażeń dźwiękonaśladowczych:
- odgłosy zwierząt:
krowa - muuu; baran - beee; koza - meee; świnka - iiii; chrum, chrum; kwi-kwi; osa - bzzz; komar – zzz;
kukułka - ku-ku; mruczenie misia - mmm...; kot - miau; pies - hau-hau; kogut - kukuryku; indyk - gul-gul;
gęś - gę -gę; kaczka - kwa, kwa; bocian - kle-kle; żaba - kum-kum/rech rech; trzmiel - www...; sowa - hu-hu; koń – ihaha (kląskanie); wąż - ssss...; gołąb - gruchu, gruchu; wrona - kra, kra; osioł – ioio; mysz- pi pi; ptaszek – ćwir; świerszcz – cyk cyk; ryba - plum
- odgłosy pojazdów:
auto - brum; pi-bi; samochód policyjny - iuiu; karetka pogotowia - ioio; straż pożarna - eoeo; pociąg - fu-fu/czczcz; tramwaj - deń, deń, deń; dzwonek roweru - dzeń, dzeń, dzeń;
inne:
stukot zegara - tik-tak; dzwony - bim-bam-bom; zegarek - cyk, cyk; woda - kap-kap; chlap-chlap; dzwonek - dzyń-dzyń; wiatr - szszsz...

 

2. Pssst - Zabawa słuchowa. Kładziemy się wszyscy na plecach na kocyku. Zamykamy oczy i wyciągamy przed siebie w górę rączki zaciśnięte w pięści. Wsłuchujemy się w odgłosy przyrody i za każdym razem, kiedy usłyszymy śpiew ptaszka, granie konika polnego czy głośniejszy szelest liści lub traw, prostujemy jeden z palców. Po chwili zabawy robimy przerwę. Porównujemy liczbę usłyszanych dźwięków i próbujemy je wspólnie odtworzyć. Możemy również razem zastanowić się, jakie zwierzątka udało nam się usłyszeć.

 

Życzę wspaniałej zabawy na spacerze! Pozdrawiam Pani EwaJ